Skip to main content

Overstappen naar KPN lijkt zo makkelijk nog niet. Begin oktober zou het abonnement ingaan en heb ik keurig het starterspakket gekregen. Helaas werkte de glasvezel niet en dus noodgedwongen een afspraak gemaakt met een installatiemonteur. Die zou vandaag komen tussen 15.00 en 17.00 uur. Maar helaas niets en niemand mogen treffen. Volgens de helpdesk zou dat moeten worden aangekondigd met een bericht. Het bericht helaas ook niet ontvangen. Betekent dat ik morgen weer een nieuwe afspraak kan maken en dan zijn we weer twee weken verder. Of de derde keer gaat lukken of we blijven lekker bij Ziggo hangen. Wat een gedoe. Kan ik beter nog het bericht van de monteur van vandaag alsnog afwachten of meteen maar een hele nieuwe afspraak maken en achterin de rij aansluiten?

Heeft u wel een glasvezelkastje of is de aansluiting recent geïnstalleerd?


Jazeker, geïnstalleerd in onze nieuwbouw woning


De instructies spreken allemaal voor zich en als je de hulplijnen gebruikt dan kom je uiteindelijk overal uit bij: bel de servicedeskmedewerker voor een monteur. 


Met glasvezelkastje bedoel ik een wit of zwart kastje met ledjes. Dus niet een grijze doos. Maak eventueel een fotootje.  Wat zegt kpnnetwerk.nl als u de status van de aanleg opvraagt? Kijk op kpnnetwerk.nl. De grote vraag is namelijk of de kpnkant ook al klaar is.


Het is een wit kastje waar je het zwarte kastje overheen schuift. Alleen het bovenste lampje brand en als je de router aansluit brandt ook het ethernet lampje. Maar niet het lampje ‘glas’. Vervolgens via de app van kpn de stappen doorgenomen. Inclusief de probleemoplosser/ diagnostische check

Glasvezel is beschikbaar volgens de website. Nu net weer gekeken, maar had ik al gedaan voordat we besloten over te stappen.


Woon je er al en heb je nu helemaal geen diensten? Je kan misschien hier een monteur bestellen. 


Het is een wit kastje waar je het zwarte kastje overheen schuift. Alleen het bovenste lampje brand en als je de router aansluit brandt ook het ethernet lampje. Maar niet het lampje ‘glas’. Vervolgens via de app van kpn de stappen doorgenomen. Inclusief de probleemoplosser/ diagnostische check

Glasvezel is beschikbaar volgens de website. Nu net weer gekeken, maar had ik al gedaan voordat we besloten over te stappen.

Als het glaslampje niet brand is een monteur helaas de enige oplossing, heb je wel een bevestiging per mail gekregen van je monteursafspraak? Eigenlijk zou er dan niks meer fout mogen gaan. Heel veel succes met het opnieuw inplannen van een monteur. Hoewel het helaas niet overal zo is valt er in mijn regio vaak nog voor dezelfde middag of avond een monteur in te plannen. 


We wonen er nu 2 jaar, maar goed ziggo doet het nog totdat glasvezel werkt. Als de afspraak niet in het systeem stond en had de servicedeskmedewerker dat wel gemeld denk ik. Het enige wat ze verder konden aangeven is dat de monteur niet meer zou komen. Ik wacht het allemaal wel af en morgen plan ik een nieuwe afspraak. Omdat het gaat om een installatie monteur ipv een storingsmonteur duurde het langer dan een of enkele dagen. Maar we zullen zie 


Ok jammer dat het zo is gegaan. Laat even weten hoe het afloopt als je wil.


Vul even je forum profiel in, dan kan een moderator je waarschijnlijk wel verder helpen. Zij kunnen volgens mij ook die monteurs inbellen. 

Maar dan moet je wel even je forum profiel invullen. 

https://forum.kpn.com/settings/profile

Wat je ook even kan doen is opnieuw 0800-0402 bellen en dan zeggen “ik wil een medewerker” spreken. Dit bericht komt nu wel veel in dit forum. Misschien zit de automatische telefoonbeantwoorder wel met verkeerde input. 


