Skip to main content

Begin augustus afspraak gemaakt voor het aansluiten van glasvezel. Afgezegd door KPN. Nieuwe afspraak gemaakt voor 31 augustus. Op 30 augustus geannuleerd door KPN. Nieuwe afspraak gemaakt, kon pas op 27 september (weinig beschikbaarheden over). Nogmaals afspraak gemaakt, voor 27 september en duidelijk aangegeven dat er iemand thuis is en dat als niemand deur open doet men kan smsen naar de doorgegeven nummer. 27 september thuis gebleven. Niemand kwam opdagen. Gebeld, geven ze aan dat de monteur langs is geweest en dat niemand thuis was. Gevraagd hoe het zit, gaven ze aan dat de bel niet werkt. Zeer incorrect gezien het gewoon werkt en ik de hele ochtend thuis was, telkens uit raam gekeken. Niemand gezien. Ze vonden het vervelend en weer nieuwe afspraak gemaakt voor 30 september. Geen mail hierover gehad. In de middag (27 september) nogmaals gebeld voor de zekerheid: bevestigden ze: jazeker 30 september staat in het systeem en ook twee nummers zijn ons bekend en dat de monteur op de hoogte is van de notitie. Op 30 september hebben we briefje op deur geplakt, dat als niemand open doet graag bellen etc. Niemand kwam. Vandaag, 5 oktober, kreeg ik een mail dat ik snel afspraak moet maken omdat de huidige internetaansluiting stopt per 24 september (eh?) Weer gebeld om te vragen hoe het zat met afspraak van 30 sept. Gaf de telefoniste aan dat er niemand is geweest (ook de vorige keren niet) en dat ze daarvoor excuses aanbieden. Nieuwe afspraak gemaakt voor 31 oktober (pas 31 oktober!!). Zeer belachelijk. Ik heb weinig vertrouwen dat het goed komt op 31 oktober… En ik weet ook niet of ik de komende maand wel gewoon kan internetten (thuis werkende zzp-er) 

Hoi @LJT . Welkom op het forum.

Wat een narigheid allemaal. Gaat dit om het fysiek naar binnen brengen en aansluiten van het glasvezelkastje? Of hangt die er al en is het een kwestie van jou omkatten naar glasvezel? Alle info is welkom!


Ja flinke narigheid helaas :) 

 

Ik heb niet veel verstand van internet maar wat ik heb ontvangen thuis is een rode ethnerkabel en in een van de eerste mail (dateert van juli) staat het volgende:

Omdat je huidige internetaansluiting over minder dan 2 maanden niet meer werkt. Daarom sluit de monteur je modem aan op het glasvezelaansluitpunt in jouw woning. En de monteur test na installatie de verbinding om ervoor te zorgen dat alles goed werkt.


Ik wil graag even meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


De gegevens zijn zo veel mogelijk aangevuld. De overige informatie (modem etc) is nog niet ingevuld omdat ik dat nu even niet bij de hand heb. Al is dat waarschijnlijk bekend bij jullie. 


Ik zie dat we jou al vanaf eind 2021 proberen te bereiken over glasvezel. De koperverbinding gaat er uit in jouw gebied. 

Is KPNNetwerk al wel langs geweest en heb jij in jouw woning een glasvezelkastje? Heb je desnoods een foto van de meterkast?


Vorig jaar was het precies hetzelfde inderdaad. De vele keren gebeld naar de verkregen nummer, vele afspraken gemaakt en vele keren thuis gebleven en niemand kwam opdagen. Tot ik een keer een KPN monteur zag in de trappenhal van mijn appartementen complex, die heb ik gelijk benaderd en gevraagd om een nummer. De monteur gaf aan dat het eigenlijk niet mocht maar hebben we de nummers toch uitgewisseld, op die manier hebben we het opgelost (persoonlijk contact) ipv via systeem wat blijkbaar niet werkte. De modem is toen aangepast. Nu is het nodig voor omzetting (rode kabel oid). De foto van de modem (in meterkast is er niets) kan ik niet maken ivm verbouwing bij mij thuis nu, zodra ik weer thuis kom zal ik proberen foto maken en het hier posten. 

 

 


Wanneer ben je weer in de woning als ik vragen mag? Is dat een lange verbouwing?


Ik ben inderdaad weinig thuis deze weken. Wel heb ik vandaag even foto’s kunnen maken. Ik weet niet of de foto van meterkast zinvol is 😉 Modem is nu sinds paar dagen offline trouwens ivm verbouwing, volgende week wordt het weer in gebruik genomen. 

