Skip to main content

Heb net de KPN wifi analyzer app geïnstalleerd , omdat de wifi regelmatig wegvalt, nu zie ik dat ik 2 losse netwerken heb nl 1 van 2.4 GHZ vermoedelijk van de omvormer van de zonnepanelen en 1 van 5GHZ  ( beide met dezelfde naam ) ik krijg de melding dat ik deze kan samenvoegen , klopt dit ? 

heb experiabox v10 en geen losse wifi versterkers

Hallo @Harmen Jan zijn de wachtwoorden van beide wifi-banden gelijk of ongelijk?

 


als de ene van de omvormer is en de andere de reguliere dan zijn ze ongelijk


Hoi @Harmen Jan en welkom hier op ons forum!

De Experia Box v10 zendt 2 verschillende wifi signalen uit, eentje via 2.4 Ghz en eentje via 5 GHz. Nu maakt de v10 ook gebruik van bandsteering; Bandsteering zorgt er voor dat er een gelijkmatige belasting is van het draadloze netwerk waardoor alle draadloze netwerkapparaten in het thuisnetwerk een snelle en stabiele verbinding hebben. Normaal gesproken bepalen apparaten die geschikt zijn voor beide frequenties (2,4 en 5 Ghz) zelf met welke frequentie zij een verbinding tot stand brengen. Door band steering kan de Experia Box voor elk apparaat herkennen welke frequentie het meest geschikt is en het apparaat daar automatisch naar laten overschakelen. Als ze beide netwerken (2.4 Ghz en 5 GHz) dezelfde naam hebben dan zou ik dat gewoon zo laten. Wat betreft de wegvallende wifi; heb je de KPN wifi manager ook al eens doorlopen zo ja, wat is hier precies uitgekomen?