Skip to main content

Beste mensen,

 

Afgelopen donderdag viel mijn DSL-verbinding weg en kan mijn modem geen verbinding meer maken. Na contact met de helpdesk is geconstateerd dat in mijn postcodegebied (6211SN) er een wijkkast vervangen was en dat daar kennelijk iets niet goed was gegaan. Er moest een monteur langskomen om dit recht te zetten. De eerstvolgende monteur was wel pas twee dagen daarna beschikbaar.

Die zaterdag belt een monteur van KPN mij op. Het slot van de wijkkast was vervangen en hij had daar geen sleutel van, dus hij kon mijn probleem niet verhelpen. Maandag moest ik maar weer een nieuwe afspraak maken. De naam van die monteur was me ontschoten, maar zijn telefoonnummer is *** (volledige nummer uiteraard bij mij bekend).

Die maandag maak ik weer een nieuwe afspraak, dit keer voor vandaag, tussen 19:00 en 21:00. Nu, om 21:46, is er nog altijd geen monteur geweest en dit keer ook geen telefoontje. Tot twee keer toe is de monteur dus niet op komen dagen en inmiddels zit ik al vijf dagen zonder internet. Ik heb nog geprobeerd de monteur te bellen, maar hij neemt zijn telefoon niet op.

Dit is absoluut onacceptabel!! Morgen ben ik van 11:00 tot 14:00 thuis en ik verwacht dan ook dat tussen die tijd er alsnog een monteur komt! Ook verwacht ik schadevergoeding voor zes dagen (want morgen = zes dagen) geen internet.

 

Admin: rest telefoonnummer monteur verborgen i.v.m. privacy

Hoi @Puck Barton . Welkom op het forum.

Wat een nare gang van zaken. Heb je ondertussen wel weer diensten? Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan kan ik meekijken.


Nee, nog altijd geen internet. Wel via Facebook een flauwekulbericht gekregen van KPN dat ze niks voor me kunnen doen omdat KPN en KPN Netwerkbeheer twee verschillende bedrijven zijn en ik hiervoor bij KPN Netwerkbeheer moet zijn.


Dat klinkt (helaas) wel herkenbaar. Mocht je nog willen dat ik er een blik op werp heb ik wel de gegevens in je profiel nodig.


Beste @Puck Barton,

 

Ik heb even meegekeken op deze postcode (ik ben naast monteur ook planner) en heb een en ander kunnen achterhalen. Het probleem zit in de telefooncentrale waar aanpassingen worden uitgevoerd, en dan met name in het deel van uw provider (niet kpn).

Door deze werkzaamheden moeten er migraties uitgevoerd worden in het netwerk, echter staan deze pas voor oktober, zoals nu bekend, gepland. Wat nu het geval is, is dat uw provider te vroeg is begonnen aan deze migraties (van een heleboel klanten van hun). Uw provider maakt gebruik van eigen apparatuur dat niet in beheer van kpn is. Hierdoor is de verbinding niet meer fysiek verbonden tussen de voedende verbinding en de afgaande verbinding richting uw woning.

Normaal heeft een monteur van kpn tot alle onderdelen toegang in het netwerk, echter omdat er nog aanpassingen plaatsvinden is die locatie niet toegevoegd aan het toegangssysteem. Hierdoor heeft geen enkele monteur toegang tot het nieuwe deel, alleen de personen die de aanpassingen uitvoeren. En dat is een ingehuurd bedrijf.

Uw provider is hierbij te vroeg gestart met het migreren van de verbindingen (van enkele honderden klanten). Zij zouden eigen personen naar de telefooncentrale sturen om de verbindingen via een soort ‘omleg’kabel aan te sluiten. Dit moeten zij oppakken. Hierdoor kunnen kpn monteurs op dit moment weinig betekenen. kpn monteurs zullen binnenkort wel geïnstrueerd worden hoe dit aan te pakken, maar op dit moment is dat nog niet gebeurd.

Kort gezegd, het probleem is begonnen bij uw provider die te vroeg is begonnen met migreren. het gaat in Maastricht om 530 verbindingen die hier te maken mee hebben. Hoe dit verder opgepakt wordt, daar durf ik totaal niks over te zeggen, maar het is wel bekend dat er te vroeg begonnen is. Dit is ook doorgegeven aan uw provider nadat wij tientallen orders hebben gekregen met hetzelfde probleem, zij zouden hierop zelf ook actie uit gaan zetten. Of dit gebeurd is durf ik niet te zeggen aangezien wij van kpn niet in het systeem van uw provider kunnen kijken.

Hopelijk heb ik hiermee kunnen verduidelijken wat de situatie is, en dat kpn hier op dit moment nog weinig in kan betekenen. Wij wachten ook nog op verdere instructies.

 

Groet,

Jordy