We wonen er nu 2 jaar, maar goed ziggo doet het nog totdat glasvezel werkt. Als de afspraak niet in het systeem stond en had de servicedeskmedewerker dat wel gemeld denk ik. Het enige wat ze verder konden aangeven is dat de monteur niet meer zou komen. Ik wacht het allemaal wel af en morgen plan ik een nieuwe afspraak. Omdat het gaat om een installatie monteur ipv een storingsmonteur duurde het langer dan een of enkele dagen. Maar we zullen zie 

Installatiemonteur duurt soms wat langer helaas (terwijl elke storingsmonteur hier mee begint) maar dat komt omdat storingen ook in de avond worden opgelost en installaties enkel overdag worden gedaan. Ik hoop voor je dat het spoedig wordt opgelost. Fijn dat onze oranje concullegas nog werken 😊


Dank voor alle reacties. Ik bel het nummer wel nog een keer. Een nieuwe afspraak maken online werkt niet. Ik krijg steeds de melding bij het bevestigen dat ik ben uitgelogd. Steeds op keus inloggen helpt dus niet.


Hoi @EPrins, welkom op het forum! Je hebt je forumprofiel ingevuld (waarvoor dank!) dus heb ik even gekeken. Wat ik zie is dat jouw glasvezelbestelling een doe het zelf order is. Dat wil zeggen dat je de NT in het installatiepakket had zitten en hem zelf op het glasvezelkastje schuift/klikt. Ik begrijp uit je initiële bericht dat je dit ook gedaan hebt, maar dat het glaslampje niet is gaan branden. Daarnaast zie ik een notitie van 12 oktober waarin wordt aangegeven dat er een monteur gepland is voor, zoals je zelf ook al aangaf, 24 oktober tussen 15:00-17:00.

Heb je, op de 12e, wel een bevestiging gekregen van die afspraak? Per e-mail of sms? Want dat zie ik hier niet terug. Wat er op wijst dat de afspraak niet goed is doorgekomen in het system. Maar, ik zie wel een bericht op de 12e dat de ingangsdatum van je abonnement gewijzigd is naar de 24e. En dat gebeurt weer alleen als de monteursafspraak wél doorkomt. Ergens daar is iets niet helemaal lekker gegaan.

 

Ik zie op dit moment geen installatieafspraak in het systeem. Heb je, sinds de 24e, het zelf aansluiten opnieuw geprobeerd? Als dat niet zo is, zou je dat nog eens willen proberen? Als het niet lukt, dan hoor ik dat graag. Want dan moet er echt een monteur komen. Daarvoor kun je bellen (0800-0402). Maar ik kan je daar ook mee helpen, als je aangeeft op welke momenten een monteur voor jou zou uitkomen.


Goedemorgen,

ik heb naar aanleiding van het hele gebeuren opnieuw een afspraak gemaakt telefonisch. Maar als ik jouw bericht zo lees dan lijkt het weer gedoemd te mislukken want de afspraak staat wel weer in jullie systeem maar ik krijg maar geen bevestiging door. De enige sms jee die ik krijg zijn op de dag zelf dat ik gebruik kan maken van het internet. Want dan natuurlijk niet zo is omdat het niet werkt. Mijn volgende afspraak staat nu voor maandag 7 november tussen 8.00 en 10.00 uur. Hoor graag of ik nu wel een bevestiging kan krijgen. Nb: online een afspraak maken werkt ook niet. Dat leidt alleen maar tot eindeloos inloggen met twee factor authenticatie en zodra je dan alles hebt ingevuld en kiest voor bevestigen, dan krijg je de melding dat je bent uitgelogd.


Het is duidelijk dat het niet goed loopt met het afronden van jouw levering, @EPrins. Want ik zie die afspraak van 7 novermber die jij noemt nergens terug. Even voor de zekerheid: is dat een afspraak met ons (KPN de internetprovider) of een afspraak met KPN Netwerk die over de glasaanleg gaat?

