Skip to main content

Hallo,

 

Wellicht een simpele vraag maar ik stel hem toch.

Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuw adres. Bij de bezichtiging zag ik, in de woonkamer, een glasvezel NT zitten tezamen met de KPN Box 12.

 

Nu zie ik, bij het plaatsen van een bestelling op de KPN website, het volgende:

Bestelling op de KPN website

Is bovenstaande informatie altijd accuraat en moeten er dus inderdaad werkzaamheden plaats vinden aan het aansluitpunt van de glasvezelverbinding? Ik zelf heb daar geen bezwaar tegen maar ik vroeg het mij af gezien er, zo ver mij bekend, daar reeds diensten actief zijn.

 

Of kan het bijv. in zo'n geval zijn dat het FTU/NT vervangen wordt voor een ander, recenter model?

FPI info

Nogmaals. Geen enkel bezwaar als iemand langs moet komen, maar ik ben gewoon benieuwd. 😁

Alvast een fijne verhuizing toegewenst @RobCoenen😊

In de meeste gevallen vervangen/vernieuwen we inderdaad het aansluitpunt.


Alvast een fijne verhuizing toegewenst @RobCoenen😊

In de meeste gevallen vervangen/vernieuwen we inderdaad het aansluitpunt.

Wellicht een aparte, overbodige vraag, maar maakt het ook nog uit of je een 100 Mbit/s of 1 Gbit/s abonnement afsluit inzake het FTU/NT?

Krijg je bijv. een ander FTU/NT als je een 1 Gbit/s abonnement pakt t.o.v. een 100 Mbit/s of is dit altijd gelijkwaardig aan elkaar?


Qua snelheid maakt het niet uit en kan hetzelfde NT gebruikt worden. Kortom; gelijkwaardig!


Het zal per situatie verschillen. Als alle diensten goed werken kan het maar zo gebeuren dat de monteur binnen 5 minuten klaar is.

@RobCoenen 

Dat activeren gebeurt buitenshuis. Het licht op de vezel zetten bij een eerdere verhuizing hoefde enkel dat te gebeuren. 

Bij een recente verhuizing was er geen NT die is geplaatst de FTU zelf is niet vervangen.


Bedankt voor de reacties :)

Ter info. Dit is de huidige situatie ;-) 

 


@RobCoenen Strikt genomen heb je geen monteur nodig omdat de NT er al hangt. En die is prima geschikt voor jouw abonnement. Maar KPN houdt niet bij waar er nog wel en niet NT's hangen. Of anders gezegd: het uitgangspunt is altijd van niet dus er wordt een monteur ingepland. Die vooraf dan ook meteen even de patch in de PoP aanbrengt zodat er (weer) licht op de lijn staat. 

Bij steeds meer aansluitingen is het DHZ geworden en mag de klant zelf de NT plaatsen. Maar nog niet met dit soort FTU's (die brede van bijna 30x30 cm).