Skip to main content

Onlangs overstapt van 50mb internet naar 100 mb. Mijn KPN gaf aan dat dit mogelijk was. V12 ontvangen tvv V9, echter na overstap blijftmax 50mb binnenkomen.

Bekabeling gecontroleerd en aansluiting woning en klopt idd. Oorzaak ligt dus buitenshuis. Hierop wordt aangegeven dat monteurs niets meer buitenshuis doen en ik moet wachten tot dat Corona voorbij is…ik heb dus een abonnement waar ik voor betaal en niet geleverd krijg, vraag is tot wanneer?

Op website lees ik dat monteurs zowel binnenhuis als buitenshuis komen rekening houdend met Corona maatregelen uiteraard.

Volgens klantenservice blijkt het om pairbonding te gaan wat niet wordt uitgevoerd.

Graag een passende oplossing en uitleg.

 

U heeft glasvezel? Bent u oud Telfort klant? 


Nee, beiden niet. 

 


Hoi @Maurice41 
Je hebt 50 Mb dus je hebt alle diensten, wel wat langzamer dan je wil, maar het werkt wel
Vanwege de corona zijn alle klussen afgelast, behalve de klussen die prioriteit behoeven en helaas valt jouw probleem daar niet onder.
Na de lockdown zal de KPN bekijken of het mogelijk is.


Als het echt pair bonding is, dus verbinding via de koper lijn heb je ook weinig aan de Box 12, die schijnt er nog niet mee om te kunnen gaan, zit dan dus zeer waarschijnlijk in je modem.

Gebruik je wel de bekende Y kabel?

 

 


Nee heb geen Y kabel, ronde kabel die vanuit aansluiting muur rechtstreeks naar de v12 gaat.


Dan zal er nog wel wat in huis aangepast moeten worden, word dus corona afwachten tot er weer meer kan.


wij hebben ook pairbonding samen met de v12 (en het werkt prima)zonder de y kabel volgens mij is het een aanpassing in de wijk kast.


@Dag pair bonding zonder y kabel en met v12:thinking:. Ik denk je geen pairbonding hebt.


Wij hebben dit al een tijdje @Joep1965 wij zijn van 50 naar 100 gegaan gratis na een telefoontje van kpn.

 


En wat staat er op jou MijnKPN als verbinding, Pairbonding betekend dat er 2 lijnen worden gebruikt ipv 1 zoals je nu gebruikt, kan makkelijk zijn dat je de snelheid op een enkel aderpaar kunt halen.


Hoi allemaal en specifiek @Maurice41! Leuk dat je je vraag hier stelt. Klopt @Doornekamp33. Onze KPN BOX 12 kan niet zo goed overweg met Pairbonding. We bieden deze combinatie dan ook niet aan. @Dag Omdat je je gegevens hebt ingevuld in je profiel, kon ik even met je meespieken. Jullie zijn niet pairbonded aangesloten. Vandaar dat de BOX 12 goed werkt. Op jouw adres is VVDSL beschikbaar. Je haalt hier ruim 100 MB/s download mee. Met Pair bonding zouden jullie tot wel 200MB/s down kunnen halen. @Maurice41, Ik zou dit graag voor jou controleren. Nu kunnen we helaas niet zorgen dat je pairbonded wordt aangesloten, maar ik kan wel even kijken waarom je een BOX 12 ontvangen hebt. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 
 


@Lisa gegevens ingevuld :)


Dankje @Maurice41! Jullie zitten op de VVDSL_2POTS. Wat dit betekent is niet belangrijk. Jullie halen op dit moment 62d/14u. Dit is ongeveer het maximaal haalbare op deze kabel. Jullie hebben met de wijziging trouwens automatisch een nieuw modem ontvangen. Zodra pairbonding weer mogelijk is, komt er een monteur langs, die kan het modem vervangen voor bijv. een V10.  
Nu is even de vraag. Willen jullie niet liever terug naar de 50/5 snelheid totdat pairbonding weer beschikbaar komt? 
Laat het maar weten, dan regel ik dat voor je. 
 


@Lisa wat is het verschil tussen beide snelheden?


Vorige 50MB/s
abonnement

€42,50*

Je haalde toen Huidig 100MB/s
abonnement
€47,50*
Je haalt op
dit moment
50 down 50 down 100 down 62 down
5 up 5+ up 10+ up 10+ up

Let op: Genoemde prijs is excl. eventuele tv ontvangers, vaste telefoon of entertainmentpakketten
Zoals je ziet in de tabel, betaal je €5 euro meer voor 12mb/s meer download snelheid. Met pair bonding haal je makkelijk 100mb/s down, maar helaas is pairbonding op dit moment niet mogelijk omdat de monteur de extra koperkabel die naar jullie huis ligt moet aansluiten én activeren in de wijkkast. 

Hoe het precies in zijn werk gaat, weet ik niet:see_no_evil: , maar heel vereenvoudigt laat de onderstaande paint-tekening zien wat er gebeurd bij paironding en waarom dat belangrijk is om de 100 MB/s te halen! 
 

Er liggen twee kabels naar jullie woning. Ieder kabel haalt een snelheid van 62 mb/s download en 14 mb/s upload. 
Op dit moment is één kabel aangesloten. Één kabel voldeed bij de vorige abonnementssnelheid (50/5)

N;a het verhogen van het abonnement Hussel 50 naar Hussel 100, is één koperkabel niet voldoende. 

De monteur moet de tweede kabel óók aansluiten. 

De down én upload snelheid wordt hierdoor verdubbeld. Jullie zouden max. 124/28 kunnen halen op jullie adres. 

 

 

Hier adviseren we welke internetsnelheid bij welk huishouden past. 


Ik heb geen reactie meer van je gezien, dus ik ga ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


@Lisa is prima zo. Ondanks dat ik niet de maximale snelheid haal heb ik wel de indruk dat het op sommige momenten sneller is dan voorheen, kan dat?

Kwa prijs zie ik ook weinig verschil, dus weinig aanleiding om terug te gaan op oude situatie vooralsnog.

Gr

Maurice 


Ja dat kan! Voorheen werd je geknepen op 50MB/s! Nu op 100MB/s. Je haalt sowieso 12MB/s meer dan voorheen. Dit kan net dat beetje snelheid extra zijn wat je af en toe merkt:blush:


@Maurice41, Ja dat kan! Voorheen werd je geknepen op 50MB/s. Nu op 100MB/s. Je haalt sowieso 12MB/s meer dan voorheen. Dit kan net dat beetje snelheid zijn dat je af en toe merkt:blush: