Skip to main content

Goedenavond,

Vandaag is de KPN monteur lang geweest om bij mij thuis het internet te installeren. Het was noodzakelijk dat hiervoor een  monteur moest langskomen omdat er werkzaamheden uit gevoerd moesten worden die niet door de abonnee zelf uitgevoerd konden worden. Zo stond in een door KPN verstuurde mail. Na het vertrek van de monteur vroeg ik me af wat die werkzaamheden dan waren geweest. Want er was niets gedaan dat ik niet ook prima zelf had kunnen doen. Tot ik me realiseerde dat de pair bonding, nodig voor de snelheid van het bestelde abonnement, niet was uitgevoerd. 
 

Is dit alsnog zelf te doen of moet hiervoor nogmaals een monteur langskomen?

Na het vertrek van de monteur vroeg ik me af wat die werkzaamheden dan waren geweest. Want er was niets gedaan dat ik niet ook prima zelf had kunnen doen.

Dat weet u niet. Mogelijk heeft de monteur voorafgaand aan het bezoek aan u eerst nog wat in de centrale gedaan.

Tot ik me realiseerde dat de pair bonding, nodig voor de snelheid van het bestelde abonnement, niet was uitgevoerd. 

Was het aangegeven dat u pairbonding zou krijgen dan? Haalt u nu de snelheid van het abonnement? Op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


Het zou prima kunnen dat er daarnaast instelling door de monteur zijn gewijzigd in de centrale. Het ging volgens de toelichting in de mail van KPN specifiek  werkzaamheden in de woning.

Monteur heeft keurig de internetsnelheid getest en laten zien. Die gelijk was aan de snelheid waaraan ik gewend was. 

Na vertrek van de monteur realiseerde ik me dat ik van een 100Mb abonnement ben overgestapt op een 200Mb abonnement. En die snelheid wordt ook bekabeld niet gehaald. 
 

 


Als u een 200 mbit abonnement afgesloten heeft en de monteur liet u een 100 mbit snelheid zien, dan hebben u beide niet op zitten letten.


Bij elke migratie naar pairbonding bezoekt de monteur eerst een centrale en eventueel de wijkkasten daarna om te zorgen dat u niet 1 maar 2 lijnen krijgt. Dat u dat niet in de mail krijgt is omdat u er weinig van merkt. Dit zijn werkzaamheden die we vooraf doen. 

Dat de monteur 100mb laat zien is wel gek, in zijn bon staat namelijk ook de verwachte snelheid. Wat heeft de monteur wel gedaan in uw huis? Verder hoeft u niet altijd 200mb te halen bij een 200mb pakket. Het pakket laat namelijk de maximale snelheid weten en niet wat haalbaar is. Maar wel is het zo dat het +/- het dubbele moet worden als voordat u pairbonding had. 


Maar wat heb je gekregen? V10 modem? Aangesloten met een Ykabel? Modern isra?

1. Isra

2. Ykabel (kan ook wit zijn)

 


Hoi @TPN . Kun jij de vraag van @DennisA78  beantwoorden? Ik ben hier nu ook wel benieuwd naar. 


@Erwin_  uiteraard. Heb een v10 modem en een wandcontact aansluiting. Geen aansluiting in de meterkast


@Erwin_  uiteraard. Heb een v10 modem en een wandcontact aansluiting. Geen aansluiting in de meterkast

Brand op de v10 alleen het L1 lampje of beide?


Alleen het l1 lampje brandt.


Dan heb je geen pairbonding actief. Dan zou service ook oranje moeten branden dacht ik. Of zou de monteur ook echt opdracht voor een enkele lijn gehad hebben?

 

Heb je deze?

 

 

Of nog een oude met telefoonstekker?

Sowieso als de muuraansluiting jouw binnenkomende isra is, zal een monteur dit moeten aanpassen. 


Bedankt voor je reactie. Heb een oude met telefoon stekker. Morgen maar even bellen voor een monteur. 


Ben je nog wat opgeschoten, @TPN ? Ik kan ook voor je kijken maar dan heb ik wel je gegevens nodig.

Als je mijn hulp wil, zou je dan je profiel kunnen invullen en mij daarna hier een seintje willen geven?


@Erwin_ Bedankt voor het aanbod. KPN inmiddels gebeld en monteur is ingepland.