Skip to main content

Ik heb kort geleden een KPN internet abonnement afgesloten. Daarbij zat automatisch een afspraak met de monteur. Echter, het lukte ons probleemloos zelf het internet aan te sluiten. Ik belde de klantenservice om de monteursafspraak te annuleren, aangezien het internet al werkte.
De mevrouw van de klantenservice zei dat dat technisch onmogelijk was in het systeem.
Ik vond dat vrij opmerkelijk, en vroeg uiteindelijk of ze dan geen notitie kon maken bij de afspraak, die de monteur zou zien, zodat hij niet voor niks naar het adres zou komen. Dat kon. 
Echter, op 1 december stond de monteur toch voor de deur en op mijn voicemail, dat er niemand thuis was, en dat ik een nieuwe afspraak moest maken. Vervelend voor hem. Sindsdien blijf ik mails en sms berichten van KPN ontvangen, waarin wordt gezegd dat ik een nieuwe afspraak moet maken. Vervelend voor mij. 

Ik wil graag dat in het systeem komt te staan dat er geen afspraak nodig is, zodat deze berichten stoppen. 

Ik denk even hardop @EvaKPNaccount . Bij pairbonding is er altijd een monteur nodig omdat er een aanpassing gedaan moet worden in het isra punt. Pairbonding betekent dat je om de gewenste snelheid te halen een tweede aderpaar nodig hebt. Het kan dus dat alles nu wel werkt maar je niet de volledige snelheid hebt omdat er maar één aderpaar aktief is. Of heb je glasvezel?


Ha Joep. 

Dank voor het meedenken. 

Geen glasvezel, standaard aansluiting, en helemaal tevreden met de snelheid van het internet. 

Er is kortom, niemand meer nodig :) 

 


Ha Joep. 

Dank voor het meedenken. 

Geen glasvezel, standaard aansluiting, en helemaal tevreden met de snelheid van het internet. 

Er is kortom, niemand meer nodig :) 

 

Mag ik je gek advies geven? Het klinkt super stom maar als KPN zo moeilijk doet terwijl alles wel werkt moet je vooral die monteur langs laten komen. Plak dan op de deur een briefje met "alles werkt, meld je bon af met werkzaamheden succesvol uitgevoerd" 

Monteur maakt waarschijnlijk een foto van je briefje, zegt dat hij klaar is en KPN denkt dat de monteur goed heeft gewerkt en valt je niet meer lastig. 

 

Edit; meestal is er wel een reden dat een monteur ingepland wordt. De klantenservice kan dat vaak niet goed zien. Bovenstaande kan je enkel doen wanneer je zeker weet dat alles goed is en je tevreden bent.


Ha Joep. 

Dank voor het meedenken. 

Geen glasvezel, standaard aansluiting, en helemaal tevreden met de snelheid van het internet. 

Er is kortom, niemand meer nodig :) 

 

Mag ik je gek advies geven? Het klinkt super stom maar als KPN zo moeilijk doet terwijl alles wel werkt moet je vooral die monteur langs laten komen. Plak dan op de deur een briefje met "alles werkt, meld je bon af met werkzaamheden succesvol uitgevoerd" 

Monteur maakt waarschijnlijk een foto van je briefje, zegt dat hij klaar is en KPN denkt dat de monteur goed heeft gewerkt en valt je niet meer lastig. 

 

Edit; meestal is er wel een reden dat een monteur ingepland wordt. De klantenservice kan dat vaak niet goed zien. Bovenstaande kan je enkel doen wanneer je zeker weet dat alles goed is en je tevreden bent.

Dit.  Soms (met name bij glasvezel) lijkt alles prima te werken. maar is het abonnement nog helemaal niet goed gekoppeld en kun je geen wijzigingen doen. Dan is een monteur belangrijk.

@EvaKPNaccount : Als je je profiel invult (en mij daarna hier een seintje geeft)  check ik even de status. Aangezien je op dsl zit (en geen pairbonding hebt? ) vermoed ik idd dat de monteur niet nodig is maar dan weten we het zeker.