Skip to main content

Sinds we verhuisd zijn anderhalf jaar geleden heeft de wifimanager nooit gewerkt. Al een paar keer contact gehad toen de wifi slecht werkte en hier ook over de wifimanager gesproken, maar er werd gezegd dat deze het wel zou moeten doen. Niet dus. Afgelopen week kwam het probleem weer aan bod aangezien in een keer ik bijna iedere dag de wifi moet resetten om de superwifipunten weer te laten verbinden met de experiabox 12. Dus ik dacht toch maar weer kijken of ik dit kan oplossen met de wifimanager.  Maar nog steeds de melding dat ik het later opnieuw moet proberen.  Dus het probleem blijft nog steeds. Dus hoe is dit te verhelpen?

Hoi @Boom_a, lastig dat je steeds moet resetten omdat je wifi niet lekker werkt. Ik lees dat je er met de Wifi Manager niet uit komt. 

Ik ben naar een paar dingen benieuwd om een beter beeld van de situatie te krijgen. Hoe ervaar je dat wifi niet goed werkt en hoe vaak gebeurt dat? Gebeurt dit op één of meerdere apparaten? Je hebt de KPN Box 12 lees ik. Je kunt resetten op verschillende manieren. Kan je uitleggen hoe je de reset doet? En hoe vaak is het nodig dat te doen?

Verder lees ik dat het niet lukt om de Wifi Manager te gebruiken. Op wat voor apparaat en met welke internetbrowser doe je dit? Hoe ver kom je in de Wifi Manager, dus welke stappen krijg je te zien? Kan je ook een screenshot hier in je topic plaatsen van de foutmelding? En helpt het als je het op een ander apparaat probeert, of met een andere internetbrowser? Denk aan bijvoorbeeld Google Chrome of Mozilla Firefox. 


Resetten heb ik op verschillende manieren gedaan. Eerst uitgezet en 30 seconde gewacht en opnieuw opgestart. Maar ook met de resetknop geprobeerd.  Ik moet zeggen dat we de laatste 4 dagen geen problemen met de wifi hebben. Ervoor viel wifiverbinding van de superwifipunten weg en op de telefoons.

Waar we nu vooral last van hebben is dat de opnames van tv niet altijd goed werken. Hij onthoud de plaats waar we gebleven zijn niet altijd of hij geeft foutmelding dat opnames niet opgehaald kunnen worden of we krijgen zwart beeld als we een opname starten. Dus ene probleem  lijkt opgelost en het andere verschijnt. Ik heb zojuist de software opnieuw geïnstalleerd,  dus hopelijk helpt dat.

Wat betreft de wifimanager gebruik ik meestal mijn telefoon.  Deze draait denk ik standaard op Google Chrome aangezien ik deze met de kpn app opstart. Ik heb de wifimanager nu op Firefox, microsoft Edge en Google Chrome geprobeerd,  maar nergens werkt deze. Ik voer de postcode in en druk op start  en dan zie ik nog heel kort een afbeelding van iemand op een stoel en dan krijg ik ' oeps de verbinding is verbroken'. Ik bedenk me dat we een half jaar geleden een cadeau zouden kunnen krijgen via de app. Als we dat probeerde dan kregen we ook steevast de melding dat er geen verbinding gemaakt kon worden. Misschien heeft dat verband met elkaar.


@Boom_a Dankjewel voor de uitgebreide reactie, dat is altijd handig :)

Goed dat je op de tv-ontvanger de software opnieuw hebt geïnstalleerd. Dat helpt vaak goed. Probeer anders eens de frisse start.

Wat betreft de Wifi Manager, het speelt dus echt op alle apparaten, dat is goed om te weten. En je liep voorheen dus ook tegen problemen aan in de app. Als je bij die stap in de Wifi Manager komt, ben je dan al ingelogd met jouw KPN ID, of nog niet? Gaat inloggen in MijnKPN wel goed? Dat doe je namelijk ook met je KPN ID. Zo niet, maak dan eens een nieuw KPN ID aan met een ander e-mailadres, als test. Koppel daar jouw Thuis abonnement aan in MijnKPN, en probeer dan de Wifi Manager opnieuw. Soms helpt dat als de Wifi Manager vastloopt.


Het is gelukt met een nieuw account aanmaken. Daarna weer terug naar mijn oude account. En ook nu werkt de wifimanager. 

Dank je!


@Boom_a Fijn om te horen en dankjewel voor de terugkoppeling!Â