Skip to main content

Sinds een half jaar moeten we de Experiabox v8 steeds vaker resetten om de verbinding weer goed te krijgen. Apparaten krijgen geen IP adres via DHCP, DNS reageert niet etc. De laatste maanden moet het gemiddeld om de dag.

 

We gebruiken de Experiabox v8 in combinatie met Devolo Magic 2, de laatste powerline adapters, we hebben als het eenmaal weer werkt weer prima verbinding, maar die resets worden bloed irritant voor iedereen in huis.

 

Wij zijn oud-Telfort 100Mbit glasvezel klant (Internet/TV/Bellen) omgezet naar KPN glasvezel.

 

Ik wil hier graag een oplossing voor, hoe kan KPN helpen?

Hoi @likewise, dat klinkt niet als een ideale verbinding inderdaad. Hoe vaak moet je die reset ongeveer doen? Ik zie 4 verbrekingen van de Experia Box deze maand, zouden ze dat kunnen zijn of gebeurt het vaker? En hoe die je de reset precies, is dat met de paperclip of herstart je 'm? 


Dit zijn reboots vanuit het user interface, of power-cycles.

 

Frequentie van reboots wisselt, zodra er iemand klaagt ga ik kijken of het device (telefoon, tablet, Mac, Win laptop, Linux) een DHCP adres lease krijgt, kan pingen naar de router, DNS werkt etc.

In veel gevallen werkt geen van allen, maar dan alleen voor die ene client. Rebooten verhelpt het probleem tijdelijk.

 

Maakt het nog uit of ik dynamische of statische IP adressen gebruik in de DHCP server van de Experiabox? Ik heb het idee dat dat laatste veel stabieler werkt.


Of het een dymanisch of statisch IP is maakt als het goed is niet veel uit hiervoor. Het zijn tot nu toe vooral restarts begrijp ik, en nog niet zo zeer een reset. Zou je ook een echte reset kunnen doen en kijken of dat een verbetering geeft: Hoe herstart of reset ik mijn Experia Box (modem)?