Skip to main content

Wat is er gebeurd met jullie Corona protocol van begin April   Met mij zitten nog heel veel klanten van KPN te wachten op de aansluiting   Inmiddels heb ik van diverse particuliere bedrijven bezoek gehad ivm reparatie droger aanlevering ban bestelde meubels storing aan boiler. Echter KPN reageert als een monopolist en komt alleen als er een storing is en laat zijn medewerkers thuis zitten met Overheidssubsidie   
Groet

Henk Pijnnaken

Een gefrustreerde klant 

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Hallo @Henk1944 , heb je nu geen internet en tv?


Dat protocol is nog onveranderd volgens mij...


Er is een protocol uitgevaardigd wanneer een monteur van KPN aan huis komt. Ik wil gewoon aangesloten worden op het beloofde glasgezel netwerk waarbij alles is aangesloten tot in de woning. De afspraak met een monteur waarbij ik zelf de aansluiting zou doen kon niet doorgaan omdat KPN de verkeerde aansluiting had gestuurd. Als de bewoners het protocol volgen is er niets in de weg om een monteur te sturen of wilt u uw monteurs liever thuis laten zitten.  


Hallo @Henk1944 , de prioriteit bij KPN ligt nu bij het instandhouden van het netwerk en het verhelpen van storingen.

Het upgreden vsn een werkend netwerk bij particulieren heeft nu geen prioriteit.

 


Houden zo en geen reclame meer maken met jullie glasvezel netwerk en de monteurs lekker thuis laten op kosten van de Regering


Aan de website te zien blijven de huidige afspraken nog van kracht.

https://www.kpn.com/service/monteur.htm


Het zou misschien wel handig zijn dat KPN wat meer aan de gebruiker zelf overliet. Nu moet er voor elk akkefietje een monteur komen. Andere providers leveren filmpjes aan hoe je bij een NTU incl modem zelf kan installeren. Misschien zou de KPN hier in deze tijd ook wat soepeler mee om kunnen gaan. Scheelt een hoop frustratie bij de klanten.


Het zou misschien wel handig zijn dat KPN wat meer aan de gebruiker zelf overliet. Nu moet er voor elk akkefietje een monteur komen. Andere providers leveren filmpjes aan hoe je bij een NTU incl modem zelf kan installeren. Misschien zou de KPN hier in deze tijd ook wat soepeler mee om kunnen gaan. Scheelt een hoop frustratie bij de klanten.

Hallo @Frank3523  en dan niet gaan zeuren als je de glasvezelmodem zelf aangesloten hebt en het werkt niet door iets verkeerd aan te sluiten of kapot te maken.

 


Ik las net wel dat KPN bezig is met een handleiding voor zelf aansluiten. Ik heb zelf nog geen glasvezel, maar begreep wel dat het niet helemaal plug en play is.


Het zou misschien wel handig zijn dat KPN wat meer aan de gebruiker zelf overliet. Nu moet er voor elk akkefietje een monteur komen. Andere providers leveren filmpjes aan hoe je bij een NTU incl modem zelf kan installeren. Misschien zou de KPN hier in deze tijd ook wat soepeler mee om kunnen gaan. Scheelt een hoop frustratie bij de klanten.

Hallo @Frank3523  en dan niet gaan zeuren als je de glasvezelmodem zelf aangesloten hebt en het werkt niet door iets verkeerd aan te sluiten of kapot te maken.

 

Met de juiste handleiding is het aansluiten van een NTU kastje niet moeilijker dan een tv ontvanger aansluiten. En dat moet ook iedereen zelf doen. Dus ik zie het probleem niet zo. De meeste providers doen het op die manier. Zouden die dan zoveel meer problemen hebben dan bij KPN.


Hoi @Henk1944 . Ik begrijp dat je nog wel diensten hebt? Want dat is een beetje de leidraad. Prio zaken worden opgepakt. Voor het andere zullen moeten wachten tot het beleid wordt aangepast. Wellicht zit dat er aan te komen, aangezien er landelijk ook meer versoepeling komt maar daar is mij (nog) niks van bekend. Ik hoop uiteraard dat dit snel weer gaat lopen. 

Veel monteurs werken nu op afstand en proberen klant door een installatie heen te praten. Dus ze zitten niet werkeloos thuis.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Het is mij ook een raadsel waarom de monteurs van het bedrijf (Volker-Wessels Telecom) dat is ingehuurd door KPN wel gewoon langs kan komen, zich netjes ontsmetten en vervolgens gewoon de glasvezelaansluiting tot in de woning kunnen aanleggen. De KPN monteur moet op bijna exact dezelfde plek alleen even een kastje monteren en aansluiten op de Expedia-box. Eigenlijk zouden de meeste mensen dit prima zelf kunnen. Maar waarom gaan gaan deze monteurs niet gewoon aan het werk?