Skip to main content

Is het bij KPN normaal dat een monteur niet langskomt op afgesproken tijd en dat je dan als klant zelf maar een nieuwe afspraak moet maken? 

Afspraak was tussen 1200 en 1400. Om 1355 krijg ik een appje dat het later wordt. Echter door het late meedelen kan ik de afspraak daarna niet meer verplaatsen dus kan ik niet later.  Dan appt de monteur naar kpn dat afspraak niet door kon gaan omdat de klant niet thuis was terwijl ik tijdens het tijdvenster wel degelijk thuis was. Vervolgens via diverse kanalen gevraagd of de medewerker die mij gebeld heeft om de afspraak te plannen mij wil bellen. Onmogelijk voor elkaar te krijgen. Ik moet zelf maar online een nieuwe afspraak maken. Dit wil vervolgens niet omdat het daar zgn te druk is. Via chat proberen te regelen maar dan mag je weer achter in de rij aansluiten, twee weken wachten en nog maar een snipperdag opnemen. In de chat ook nog even te horen te krijgen dat het toch echt voor een deel jouw schuld is. En daar betaal je dan elke maand een behoorlijk bedrag voor. 

Hoe kunnen jullie als KPN dit beter regelen?

Als die monteur nu precies 1 minuut voor 14.00 uur was gekomen en 2 uur werkt had gehad, dan had je die afspraak nog wel kunnen verzetten?

Altijd rekening houden met uitloop, zeker als het zo belangrijk is, nu zit je zwlf met de problemen, ik kom het in mijn werk ook tegen, zit in de riool ontstoppingen, hebben we een leus voor,

Zit het bij jou verstopt collega, zit het bij mij verstopt, nee hoor, probleem opgelost!!

doei morgen weer een kans als we in de buurt zijn, en ja er komt ook een rekening voor het niet thuis zijn, a 1 uur werkzaamheden.

 


De monteur heeft geen twee uur werk. Wat hij moet doen duurt max een kwartiertje. Daarnaast werk ook ik met tijdvensters en weet ik om 1300 of 1330 wel of ik het wel of niet om 1400 ga redden. Daar hoef ik niet tot 13:55 voor te wachten. Dat heet klantgericht denken.


Beste @Brego, wat jammer om te lezen dat je zo'n onprettige ervaring hebt gehad met ons. Het klopt wat @Doornekamp33 zegt, dit staat ook in onze bevestigingen: de monteur komt in een bepaald tijdvak, de werkzaamheden kunnen echter tot langer daarna plaatsvinden. Daarom verzoeken we altijd daar rekening mee te houden. Ik ben wel met je eens dat het wel erg laat is als je dit om 1355 uur pas hoor. Is het uiteindelijk allemaal gelukt of kan ik nog iets voor je doen?


Tja, in mijn vak werken we ook met tijdvensters, maar als zoals afgelopen donderdag een klusje van normaal ongeveer 30 minuten er iets mis gaat en het onverwachts 2.5 uur duurt heeft de volgende ook pech, en bij ons krijg je geen bericht dat we later komen, wij werken met 1 tijdvenster namelijk, we komen misschien vandaag.:grin: Alleen de eerste van de dag heeft een redelijke strak afgesproken tijd, tussen 8 en 10, dat is ook vaak de enige afspraak op die dag en die heeft dan de dag ervoor te laat gebeld om nog dezelfde dag geholpen te worden.


@Doornekamp33  Jij geeft zelf al aan dat je geen tijdvenster afspreekt omdat je niet kan garanderen dat je het waar kan maken. De klant weet dus waar hij of zij aan toe is. En ik hoop niet dat je dan tegen die klant zegt. Sluit maar achteraan dat duurt ongeveer 2 weken. Ik denk dat ze dan naar een collega gaan.


Jammer voor ze, als ze naar onze collega’s gaan moeten ze betalen, dus dat doen ze niet.😉

We werken hoofdzakelijk voor woningbouw verenigingen en Vve’s, sporadisch een particulier, die bellen liever RSS of PicoBello BV(google die maar eens, eerste hit op youtube), en die bellen ons vaak als ze er niet uitkomen.


@Marcia_  Ook in jouw antwoord geef je weer aan. De monteur komt in een bepaald tijdvak. Dat is nu juist het hele probleem want dat is dus al niet waar. De monteur kon al niet eens binnen het door jullie bepaalde tijdvak aanwezig zijn. Als jullie als KPN er zelf voor kiezen tegen de klant te zeggen dat ze bezoek kunnen verwachten in een bepaald tijdvak is het ook aan jullie om je daar aan te houden. Als dat door omstandigheden niet lukt dan kan dat gebeuren maar dan mag ik als klant wel verwachten dat jullie dan zo snel mogelijk langskomen op een tijd dat het de klant uitkomt en niet de klant zelf maar een nieuwe afspraak laten maken wat vervolgens weer 2 weken duurt.


Ik snap écht helemaal wat je zegt, @Brego! Maar ik ‘zit hier’ om je te informeren over de diensten van KPN. En op het moment dat het de monteur helaas niet lukt om op de gemaakte afspraak te komen, dan moet er inderdaad een nieuwe afspraak gemaakt worden. En het is momenteel vrij druk, waardoor het langer kan duren voordat er een nieuwe afspraak gemaakt kan worden. Dat is wel een vervelende samenloop van omstandigheden. Ik kan de afspraak alleen niet vervroegen. Excuses voor het ongemak!