Skip to main content
Vraag

Monteur is geannuleerd en aansluitdatum verplaatst

• September 8, 2026
  • 7 reacties
  • 81 keer bekeken

Ik had een aansluiting voor mijn oma (91) in het verzorgingstehuis geregeld. We zijn nu zo'n 2 weken verder. Er moest een monteur komen, want moeilijk. Prima.

Ik kon geen monteur inplannen. Gebeld, moest geduld hebben. Prima.

Ik logde in en zag hé, ik kan nu een monteur inplannen. Dit heb ik gedaan. Datum en tijd uitgekozen, en ik zou een bevestiging krijgen via de e-mail. Jippie. Die kwam dus niet. 

Ik kijk dus nogmaals op mijn bestelstatus. Nu is de aansluit datum veranderd van maandag naar vrijdag (de gekozen dag). Maar geen monteur. Ik kijk nogmaals op 'plan een monteur' en er staat weer dat dit niet kan.

Ik krijg hier een punthoofd van.

Ik wil graag weten waarom het zo moeilijk is om een simpele aansluiting te krijgen in een gebouw waar KPN gewoon in zit. En waar die afspraak van mij naartoe is gegaan. 

Dit is misschien niet de plek om het te vragen maar ik zie ook nergens een e-mail adres, en de chatbot is vervelend aan het doen.

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 8, 2026

Hallo ​@Gvpmt35 ,

Nu is de aansluit datum veranderd van maandag naar vrijdag (de gekozen dag). Maar geen monteur.

Het is niet mogelijk om een monteur te boeken voor op de aansluitdag. Pas nadat de aansluiting is gerealiseerd kun je eventueel een monteur aanvragen. 

Het idee hierachter is dat KPN wil dat je de aansluiting als klant eerst zelf probeert te doen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 8, 2026

@Noordzee 

Dat is het rare er aan. Mijn aansluitdatum was origineel gisteren.

Ik mag het niet zelf doen, zei KPN. Omdat het een verzorgingstehuis is. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 8, 2026

OK ​@Gvpmt35 ,

Maak dan online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: 

Facebook messengerInstagram,  X.com en Bluesky.​​​​​​

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 8, 2026

Ik heb zelf maar gebeld, maar helaas weten zij ook niet wat het probleem is. Net als de vorige keren dat ik gebeld had. Schijnt. Schiet lekker op zo. 

Wat kan ik zelf doen om antwoorden te krijgen? Is er een ander nummer om te bellen?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • September 11, 2026

Hi ​@Gvpmt35, welkom allereerst op onze community en goed dat je dit meldt hier. 

Mijn dank aan Noordzee voor zijn goede hulp. Ik ben ook verrast dat er geen duidelijkheid gegeven kon worden door de klantenservice. Vind je het goed als ik ook meekijk? 

Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Hiermee bedoel ik uiteraard het adres van je oma. 

Ik hoor graag van je. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 11, 2026

@Alex van KPN 

De gegevens had ik als het goed is al ingevuld.
We hebben vanochtend weer gebeld en er zou nu een noodoplossing worden gestuurd in de vorm van zo'n mobiele kast met simkaart. Die zou morgen gestuurd worden-- schijnt. 

Ik kreeg van hem ook een klantennummer en een 2e e-mail met een pincode … zonder pincode. Ik weet niet of dit een klik-en-klaar ding is en die pincode-email voor de sier is gestuurd, of dat ik het ook echt nodig heb voor dit tijdelijke oplossing apparaat. 

En ik kreeg een e-mail dat er een monteur zou komen 16 september in de middag. Ik weet ook niet of dit een monteur is die gelijk alles in orde maakt, of een aparte monteur die er is om dat noodding eerst aan te sluiten. Ik neem aan dat ik dat zelf moet doen. 

Dicksooo
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 11, 2026

Dag ​@Gvpmt35 , => kreeg van hem ook een klantennummer en een 2e e-mail met een pincode … zonder pincode. 

Vul voor die pincode eens de 4 cijfers van de postcode in…..