Skip to main content

Er komt binnenkort glasvezel in mij appartementen gebouw. De meterkasten zitten buiten de appartementen. Hierin komt de glasvezel kabel binnen. Nu wil ik draadloos naar mijn appartement. Hoe gaat dit.

Dag @Celesta-2023 draadloos gaat het niks worden.  Er zal een utp naar het appartement moeten om probleemloos je verbinding te kunnen gebruiken.  


Hoi @Celesta-2023 . Welkom op het forum.

Ik sluit me bij @Joep1965  aan.  Draadloos moet je niet willen. Dan is vragen om moeilijkheden. 

Woon je in een koophuis of huur je?  Ik mag toch aannemen dat er door de netwerkbeheerder is nagedacht over het adequaat naar binnen brengen van het signaal? 


Appartementen gebouw. Meterkast ligt buiten het appartement in de hal. Geen loze leidingen naar binnen. Dus draadloos


Appartementen gebouw. Meterkast ligt buiten het appartement in de hal. Geen loze leidingen naar binnen. Dus draadloos

En het ISRA van KPN, zit die ook in de meterkast? In dat geval is de oude dsl kabel te vervangen voor een cat5e kabel.


@Celesta-2023 .  Heb je ook andere bewoners hierover gehoord? Is er uberhaupt al iemand succesvol aangesloten op glasvezel in jouw flat?

Kun je je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Ik wil even kijken over welke locatie we het hebben.

 


Hoi @Celesta-2023 . Welkom op het forum.

Ik sluit me bij @Joep1965  aan.  Draadloos moet je niet willen. Dan is vragen om moeilijkheden. 

Woon je in een koophuis of huur je?  Ik mag toch aannemen dat er door de netwerkbeheerder is nagedacht over het adequaat naar binnen brengen van het signaal? 

 

In sommige situaties houdt een VVE de aanleg langs de buitengevel tegen en staat men alleen de aanleg door de meterkasten toe. Dan vervalt voor KPN Netwerk de verantwoordelijkheid tot ‘adequaat naar binnen brengen’.

 

Normaliter zit een meterkast buiten de woning met de achter of zijwand toch tegen de woning aan, mogelijk kan een KPN monteur tijdens de aanleg met wat boorwerkzaamheden alsnog een kabel naar binnen krijgen en netjes weg werken (tegen betaling).


Hoi @Celesta-2023 . Welkom op het forum.

Ik sluit me bij @Joep1965  aan.  Draadloos moet je niet willen. Dan is vragen om moeilijkheden. 

Woon je in een koophuis of huur je?  Ik mag toch aannemen dat er door de netwerkbeheerder is nagedacht over het adequaat naar binnen brengen van het signaal? 

 

In sommige situaties houdt een VVE de aanleg langs de buitengevel tegen en staat men alleen de aanleg door de meterkasten toe. Dan vervalt voor KPN Netwerk de verantwoordelijkheid tot ‘adequaat naar binnen brengen’.

 

Normaliter zit een meterkast buiten de woning met de achter of zijwand toch tegen de woning aan, mogelijk kan een KPN monteur tijdens de aanleg met wat boorwerkzaamheden alsnog een kabel naar binnen krijgen en netjes weg werken (tegen betaling).

Als de klant op dit moment op koper zit en over gaat/moet op glas heet dit binnen KPN een CUF, dit staat voor complimentary upgrade fiber, waarin met complimentary wordt bedoeld dat alles wat gedaan moet worden om het werkend te krijgen kosteloos is. 


Hoi @Celesta-2023 . Welkom op het forum.

Ik sluit me bij @Joep1965  aan.  Draadloos moet je niet willen. Dan is vragen om moeilijkheden. 

Woon je in een koophuis of huur je?  Ik mag toch aannemen dat er door de netwerkbeheerder is nagedacht over het adequaat naar binnen brengen van het signaal? 

 

In sommige situaties houdt een VVE de aanleg langs de buitengevel tegen en staat men alleen de aanleg door de meterkasten toe. Dan vervalt voor KPN Netwerk de verantwoordelijkheid tot ‘adequaat naar binnen brengen’.

 

Normaliter zit een meterkast buiten de woning met de achter of zijwand toch tegen de woning aan, mogelijk kan een KPN monteur tijdens de aanleg met wat boorwerkzaamheden alsnog een kabel naar binnen krijgen en netjes weg werken (tegen betaling).

Als de klant op dit moment op koper zit en over gaat/moet op glas heet dit binnen KPN een CUF, dit staat voor complimentary upgrade fiber, waarin met complimentary wordt bedoeld dat alles wat gedaan moet worden om het werkend te krijgen kosteloos is. 

Juist.  En een monteur doet over het algemeen goed z'n best om een ‘weg’ te vinden.  Maar garanties of dat allemaal lukt kan ik hier op afstand natuurlijk niet geven.Â