Skip to main content

Kan iemand mij duidelijk maken hoe het zit? 
Slechts 14 maanden na de aanvraag, heeft het kpn netwerk behaagd mijn aansluiting in orde te maken.  U bestel ik internet en de eerst komende datum dat de monteur tijd heeft is 19 juni. Eerder kan echt niet. Mijn buurvrouw besteld haar aansluiting 2 dagen later en kan een afspraak krijgen op … 2 juni. Nu is het altijd goedkoper om twee adressen dicht bij elkaar gelijk aan te sluiten maar ik kan dit verschil met geen mogelijkheid verklaren. Het enige is dat zij een nieuwe klant is en ik een bestaande, maar ik zal het toch wel mis hebben hoop ik?

Hoi @Dusseljee, welkom hier.

Eindelijk is het netwerk opgeleverd. Klopt het als ik zeg dat het gaat om glasvezel? Je wordt van koper omgezet naar glasvezel? Of zit het anders. Als het laatste het geval is en koper werkt nog, dan klopt het dat nieuwe klanten eerder aangesloten worden. Die hebben nog geen diensten van ons. Voor het overzetten naar glasvezel wordt nog even uitgesteld vanwege corona zodat een monteur niet onnodig over de vloer komt voor ieders veiligheid. Dit gaat wel weer versoepelen gelukkig. 

Ik wil nog graag eens meekijken anders. Zou je dan jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam contractant? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 


Hoi, dank voor je reactie, het gaat om glasvezel, maar in mijn nieuwbouwwoning. Dus wel een nieuwe aansluiting maar een bestaande klant. 
mijn profiel bevat nu een postcode en huisnummer.

 


Ik zie de wensdatum op 19 juni staan. Vandaar dat er dan pas een monteur gepland kan worden. Deze staat ook al gepland. Dus dan komt het helemaal goed. 


Nou dat was geen wens datum maar volgens kpn de eerst volgende mogelijkheid. Terwijl mijn buurvrouw al op 2 juni kan worden aangesloten en haar aanvraag is 2 dagen later gedaan. Ik probeer de logica te snappen, maar dat lukt mij maar niet. Kom zeker goed allemaal, ben ik van overtuigd. Maar ja die logica.

 


Aha, op die manier. Nu snap ik hem. Het  gaat hier om nieuwbouw. Deze moeten allemaal opgeleverd worden. Het kan dan inderdaad zijn dat de buren eerder opgeleverd worden dan jij. Dit kan komen doordat ze bijvoorbeeld een andere postcode hebben, maar ook omdat jij op een andere wijkkast bent aangesloten. Dit is in ieder geval de datum die wij vanuit KPN NetwerkNL hebben doorgekregen en dus de eerst mogelijke datum om aan te kunnen sluiten.


Oh, op die fiets, kpnnetwerk, tja dat is een taai onderwerp.

 


Ik had je graag eerder aangesloten, maar als de lijn nog niet gereed is, kan het nog niet. Nog even wachten, twee weekjes, dan komt het goed. 

Mocht je nog andere vragen hebben, dan hoor ik dat graag. 


Tja en nu zijn we viertien dagen verder En belt kpn de afspraak af. De computer zegt dat het niet kan, kpnnetwerk zegt dat het wel kan. Dus gaan we op elkaar zitten wachten. Want nee, kpn netwerk en kpn communiceren alleen met elkaar via een computer. Even de telefoon oppakken, ik heb het nummer, dat kan niet. Brrrrrrrrrrrr. Ach ik wacht nog maar 14,5 maanden. Dit is een openbaar platform, dus ik zal niet zeggen wat ik hier van vind.


Ik kan mij goed voorstellen dat je baalt. Je wilt gewoon aangesloten worden. Ik heb meegekeken en zie een melding van mijn collega staan van 3 dagen geleden dat je een sms hebt ontvangen met een telefoonnummer en pincode. Ik wil je vragen daar mee te bellen. Je komt dan bij mijn collega's uit die de oplevering in de gaten houden. 


Heb ik gedaan en toen kreeg ik te horen dat de afspraak niet door ging. Het duurt 14 maanden om een afspraak te kunnen maken en dan wordt hij 2 dagen voor de afspraak afgebeld zonder uitzicht op een nieuwe. Contact met kpnnetwerk leverde op dat de aansluiting vanaf 19 mei gereed is gemeld bij zowel kpnnetwerk als bij kpn. Dus nu maar weer wachten tot er iemand ergens op een toetsenbord een letter indrukt of zoiets. Een andere afdeling gaat met bellen, zeggen ze, ik denk over onbepaalde tijd.

 

ik laat de kwalificaties over aan de lezer, dit is een openbaar platform dus we willen het netjes houden. 


Dat begrijp ik. Toch wil ik je vragen het nogmaals te doen, mijn collega kan je van meer informatie voorzien dan ik. Hij kan je helpen en ik niet. Hoe graag ik dat ook wil. Ik begrijp ook dat je hier van baalt en boos bent. Ik kan er echter niet meer van maken op het moment, dat kan mijn collega.