Skip to main content

Helaas loop ik tegen hetzelfde euvel aan. Monteur langs geweest, deze heeft een meting gedaan en zelf aangegeven dat de snelheid echt beneden peil was.  Monteur zou er melding van maken en kpn aanzetten tot actie. Na maanden niets gehoord te hebben toch maar eens zelf gebeld,was helemaal niets bekend over mijn geval. Dag later teruggebeld door klantenservice, hele verhaal nogmaals uitgelegd. Reactie was;" helaas meneer,wij als kpn kunnen niets voor u doen. " 

Jammer dat kpn zo met hun klanten om gaat.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @Peter 73, welkom op het KPN forum! Goed dat je ons gevonden hebt. Je ervaart dus een lage internetsnelheid en hiervoor is ook al eens een monteur langs geweest. Deze monteur heeft ook geconstateerd dat de snelheid laag was, maar er is verder geen actie ondernomen, ondanks de toezegging. Logisch dat je dan uiteindelijk zelf maar weer navraag doet. En dan wil je natuurlijk niet te horen krijgen dat we niks voor je kunnen doen. Ik kan niets beloven, maar ik kijk graag wat ik hierin voor je kan betekenen. Ik heb daarvoor wel meer informatie van je nodig.

Zou je allereerst de onderstaande punten bij langs willen lopen en indien nodig de vragen beantwoorden:

  1. Allereerst wil ik je vragen om het modem een reset te geven.
  2. Heb je internet via glasvezel of via de koperverbinding?
  3. Indien je glasvezel hebt:
    1. Maak het NT (glasvezelkastje) 2 minuten stroomloos.
    2. Controleer of de kabel tussen het NT en het modem goed aangesloten zit. Eventueel loshalen en opnieuw aansluiten.
  4. Indien je koper hebt:
    1. Heb je de kabel van het modem direct op het ISRA (hoofdaansluitpunt) aangesloten? Dus ook zonder tussenkomst van een splitter?
    2. Is dit een ronde of een platte kabel?
    3. Hoe lang is deze kabel?
  5. Zou je een speedtest via wifi en bekabeld internet willen doen? Van de resultaten ontvang ik graag een screenshot. Deze kun je hier als afbeelding delen.

Hallo @Denise_ Laat ik beginnen met dank u voor uw reactie.  Ik heb mijn modem al meerdere keren gereboot maar ga het nogmaals doen.ik heb geen glasvezel verbinding. Ik ga er dus vanuit dat het om koper gaat. Er is nu een draadloze verbinding voor de tv. Zo ver ik weet is er geen splitter. Een bedraade speedtest word moeilijk omdat ik op het moment geen laptop heb.

Toen de monteur hier was heeft hij een speedtest gedaan en kwam hij volgens mij op 19mbit uit.  Hij vond het toen een goed idee om een draad door te trekken naar de tv om zo een stabielere verbinding te verkrijgen want het beeld van de tv loopt constant vast. Hij wilde daar eerst mee wachten totdat kpn met een betere oplossing kwam. 

Ik hoop dat u wat aan deze informatie hebt 

 


Bedankt voor de toelichting. Ik neem graag een kijkje achter de schermen. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?


@Denise_  volgens mij heb ik profiel aangevuld met de gevraagde gegevens. 


@Denise_  ik weet niet of je hier nog wat aan hebt?

 


Heb je geen Upload snelheid? Of de test afgebroken?

Zo niet dan is het wel droevig met de snelheid, maar ja, geen kabel ook geen betrouwbare meting, WiFi kan nogal fluctueren.


@Doornekamp33 dit was de test.


@Doornekamp33  u had gelijk complete test nu wel bijgevoegd

 


Bedankt voor de gegevens en de screenshots. Ik ben bang dat we inderdaad niet meer voor je kunnen doen. Op jouw adres is technisch maximaal 18.3 Mbit/s download- en 2.3 Mbit/s uploadsnelheid mogelijk. Meer snelheid kan de verbinding helaas niet aan. We kunnen er dan ook niet voor zorgen dat jij een hogere snelheid krijgt.

Ik heb gekeken of glasvezel mogelijk is op jouw adres, maar dit is niet het geval. Dit staat voorlopig ook nog niet op de planning. Het enige wat ik je op dit moment kan adviseren, is om een haalbaarheidsonderzoek voor glasvezel te laten doen.


Bedankt voor het nakijken van de opties.  Monteur had al nagevraagd voor planning glasvezel maar daar is nog geen sprake van. Televisie kijken met constant stilstaand beeld wordt ondertussen wel heel vervelend dus misschien word het dan toch tijd om op zoek te gaan naar andere provider. 


Hallo @Peter 73 

 

Een andere provider via dezelfde verbinding heeft geen zin, dan zal je hetzelfde probleem houden.

Jammer dat die monteur geen netwerkkabel naar je TV-ontvanger heeft getrokken dan was het probleem waarschijnlijk opgelost geweest. De 18 of 19Mbit/s die hij heeft gemeten is voldoende voor een goede TV ontvangst.

Kan je misschien zelf makkelijk (tijdelijk) een kabel leggen tussen je Experiabox en de TV-ontvanger?


De monteur die hier aan huis is geweest gaf dat ook als optie om een kabel te trekken maar hij wilde eerst kijken of er mogelijkheden waren om mijn internet snelheid te verhogen. Mochten er geen mogelijkheden zijn dan zou er een vervolg afspraak worden gemaakt om een kabel te trekken want dat hoorde bij het aansluiten van het pakket! Gezien het feit dat nu blijkt de monteur helemaal geen melding heeft gemaakt van het euvel betwijfel ik dus ook ten zeerste of die toezegging van kabel trekken wel juist is. Wie weet kan kpn daar nog bericht van geven?! 


Het enige wat ik me nog kan voorstellen is dat ALS je in een buitengebied woont. Dat hier een Sneller Internet Buitengied aan toegevoegd kan worden waardoor je dmv een 4G Modem kastje extra snelheid kan krijgen via een 4G mast in de buurt


Daar is  naar gekeken maar ik kom helaas niet in aanmerking voor buitengebied. Dat had wel de wereld gescheeld qua snelheid,als ik de deskundigen moet geloven.

Denk dat er nu nog twee mogelijkheden over zijn of kabel laten trekken, heb geen idee wat daar de kosten van zijn. Of overstappen naar andere provider en dan wel een monteur die weet wat en hoe hij het moet doen.


Ter aanvulling.  De laatste monteur had begroting gemaakt dat alle extra kosten van kabel trekken me een kleine €100 ging kosten.  Vind dat een pittig bedrag 


Kun je zelf geen kabel trekken @Peter 73 ?
De uurlonen zijn  de hoogste kosten, kabel is maar een klein bedrag.


Het trekken van de kabel zat vorige keer bij de installatie in ik zou alleen moeten betalen voor afdekplaatje en losse onderdelen. Wel wat vreemd als ik nu door toe doen van een monteur zou moeten gaan betalen. Of ligt dat aan mij…

Monteur heeft vorige keer nieuwe modem en ontvangers mee retour genomen omdat kpn een tekort had aan modems en die van mij was goed  zei de monteur.


Hoi @Peter 73 
Wacht even op een reaktie van de KPN, ik zal het doorgeven.

Mocht je dat nog niet gedaan hebben zet dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel, wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.


Beste huistijger, als het goed is zijn mijn gegevens ingevuld. Ik wacht reactie van kpn af.


Buitengebied is inderdaad geen optie op jouw adres, @Peter 73.

Ik denk dat het voor jouw televisie inderdaad beter is om deze bekabeld aan te sluiten. Je kunt hiervoor een servicemonteur langs laten komen. Voor € 60,00 komt de monteur 45 minuten langs. Deze kosten zijn exclusief materiaal zoals SuperWifi punten en kabels. De monteur heeft het materiaal wel bij zich. Wat de kosten precies worden, is afhankelijk van de hoeveelheid kabel die de monteur moet trekken en of hij eventueel door muren heen moet. De begroting van € 100,00 klinkt in ieder geval vrij logisch. Maar je kunt de kabel natuurlijk ook zelf leggen, dan bespaar je deze kosten.


@Denise_  bedankt voor je reactie. Ik vind het wel frappant dat ik paar maanden geleden "nieuwe" klant ben geworden bij kpn. Monteur moest alles opnieuw plaatsen.  De nieuwe experiabox nam hij weer mee retour hetzelfde als de tv ontvangers. Hij deed toezegging dat ie ging kijken voor oplossing en dat er dan een vervolgafspraak zou worden gemaakt om kabel te trekken, hoorde allemaal bij de service!  En nu krijg ik te horen dat mijn verbinding traag blijft en dat ik nog maar even extra moet dokken voor het werk wat gewoon bij installatie hoorde. Service van kpn....begin er toch heel anders over te denken ondertussen!


@huistijger aangezien er nu meerdere mensen antwoordt geven,wat trouwens word gewaardeerd.  Bent u net als uw college tot de zelfde conclusie gekomen of moet ik nog even wachten op reactie van kpn?


Hoi @Peter 73 
De KPN heeft al geantwoord.
Staat hier boven, het bericht van @Denise_  KPN moderator


Hi @Peter 73 het lijkt mij dat jou hier nogal wat misinformatie wordt gegeven (Niet door iedereen en zeker niet door @Denise_ ). Het mag duidelijk zijn dat als je meer snelheid wilt je via een andere provider moet, maar dan niet een die dezelfde kabels gebruikt van KPN., 

Een Ziggo kabel lijkt de eerste optie, dat is een totaal andere kabel. Ziggo (of de voorlopers daarvan) hebben veel coax netwerken opgekocht die ooit in veel gemeentes huis aan huis zijn gelegd. Een simpele vraag op de website van Ziggo geeft jou daar uitsluitsel over. 

Overigens is Ziggo niet de enige met kabels, maar als KPN en Ziggo het beiden niet hebben lijkt mij de kans klein dat je een andere vindt, moet je toch echt eerst navragen bij wat buren.  

Verwacht overigens niet dan een werknemer van KPN een oordeel gaat geven over KPN. @Denise_ lijkt mij niet iemand die het erbij laat zitten. Maar ze kan alleen hier zeggen dat ze het zal (of heeft) doorgegeven. 


Dan kan de conclusie dus wel worden getrokken dat jullie als kpn zeer ongepast met jullie klanten om gaan. Monteur maakt er een zootje van en de klant kan het gelag betalen!