Skip to main content

ik zou graag zeker willen weten dat er een monteur komt bij de installatie wanneer ik overstap

.. Ik kan online niks regelen…

Hoe kan ik dit wel aanvragen? Via de telefoon kom ik er niet door ivm drukte…

De monteur komt als je besteld hebt. Via de email wordt je bericht als de hardware wordt geleverd. Daarna is de opleverdatum van de verbinding. Bellen is nergens voor nodig. De KPN regelt het :-) 


Hallo Ziener,
en dat is heel zeker? Ik heb het namelijk bij andere providers ook aan gevraagd en toen kwam nooit iemand.. Vandaar de dubbelcheck… (Daar wist ik dat ik hulp nodig had omdat er geen aansluiting voor was) en week later kon er pas een monteur komen...). 

En glasvezel is hier nu ook nog niet in gebruik geweest…  


Nou dan komt er zeker een monteur want die zal het glasvezelkastje moeten plaatsen.


Hallo Joep1965

Een kastje is er, maar nog nooit gebruikt..  Maar als jullie beiden zeker weten dat er iemand komt dan top! Dan hoef ik me er verder geen zorgen meer om te maken!

 


Als de boel van de glasvezel er ligt en is aangesloten dan komt er een monteur de glasvezel modem monteren en het modem en de TV word aangesloten.

Zodra je hebt besteld krijg je vanzelf bericht wanneer de monteur komt.


Hallo Ziener,
en dat is heel zeker? Ik heb het namelijk bij andere providers ook aan gevraagd en toen kwam nooit iemand.. Vandaar de dubbelcheck… (Daar wist ik dat ik hulp nodig had omdat er geen aansluiting voor was) en week later kon er pas een monteur komen...). 

En glasvezel is hier nu ook nog niet in gebruik geweest…  

De monteur sluit het aan maar je kan zelf ook beslissen waar je het Wifi modem wil hebben hangen. In mijn geval koos ik niet voor in de meterkast, ver weg, maar in een kastje van het TV meubel voor een betere dekking. De bedrading had ik zelf gelegd. De monteur deed de fiber aansluiting en daar moet ook 230V WCD ter beschikking zijn. 

De smart TV kan ook beter bedraad zijn aangesloten als je Netflix of Youtube wil kijken. 

Ik kon helaas niet alle netwerkkabel onzichtbaar leggen.  Een gedeelte is op de plinten gespijkerd. 


Oke, maar neem aan dat hij weet wat hier allemaal nodig is om de boel aan te sluiten… Dat is ook de reden waarom ik ook de monteur aangevraagd had.. Maar, als al gezegd, heb ik het al nu bij 2, grotere, providers gehad dat er geen monteur kwam alhoewel ik dat wel had aangevraagd… 

De netwerkkabel ben ik al niet anders gewend dan via de plint… ;-) 

Bedankt voor het antwoord!

 


Dank jullie allen voor de antwoorden! Ik ga er nu van uit dat de monteur komt! ;-) 


Ja hoor zorg wel dat je thuis bent op de afgesproken periode van twee uren. Anders krijg je tot in St. Juttemis nieuwe afspraken op je email adres. Ook als je geen monteur nodig hebt en het zaakje zelf aansluit. Een glasfiberkast nieuw aansluiten kan je beter niet zelf doen. De fiber is kwetsbaar.


Hallo Ziener/ Doornekamp33

Het probleem is alleen dat het nu inmiddels de 25ste is, ik het pakket al wel in huis heb, maar nog geen flauw benul wanneer de monteur komt... Daar heb ik nog steeds geen bericht van/over ontvangen… En de 31ste stap ik over… Das wat de 2 uren zijn?? Nu hopen op dat de brief op maandag of dinsdag in de bus valt…. 

Fijne feestdagen verder!


Geen mail gehad om de monteur in te plannen, ook de spammap gecontroleerd? Als je pakket gestuurd word krijg je normaal ook de mail om een afspraak in te plannen.


Nee niks… 

 


Bij mij komt het via Gmail binnen:

 

Kijk eens al je mailboxen na!!!! Of ‘zoek’ op KPN in je box. Soms zie je iets makkelijk over het hoofd. Bij Gmail komt die niet gauw in de spam terecht:

 

U hebt een afspraak met de monteur. Graag herinneren we u aan deze afspraak en informeren we u over de maatregelen die wij nemen om u en onze monteur te beschermen tegen het coronavirus.

 

Uw afspraak
U hebt een afspraak met onze monteur op 29 december 2020 tussen 12:00 en 14:00 uur.

Heeft iemand bij u thuis last van verkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts?
Verzet dan uw monteursafspraak. We nemen uw veiligheid en die van onze monteurs heel serieus. Doe dit alstublieft ook.

 

 

Maatregelen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen
Onze monteur neemt extra veiligheidsmaatregelen tijdens deze afspraak. Wij vragen u om ook maatregelen te nemen. Lees de maatregelen hieronder of bekijk de video via onderstaande link.

 

 

Neem zelf deze maatregelen



Wat vragen we van u?

 

  • Draag een mondkapje tijdens het bezoek van de monteur.
  • