Skip to main content

Hi,

Voor ons zou een overstap van Ziggo naar KPN vrij gunstig zijn qua wat wij maandelijks kwijt zijn en een internet snelheid upgrade.

Op dit moment komt alles van Ziggo uit de muur (achter de TV) via een kabel en zo hebben wij gemakkelijk via het modem alles kunnen aansluiten waaronder een internet kabel naar zolder voor mij persoonlijk, maar nou vernam ik dat bij KPN alles via glasvezel vanuit de meterkast komt. 

Biedt KPN hier een oplossing voor? Bijvoorbeeld dat de monteur een kabel naar zolder of naar de woonkamer trekt vanuit de meterkast? Wat zijn de verschillende opties hiervoor? En worden hier extra kosten voor in rekening gebracht? 

Of is het een beter idee om hier extern voor iemand in te huren?

(Wij willen niet alles draadloos aansluiten, dus dat is geen oplossing)


 

Hoi @Ingmar Fontijne ,

Ziggo is nu inderdaad erg duur bij de volgende prijsverhoging.

Het ligt er een beetje aan, als de Ziggo grondkabel in de woonkamer uitkomt is het in principe niet mogelijk.Als er een AOP in de meterkast zit en vanaf daar een gewone coaxkabel naar de woonkamer gaat, is het in principe mogelijk deze te vervangen door UPT.Maar het komt wel vaak voor dat deze flink vast zit, dan word het wel lastig.Een optie is om dan de Experiabox in de meterkast te plaatsen en dan via Moca een ethernetverbinding naar de woonkamer te leggen.Je zet dan in de woonkamer een switch.Maar die laatste optie heeft niet de voorkeur, een directe ethernetkabel werkt over het algemeen beter dan MoCa.

 

Maar om de situatie iets duidelijker te hebben, kan je foto's hier plaatsen van hoe het zit?


Hallo @Ingmar Fontijne ,

Bij mij is bij de aanleg van de glasvezel, alles doorgetrokken naar het modem op de eerste verdieping. 

Dit alles is geheel gratis gedaan door de KPN-monteur. Je moet het hem uiteraard wel vriendelijk vragen. Een kopje koffie met een koekje doet vaak wonderen verrichten. 


Hi @Ingmar Fontijne! Heb je de opmerkingen in het topic nog gezien?

Verder ben ik het met @Noordzee eens dat de monteurs vaak coulant zijn en graag helpen. Kijk voor de zekerheid wel nog in de voorwaarden voor de installatiemonteur


Hi @Ingmar Fontijne! Heb je de opmerkingen in het topic nog gezien?

Verder ben ik het met @Noordzee eens dat de monteurs vaak coulant zijn en graag helpen. Kijk voor de zekerheid wel nog in de voorwaarden voor de installatiemonteur

Yes, alleen willen wij graag zekerheid, en als het van de bui van de monteur moet afhangen is dat niet  genoeg. 


@Ingmar Fontijne ik begrijp je verzoek volledig. Die garantie kan ik alleen niet geven. Er zijn te veel omstandigheden die van invloed kunnen zijn. Als je specifieke vragen hebt kan ik die hier beantwoorden. Ook hebben we op het forum een aantal KPN monteurs rondlopen die graag vragen beantwoorden. 

Als je een foto kan plaatsen kan een van die monteurs misschien meer informatie geven. Maar ook die monteurs mogen vooraf geen beloftes doen over het niet rekenen van kosten.