Gegevens van modem is nu volledig ingevuld op mijn profiel. Verder is er een vervaagde foto te zien, daarvoor mijn excuses, blijkbaar niet goed foto gemaakt van de aansluiting. De aansluitingspunt en de modem zelf zijn ongeveer drie a vier meter van elkaar vandaan. De vorige zomer toen de aansluitingspunt werd geinstalleerd bleek de passende etherkabel te kort. Er is toen een nieuwe besteld en heb ik zelf aangesloten. (ik neem aan dat het goed is gegaan gezien de internet gewoon werkt). En nu zou de monteur komen om iets te doen, ik weet niet wat. Daarbij wordt gezegd dat de rode kabel van belang is. Daar heb ik nu twee van. De ene is achtergelaten de vorige jaar toen de monteur kwam installeren. En de ene van juni toen ze mij informeerden dat monteur komt. Ik weet niet wat de monteur nu moet doen. Wel vraag ik me af of de rode etherkabel van ca 1 m lang genoeg is voor wat er ook nodig is. Gezien modem en aansluitingspunt ca 4 meter van elkaar verschillen. Ik ben benieuwd wat nu precies de bedoeling is, wanneer de monteur komt?

De foto’s wilde ik uploaden maar telkens weer krijg ik bericht dat ik moet wachten tot de afbeeldingen zijn geupload. Heel lang wachten helpt niet. Kan ik de afbeeldingen naar jou toe mailen? Stuur maar een berichtje waar ik de afbeeldingen heen kan mailen als het kan? 


 


 


 


 


Foto’s apart posten is mogelijk dus bij deze! :) 


Ja, hier moet een glasvezelkastje komen. En dat kan een monteur van KPN.  Die kan jou dan ook omzetten van Koper op glas.

Ik wil graag een afspraak maken. Kan ik jou binnenkort even bellen?


Super fijn dat je wilt bellen en een afspraak wil maken.  In mijn agenda staat reeds een afspraak gepland voor maandag 31 oktober om 8:00. 

Ik zou heel graag persoonlijk contact willen, dat kan op dit moment alleen per whatsapp. Ik hoop dat dit ook mogelijk is. Ik zal je even een persoonlijk berichtje sturen waarom contact alleen per whatsapp kan. 


Ik heb er nog nooit van gehoord dat KPN ondersteuning geeft via WhatsApp. Dus ik denk dat u die optie wel kunt vergeten. 


 

Juist de belangrijkste foto is erg vaag. Het lijkt er op dat er een patchcover over het kastje zit? Zoiets?

 


Hoezeer ik je ook vertrouw. Ik geef mijn nummer nooit aan klanten, @LJT  ;-)

Maar we bespreken het wel even via privéberichten. Komt goed!


Update voor de meelezers: Na het nodige gedoe is het eindelijk gelukt. @LJT heeft nu een werkende glasvezelaansluiting


Goedemiddag 

vandaag (15/11) zou er een monteur komen voor het aansluiten vd glasvezel.. deze zou 18/10 ook komen maar je voelt hem al aankomen, beide keren ging het niet lukken

18/10 autopech en vandaag zou de machine defect zijn.. kan allemaal gebeuren maar ik heb dus nu voor de derde keer een afspraak moeten maken wat mij in totaal ander halve vrije dag kost en ik verwacht dan ook een compensatie hiervoor..

De afspraak staat nu voor 18/11..

 

Gr Ramon 


Hoe spijtig ook, een compensatie hoef je daarvoor niet te verwachten, zie de leveringsvoorwaarden.

 


Hoe spijtig ook, een compensatie hoef je daarvoor niet te verwachten, zie de leveringsvoorwaarden.

 

Dan wordt het toch echt hoogtijd om maar eens op te gaan zeggen.. 

Eerst nog ff de boel laten aansluiten vrijdag


De dienstverlening valt inderdaad tegen, totdat je het hier meldt en ineens wordt er werk van gemaakt :) Uiteindelijk is het toch wel gelukt. Hopelijk is het bij jou snel gefixt! 

 

Wel heel vervelend inderdaad, misschien iets met de consumentenrechten doen, klacht indienen oid?Ik weet niet wat er mogelijk is. Het is wel te gek voor woorden dat het telkens weer gebeurt, zeer klantonvriendelijk helaas.