Skip to main content

Installatie van TV en internet kon ik niet zelf doen volgens KPN omdat er in de meterkast wat aangepast moest worden. Monteur kwam en constateerde dat het eigenlijk niet nodig was maar dat het op afstand niet te zien was. OK, geen probleem. Installatie was verder fluitje van een cent want ik gebruikte via Budget al apparatuur van KPN. Was dus kwestie van TV ontvangers en modem ontvangen. Omdat bereik tegen viel adviseerde monteur 2 Experia WiFi boxen en 1 super wifipunt. Alleen laatste werd in rekening gebracht (79,-). Alles werd bedraad via bestaande bekabeling en netwerkaansluitingen aangesloten. Toen ik echter na vertrek van de monteur de dozen opbergde zag ik dat er maar 1 HDMI kabel en 2 korte (verschillende?) ronde netwerkkabels achtergebleven waren. De platte netwerkkabel van het super wifipunt en een HDMI kabel waren dus door monteur meegenomen. Toch heel apartâ€Ĥâ€Ĥ Nu bij het inleveren van de apparatuur van Budget kom ik dus een hdmi kabel te kort en ik wil ook het super wifipunt verplaatsen en heb dus de platte netwerkkabel nodig. Hoe krijg ik deze alsnog (van monteur) terug? En horen bij Experia WiFi ook geen platte netwerkkabels?

Bij de Experia WiFi's horen wel kabels, maar dat zijn geen platte.

Bij budget zal je waarschijnlijk alleen de apparatuur in moeten leveren. De kabels mag je waarschijnlijk houden.

Niettemin hoort de KPN monteur geen kabels die bij de apparatuur hoort mee te nemen. Maar het is niks vreemd. Monteurs laten doorgaans de rotzooi achter en nemen het bruikbare wat over is mee. Dat is mijn ervaring met monteurs in zn algemeenheid, niet specifiek KPN monteurs.


Of het platte zijn of ronde dat maakt in principe niet uit. @Waterman53 


Functioneel niet, maar om weg te werken achter plint of onder parket maakt het wel degelijk uit. Maar gaat er om dat de niet gebruikte kabels bij de klant blijven die daarvoor heeft betaaldâ€Ĥ..


Nee, dat snap ik wel maar ja het kwaad is al geschiet. Misschien kan een bevoegd persoon op dit forum inzien welke monteur dit is geweest en dit aan u terug brengen. Aangezien monteurs gewoon grijpvoorraad kunnen opvragen bij KPN voor materiaal, zoals UTP kabels dus.


Ja, daar hoop ik op dat ik in ieder geval de platte utp kabel (terug) krijg voor montage super wifipunt buiten meterkast


Na chat met medewerkster wordt kabel toegestuurd.:thumbsup: