Skip to main content

Helaas loop ik tegen hetzelfde euvel aan. Monteur langs geweest, deze heeft een meting gedaan en zelf aangegeven dat de snelheid echt beneden peil was.  Monteur zou er melding van maken en kpn aanzetten tot actie. Na maanden niets gehoord te hebben toch maar eens zelf gebeld,was helemaal niets bekend over mijn geval. Dag later teruggebeld door klantenservice, hele verhaal nogmaals uitgelegd. Reactie was;" helaas meneer,wij als kpn kunnen niets voor u doen. " 

Jammer dat kpn zo met hun klanten om gaat.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Dan kan de conclusie dus wel worden getrokken dat jullie als kpn zeer ongepast met jullie klanten om gaan. Monteur maakt er een zootje van en de klant kan het gelag betalen! 

Ik was net een aavnulling aan het geven bij mijn vorige tekst. Overigens is @Denise_ de enige KPN werknemer in dit topic. :joy:


@CorL  het feit dat m'n internet snelheid niet hoger kan wil ik nog accepteren.  Maar als je jaren lang een contact hebt voor 100mbit en door omstandigheden je als nieuwe klant moet aanmelden en dan krijg je te horen dat 50mbit al zowat niet haalbaar is . Als er dan een monteur komt voor "nieuwe " installatie waar ook gewoon  een kabel trekken bij hoort. En door zijn toe doen wordt die kabel naar vervolgafspraak verplaats. En nu krijg ik te horen dikke vette pech, je kunt een monteur voor x bedrag langs laten komen. Dan is er volgens mij toch wat fout bij kpn. Service is na mij  gevoel dat kpn zoe zeggen,onze fout wij doen u voorstel om dit op te lossen!


Dan kan de conclusie dus wel worden getrokken dat jullie als kpn zeer ongepast met jullie klanten om gaan. Monteur maakt er een zootje van en de klant kan het gelag betalen! 

Alleen Denise is van KPN, de rest o.a. ik zijn gewoon ook klant van KPN

Maar waarom trek je zelf geen kabel?
Dat scheelt enorm in de prijs.


Ik ben geen monteur en zeker niet kundig in het trekken van kabels en aansluiten van verbindingen.  Laat dat graag over aan mensen die weten waar ze mee bezig zijn.


Dan kan de conclusie dus wel worden getrokken dat jullie als kpn zeer ongepast met jullie klanten om gaan. Monteur maakt er een zootje van en de klant kan het gelag betalen! 

Alleen Denise is van KPN, de rest o.a. ik zijn gewoon ook klant van KPN

Maar waarom trek je zelf geen kabel?
Dat scheelt enorm in de prijs.

@huistijger  het gaat om de kabel van de telefooncentrale naar de woning van @peter73 Wie moet hij dan bellen? 

 


In het kort wat de monteur mij heeft verteld. Verbinding was veel te traag(zei monteur). Hij ging kijken wat de mogelijkheden waren,hij dacht aan aanmelden als buitengebied of tweede punt lassen bij hoofdaansluiting ( hoop dat ik dat goed zeg). Hij zou rapport maken en dan zou kpn contact met mij opnemen.  Dan zou er gelijk een vervolgafspraak worden ingepland voor kabel te trekken van experiabox naar tv om zo in iedergeval  een stabiele tv verbinding te verkrijgen. Dus is het toch niet heel vreemd dat ik verwacht dat kpn als nog een monteur stuurt en het werk afmaakt wat die eerste monteur al had moeten doen of ben ik gek!


In het kort wat de monteur mij heeft verteld. Verbinding was veel te traag(zei monteur). Hij ging kijken wat de mogelijkheden waren,hij dacht aan aanmelden als buitengebied of tweede punt lassen bij hoofdaansluiting ( hoop dat ik dat goed zeg). Hij zou rapport maken en dan zou kpn contact met mij opnemen.  Dan zou er gelijk een vervolgafspraak worden ingepland voor kabel te trekken van experiabox naar tv om zo in iedergeval  een stabiele tv verbinding te verkrijgen. Dus is het toch niet heel vreemd dat ik verwacht dat kpn als nog een monteur stuurt en het werk afmaakt wat die eerste monteur al had moeten doen of ben ik gek!

Ja maar je brengt hier 2 dingen in, wat de monteur dacht over jouw verbinding telefooncentrale- huis en het afmaken van het werk in jouw woning. Volgens mij heeft @Denise_ onderzocht of de eerste mogelijkheid binnen afzienbare tijd zou zijn te realiseren.  Ze schrijft dat 18.3 Mbit/s download maximaal te realiseren is. Let wel. Dat is niet continue, je constateert zelf en toont aan de nu de werkelijke gerealiseerde download tijd 11.2 Mbit/s is. Volgens mij niet echt de snelheid om een HD TV te laten presteren (met eventueel nog internet ernaast). Ik denk dat de monteur je wilde beschermen en je niet het idee wou geven dat het zou lukken. Maar hij had er dus slimmer aan gedaan om dat wel te doen. Geef hier even @Denise_ door dat je het wel graag wilt en het voor lief neemt dat je dan mogelijk TV gaat kijken op een mindere manier. Je geeft haar dan tenminste de handvaten iets in gang te zetten. Nu wordt het zo iets van “Dat hadden ze vooraf kunnen zeggen”.  


@CorL  ik baal als een stekker dat internet verbinding zo traag is. Maar als dat niet te verbeteren valt zal ik dat moeten accepteren.  Dat is dan punt 1. Punt 2 is dat ik nu extra moet gaan betalen voor werk wat gewoon al gedaan had moeten zijn. 

Wat monteur betreft,hij beloofde dan geen gouden bergen maar het leek hem stug dat kpn met deze lage snelheden geen actie zou ondernemer dus ik hoop dat u snapt dat ik redelijk teleurgesteld ben in de reactie van kpn.


Ik snap dat je ervan baalt dat het trekken van een kabel naar jouw tv-ontvanger door een monteur extra kosten met zich mee brengt. Ik heb nog even gekeken naar de mogelijkheden, maar ik kan niet gratis een monteur langs laten komen. We willen stimuleren dat klanten eerst zelf proberen aan te sluiten, want ervaring leert dat velen dit zelf kunnen. Voor hulp bij de installatie kun je gebruik maken van de KPN Thuis app. En lukt het hiermee toch niet? Dan helpen onze experts je graag verder. Je kunt ons bellen op het gratis telefoonnummer 0800 0402. We loodsen je dan graag door het installatieproces heen.

Wil je niet zelf installeren? Dan kan je er ook voor kiezen om voor € 75,00 een installatiemonteur te bestellen. Een monteur helpt je dan met de installatie van het modem, de wifi, 1 tv, 1 pc en 1 telefoon. De kosten betaal je via je eerstvolgende KPN factuur. Een afspraak kan je maken via Volg je bestelling. Wil je dat de monteur meer apparaten aansluit dan 1 tv, 1 pc of 1 telefoon? Koop je apparatuur van de monteur? Of heb je meer dan 15 meter kabels nodig? Voor langere kabels, extra apparatuur of een hogere afwerking betaal je extra.