Skip to main content

Hallo,

Ik heb vanaf morgen internet via KPN aangeschaft, en zojuist de KPN box ontvangen.

Echter zie ik in mijn huis geen aansluiting die lijkt te passen. Alleen een coax poort in de muur en een kabel waarvan ik niet weet wat dit is (zie foto in bijlage).

 

Weet iemand hoe ik mijn modem kan aansluiten?

 

Met vriendelijke groet,

Arno

 

Bel morgen gewoon voor een monteur zou ik zeggen.

Deze kabel op de foto, waar zit die aan vast? Waar komt die uit?


Die kabel komt ook uit de muur, maar eerlijk gezegd geen idee of het voor internet is. Ik dacht misschien is het een UTP maar zonder kopstuk?


UTP heeft 8 draadjes. Dus dat is het zeker niet. Het zou de telefoonlijn kunnen zijn. DSL dus. Die moet dan aangesloten worden op de linkse DSL poort achterop het modem. 

 


Heeft u in de meterkast niets zitten wat misschien de telefoonlijn is? Want dit witte snoertje met die 2 draadjes komen niet rechtstreeks buiten vandaan. Ergens zit een koppeling tussen een dikke blauwe kabel van buiten naar dit witte snoertje.

Heeft u misschien iets wat lijkt op wat u hieronder ziet?

 


Welkom op de community @Arnomolly, ik denk ook niet dat die kabel op jouw foto de juiste kabel is. De kabel heeft meestal meer draden met meer kleuren (rood, blauw, oranje en wit). Heb je geen aansluitpunt zoals in de laatste afbeelding van Nick? Die zit vaak in de meterkast, maar kan ook op andere plekken in huis zitten. Als je die niet kunt vinden kan je ons het beste bellen op 0800-0402, zodat er een monteur kan worden ingepland. Je kunt ook online een monteur inplannen.


Reageer