Skip to main content

We wonen sinds september in een nieuwbouw appartement, zodoende hebben we in augustus glasvezel van KPN besteld en hoorden dat de aansluitdatum eind augustus zou zijn. Dit werd vervolgens 5 september, en deze werd vervolgens (zonder uitleg) verplaatst naar 21 september. We hebben het modem en het glasvezelkastje aangesloten maar hebben op heden nog steeds geen internet. Alles brand groen en als we willen verbinden staat er '’verbonden zonder internet'’. De rest van het gebouw heeft al weken een glasvezel verbinding van KPN/Ziggo/Odido dus de aansluiting is het probleem niet.

Zodoende ben ik al een week dágelijks met KPN aan het bellen om te zorgen dat er een monteur langs komt om het probleem op te lossen. Iedere keer is aangegeven dat ze vanwege een overklaarbare reden in het systeem geen monteur kunnen inplannen. Er is vorige week dus een ticket aangemaakt om dit probleem te escaleren. Dit oplossen zou 3 werkdagen duren, maar ze verwachtten dat het sneller zou zijn. Gisteren werd ik gebeld door iemand (ik denk van de escalatie afdeling?) met de mededeling '’bent u er van bewust dat er morgen tussen 13.00-15.00 een monteur langskomt'’? Wat ons nooit verteld is (deze afspraak was ergens in het proces ingepland maar ben vervolgens door meer dan 5 telefonisten vertelt dat dit geannuleerd was). In de app of op de site kan ik zelf ook niks inzien of een monteur inplannen, ik krijg dan de pagina te zien van ''Oeps, er gaat iets mis''. 

Het is inmiddels bijna 3 uur en ik heb nog geen KPN monteur gezien, en verwacht deze eigenlijk ook niet meer. De KPN klantenservice kan me ook niet vertellen of er iemand onderweg is, want het eerste dat zij in het systeem zien is dat er helemaal geen monteur is ingepland...

Ik heb tot deze ervaring eigenlijk nog nooit slechte ervaringen gehad met klantenservices, maar dit proces is ronduit vreselijk verlopen. Doordat de telefonisten die ik aan de lijn krijg het escalatie ticket niet in kunnen zien kreeg ik daar geen update van, en de escalatie afdeling kan door niemand direct bereikt worden. Ook moet ik iedere keer het hele verhaal uitleggen omdat het blijkbaar niet duidelijk in ons ticket/dossier staat en zit ik dus vervolgens minstens 40 minuten aan de lijn.

En als slagroom op de taart belt deze afdeling mij dus vervolgens met de woorden ''bent u er van bewust '' en is er helemaal geen monteur gekomen. Ik voel me echt machteloos in dit proces, en het énige dat moet gebeuren is een monteur in plannen. Het feit dat dit al een week (en het hele proces een maand) duurt is echt ongeloofelijk. En het gebrek aan begrip vanuit de klantenservice is ook niet om naar huis te schrijven. Wij zitten al een maand zonder internet (het is een nieuwbouw gebouw dus nee we hebben geen andere vorm van internet of abbonement waar we op terug kunnen vallen). We hotspotten al weken (wat ook een vermogen kost) en zijn er nu echt klaar mee. Mogelijke noodpakketten of oplossingen worden ons ook niet aangeboden omdat we '’nog geen klant zijn'’. Iets dat we wanhopig proberen om wel te zijn...

Kan íemand ons helpen om zsm een monteur in te plannen??? 

 

Beste @AdB1, welkom! Wat ontzettend rot dit! Ik kan me voorstellen dat je er wel klaar mee bent. Voor dit soort vragen kan je het beste bellen met 0800-0402. Mijn collega's kunnen direct meekijken en, indien nodig, actie ondernemen. Op het forum heb je contact met de community, die vooral bestaat uit andere klanten. KPN moderators zijn ook actief, maar, zoals je merkt, kan het even duren voordat wij aan een topic toekomen.

 

Dat gezegd hebbende: hoe staat het er nu voor? Is er al een monteur geweest? Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, vul gerust je forumprofiel aan met je adres en klantnummer en laat hier even weten dat je dat gedaan hebt. 


Ik wacht al 3 maanden.

Hetzelfde probleem. Oplossen ho maar door KPN 0800-0402.

Hun reactie ach wat vervelend ik begrijp het, daar komt ie de MAAR ik kan u niet doorverbinden u kan netwerk van kpn alleen mailen.

Antwoord van hun wordt je ook niet wijzer van.

Je wordt gewoon aan het lijntje gehouden om geduld te hebben. Nou 3 maanden mijn geduld raakt op.

Kan niet thuiswerken, geen tv kijken 😠 hallo we leven in 2024 waar àlles digitaal moet gaan. 
 

KPN geeft Aannemer de schuld hun werkzaamheden niet tijdig uit te voeren.

Volker en Wessels zegt dat KPN Netwerk de monteurs voortaan zelf aanstuurt.

 

Mensen wordt volwassen en los het probleem gewoon op anno 2024


Reageer