 

Als ik hier het systeem erbij pak kan ik een monteur plannen, maar de eerst mogelijke datum is dan dinsdag 8 november. Met beschikbare aankomstblokken van 10-12u, 13-15u en 15-17u. Ik kan er daarvan eentje plannen en kijken of die wel goed in het systeem komt. 


Het is een afspraak met de installatiemonteur van KPN en niet met een storingsmonteur. Anders had de afspraak eerder gekund.

als proef vind ik het best om een afspraak te plannen, maar dan liever op woensdag of donderdag dan dinsdag. Maar wat doen die mensen dan met wie ik telefonisch een afspraak maak? Tot twee keer aan toe.


Hoi @EPrins, excuses voor mijn vertraagde reactie. Ik heb jouw bericht van de 28e gemist. Wat is op dit moment de status? Als ik in het systeem kijk zie ik dat administratief de levering is afgerond. Wil zeggen dat het systeem denkt dat alles werkt. 'k Zie ook dat je gisteren nog contact hebt gehad over een monteur. Maar ik zie geen afspraak, geweest of toekomstig. 

Dus, werkt alles nu, is er een monteur geweest? Of moet er alsnog een monteur komen?


Vandaag zijn we inderdaad afgesloten van Ziggo maar KPN werkt nog niet. Na telefonisch contact met jullie, hebben ze toegezegd dat er vrijdag een monteur zou komen en dat er een bevestiging gestuurd zou zijn. De bevestiging hebben we nog niet binnen en als jullie ook niets kunnen zien gaat er volgens mij weer iets niet goed. Met het bellen gisteren , zouden ze iets navragen bij een collega, vervolgens ben ik eruit gegooid en niet meer teruggebeld.


Het is een heel gedoe, @EPrins. Ik ben er verder ingedoken, samen met een collega. Het goede nieuws eerst: De afspraak voor morgen staat wél goed in het systeem. Die monteur komt tussen 10:00 en 12:00. En ik ga ervan uit dat na dat bezoek alles werkend zal zijn. 

 

De eerdere afspraken lijken wel gemaakt te zijn. Wat ook gestaafd wordt door de mails over aansluitdata. Maar daarna gaat er iets mis. Want jij hebt niet de bevestigingen gekregen die je hoort te krijgen. En de monteurs zijn ook steeds niet gekomen. Hoe dit komt is op dit moment nog onduidelijk. Daar kijken we verder naar om te zorgen dat het onderliggende probleem verholpen kan worden. Zodat dit in de toekomst niet nog een keer voorkomt.


Ai, @EPrins. Ik zie dat de monteur wel geweest is, maar dat het helaas niet gelukt is om de boel werkend te krijgen. Volgens de notities hier is er een aanvullende monteur nodig voor ondergronds. Als ik het goed zie is hier vrijdag nog contact met jou over geweest, klopt dat?


Hoi, niet op vrijdag. Ik ben eind van de middag gebeld en er staat nu een afspraak voor morgenmiddag tussen 12.00 en 17.00 uur. De monteur van vrijdag had gelukkig wel zijn zakelijk nummer gedeeld zodat ik hem op de hoogte kon houden of er al met mij contact was opgenomen. Een fijn vangnet. Morgen even afwachten hoe verder. Intussen heb ik Ziggo verlengd tot en met vrijdag a.s.


Ai, @EPrins. Ik zie dat de monteur wel geweest is, maar dat het helaas niet gelukt is om de boel werkend te krijgen. Volgens de notities hier is er een aanvullende monteur nodig voor ondergronds. Als ik het goed zie is hier vrijdag nog contact met jou over geweest, klopt dat?

 

Vandaag een monteur langs gehad van KPN netwerk. Die heeft het kastje gerepareerd. Het lampje glas brand nu gewoon en alles werkt. 


Goed om te horen, @EPrins! Sorry dat het allemaal langer geduurd heeft dan gepland.