Skip to main content

Het is toch te zot voor woorden. Ze kunnen mensen op de maan laten lopen, ze kunnen een tunnel onder de Noordzee graven, maar bij KPN een monteursafspraak afzeggen kan niet, omdat het bij de bestelling zit en verplicht afgenomen moet worden. Donderdag heb ik het internet + iTV pakket ontvangen en aangesloten. Alles werkt, experiamodem werkt, het 4G modem werkt, internetsnelheid van 60 mbps. Chromecasten werken, printer doet het, tv ontvanger, smarthome producten (hub en smartlampen) doen het, tablet, mobiel en laptop doen het. Kortom alles wat op de wifi moet werkt naar behoren en met de juiste snelheid. Het enige wat er te monteren was, was dat er een wandcontactdoos aan de koperdraad van de telefoonlijn gemaakt moest worden, nou dat lukt mij echt zelf wel. Vrijdag de afspraak afgezegd. Mevrouw aan de lijn was bijna lyrisch dat ik dit allemaal zelf aangesloten had, menig man had daar een monteur voor nodig en ik had haar hele dag goed gemaakt (ik denk dat dit meer over die mannen dan over mij zegt, maar vooruit) en heeft de monteursafspraak geannuleerd……………….maar zo-zeven krijg ik een sms dat de monteur morgen langskomt. Weer gebeld. Nee de monteur moet echt langskomen. Gezegd dat het allemaal mooi en aardig is, maar dat hij er niet in komt. Zei nog ik ben verschrikkelijk verkouden, maar dan konden ze de afspraak alleen maar verzetten. Misschien moet ik dat doen, de afspraak tot in lengte van dagen verzetten.
 

 

het hoeft niet zo een probleem te zijn hoor. de monteur belt eerst voordat hij langskomt en dan zeg je gewoon dat het niet nodig. heel soms staan ze op de stoep en dan hoef je niet eens thuis te zijn en gaan ze weer weg. en dat het een verplichte monteur is betekent dat je er niks voor betaald. ook al komen ze langsrijden.


Dat weet ik wel, maar ik woon in een uithoek, het is zonde van de tijd en energie en brandstof dat je best man langs komt. Als ik zeg ik wil en hoef geen monteur, dan meen ik dat. En als ik maar de minste twijfel had dat iets niet goed aangesloten was had hij mogen komen kijken, maar als ze 50mbps beloven en je haalt meer dan 60mbps dan heb je het zelf toch goed gedaan?


Vanf je KPN verbinding met browser naar www.KPN.com/monteur.

Klik op annuleren. Klaar.

 


Dat heb ik al 100keer geprobeerd, maar als ik dit probeer krijg ik de melding ‘U bent niet ingelogd’. Klik ik echter in het zelfde scherm met de zelfde inloggegevens op afspraak wijzigen lukt dit wel. 

 


Hoi @HTS, welkom. 

Top dat je alles aan de praat hebt gekregen. Heel fijn. Ik heb dan ook gekeken naar alle mogelijkheden om de monteur te annuleren, maar ik heb ze niet inderdaad. Ik wil je dan ook aanraden om de tip van Darkie mee te nemen. Dat als hij belt dat het niet meer nodig is. 

 

Mocht er nog wel wat zijn, laat het dan weten. 


Je moet om die monteur af te zeggen gebruik maken van de verbinding waarvoor de storing is gemeld. Dan wordt je nl. automatisch herkent en hoef je niet in te loggen. Althans zo werkte het bij mij.


Ik denk dat wanneer ze 'm zelfs bij KPN niet kunnen annuleren, ik het ook niet kan, en zoals ik al eerder schreef, ik krijg de melding dat ik niet ingelogd ben terwijl ik dan wel ben. Afspraak verzetten lukt wel


Ik heb mijn afspraak met de monteur geannuleerd maar krijg nu toch een bevestiging.

neem aan dat er niemand komt 


@Kjut, mijn vermoeden is dat de monteur noodzakelijk is, maar ik kijk graag nog eens mee. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien, hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee.