Skip to main content

Voor de glasvezel aansluiting  in huis in de meterkast moet ik dan zelf voor stekker en contactdoos zorgen?

Nee, dat kan in principe de KPN monteur. Het moet wel mogelijk zijn. Dat er ergens een kabeldoos zit ofzo waar 1voudig een extra kabel op aangesloten kan worden.


Ja, de aansluiting zit er, maar ondanks dat begrijp ik dat ik er zelf niet voor hoef te zorgen.


Het ligt er volledig aan, als de gehele installatie spanningsloos gemaakt kan worden met een hoofdschakelaar die niet in de groepenkast zelf zit dan kan het vaak wel. Soms zit de hoofdschakelaar namelijk tussen de groepen en dan mag de KPN monteur het bijvoorbeeld helaas niet doen.


De monteur mag het doen, in de groepenkast zit een aansluiting die is oké, maar moet ik dan zelf voor draad en contactaansluiting zorgen is mijn vraag voor verdere aansluiting glasvezel.


Goedemiddag @Glaswelkom! Fijn om te lezen dat je hier jouw vraag stelt.

Voor het gebruik van glasvezel heb je een stopcontact voor het modem en/of NT nodig. Onze monteurs kunnen een eenvoudige installatie uitvoeren in de meterkast (en hebben hiervoor ook de benodigdheden in de monteursbus). Let wel: Constateert de KPN monteur dat het niet veilig of te ingewikkeld is om een stopcontact te plaatsen, dan krijg je het advies om op eigen initiatief en kosten een elektricien te laten komen voor de installatie. Een tijdelijke oplossing kan dan een verlengsnoer zijn.

*Admin: edit toevoeging antwoord


:thumbsup: