Skip to main content

Vandaag is het installatiepakker binnengekomen. Ik wilde het glasvezelkastje aansluiten op het aansluitpunt. Van het glasvezelkastje zelf netjes van tevoren de zwarte dop verwijderd. Van het witte kastje zelf staat doe het blauwe klepje dicht als deze nog openstaat. Maar als ik die laat zitten kan het glasvezelkastje toch geen verbinding maken? Is dit een typefoutje op de installatie kaart en moet je het blauwe klepje juist wel weghalen en dan pas het kastje eroverheen schuiven?

Precies doen wat er staat en het werkt.


Dus toch blauwe klepje laten zitten?


Dus toch blauwe klepje laten zitten?

Ja, precies zoals in handleiding staat.


Als je het zwarte kastje van onderaf over het witte kastje schuift, moet via een palletje (blauw) aan de zijkant het klepje vanzelf openklappen. Volgens eerdere topics is het soms wel wat 'priegelen'.
 

 


Dan schuift hij er bij mij niet overheen. 


 


Dan het klepje openzetten en kijken of het dan wel lukt.


@Roewi Het klepje zit sowieso dicht al scheef die zou mooi recht moeten zitten dat gaat op deze manier idd niet goed. probeer idd dan hem open te klappen en de nt er voorzicht op te schuiven. Lukt het  niet, beter dan een monteur laten komen voordat er iets binnen stuk gaat. Kom dit helaas vaker tegen bij klanten.


Hoi Steve, ga dan toch maar voor een monteur, morgen maar gelijk kpn benaderen hopelijk lukt het dan snel om iemand in te plannen jammer genoeg kan dat pas na ontvangst van het pakket.


Inmiddels naar volle tevredenheid gisteren een werkende verbinding opgeleverd door een kpn monteur. Erg goed verlopen!