Skip to main content

Beste KPN,

Ik heb op 29 april een bevestigingsmail gehad voor het overzetten van mijn KPN ivm verhuizing. Binnen een paar dagen zou ik een mail krijgen waarbij ik een afspraak kan maken met de monteur, maar deze heb ik nooit ontvangen. De status van de bestelling kan ik niet opvragen op jullie site. 
 

Kan ik zo snel mogelijk een afspraak maken met een monteur? Aangezien ik internet nodig heb ivm thuiswerken? 

Alvast bedankt!

 

 

Hi @Kirsty2188, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik begrijp dat je snel aangesloten wil worden en inmiddels al verhuisd bent. Een verhuizing duurt ongeveer 3-4 weken, dus het kan zijn dat het nog eventjes duurt voordat je aangesloten kan worden. Het is niet even een omzetting in het systeem, er komt veel administratie bij kijken. Om te kijken wanneer de verhuizing zou moeten gebeuren van het KPN pakket, heb ik wel wat gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en het oude + nieuwe adres? Eerder dan de verhuisdatum kunnen we geen monteur inplannen, maar we kunnen wel kijken of er op die datum of dag erna iemand beschikbaar is.

Geef even een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld, dan helpen we je verder!

PS: je kan ook bellen via 0800-0402 om direct contact met ons te krijgen hierover.


Hi Susan,

Bedankt voor je bericht! Ik heb mijn gegevens aangepast voor zover ik ze weet. 
 

Ik snap dat er administratie bij komt kijken, maar ik begrijp niet waarom ik geen e-mail heb gehad voor het maken van een afspraak voor de monteur.

Email  29/04:

Maak op tijd online een afspraak met onze monteur
Binnen een paar dagen ontvangt u een e-mail waarmee u makkelijk online een monteursafspraak maakt. 
 

En ik weet niet of het mogelijk is dat ik het zelf probeer aan te sluiten of kan het dan zijn dat ik niet de juiste kabels e.d. heb? Aangezien er ook in de e-mail staat dat de opleverdatum 13 mei is en:

Zelf uw modem aansluiten?
Dit kan vanaf 13 mei 2020. Direct nadat u het modem aansluit op uw nieuwe adres, kunt u de aansluiting op uw huidige adres niet meer gebruiken.

 

Groeten Kirsty

 

 

 

 

 

 


Hi @Kirsty2188. Susan is er nu niet, vandaar dat ik reageer.

Ik zie de verhuizing staan, echter staat ‘ie “on hold”. Dit lijkt te maken te hebben met de toevoeging van het huisnummer die niet (goed) geregistreerd staat in een achterliggend systeem. Dit wordt uitgezocht, maar daardoor kan er vertraging optreden met het opleveren. Klopt het dat daar glasvezel in huis ligt? Het kan ook zijn dat het nog niet in huis is gebracht, maar wel in de stoep ligt.

Ik heb het verzoek gestuurd naar de achterliggende afdeling die dit in behandeling heeft om jou te bellen en verder te informeren. Houd er rekening mee dat zij bellen met een afgeschermd nummer. Excuses voor de onduidelijkheid!


Hi Paul!

Ik weet niet zeker of er glasvezel in mijn appartement is, dat zou ik even na moeten vragen bij mijn verhuurder. Wel was dit een bestaand kantoorpand omgebouwd tot appartementen, maar is mijn appartement er apart aangebouwd/opgebouwd met nog 3 appartementen (op de vierde verdieping). Misschien dat het daarom onduidelijk is? Moet er glasvezel liggen of kan internet ook op een andere manier worden aangelegd?

Fijn dat het in ieder geval is doorgezet, ik hoop snel van de achterliggende afdeling te horen!

Groeten,

Kirsty


Wel was dit een bestaand kantoorpand omgebouwd tot appartementen, maar is mijn appartement er apart aangebouwd/opgebouwd met nog 3 appartementen (op de vierde verdieping). Misschien dat het daarom onduidelijk is? Moet er glasvezel liggen of kan internet ook op een andere manier worden aangelegd?

Voor zover ik kan zien is dit echt puur op glas leverbaar inderdaad. Wat je aangeeft kan een reden zijn voor de onduidelijkheid inderdaad. Dit soort dingen gebeuren vooral als er ergens iets niet goed wordt doorgegeven of aangepast waardoor het niet goed in achterliggende systemen staat. Ik hoop dat ze hier snel duidelijkheid over kunnen geven!


Hi Paul,

Tot op heden heb ik nog niets gehoord van de betreffende afdeling van KPN. Is er iets wat ik in de tussentijd kan doen? Is er een contactpersoon /afdeling die ik kan benaderen?

Groeten,

Kirsty


@Kirsty2188, het onderzoek is nog gaande! Ik zie dat er vandaag wel een 100GB bundel is toegevoegd op de 06-nummers die bij KPN bekend zijn voor de komende periode. We doen ons best om je zo snel mogelijk aan te sluiten maar op het moment kan ik nog niks nieuws vertellen.


Hi Susan!

 

Ja ik heb gister telefonisch contact gehad met een van de medewerkers van KPN (heel fijn dat hij 100gb heeft toegevoegd). Vandaag heb ik van mijn verhuurder bevestigd gekregen dat door ‘EasyNuts’ oid (het bedrijf die via hen internet mogelijk maakt hier) het probleem verholpen zou moeten zijn. Ik weet zelf niet wat het probleem is, maar hopelijk hebben zij contact met jullie gehad of hebben ze iets gedaan waardoor internet wel is aan te sluiten.

Ik hoop snel van de juiste KPN afdeling en monteur te horen!

Groeten,

Kirsty


@Kirsty2188, ik heb de nieuwe informatie doorgezet! In verband met Hemelvaart kan het zijn dat deze informatie wat later bij ons binnenkomt. Fijn dat je nu in ieder geval uit de brand geholpen bent met die 100GB! 


Reageer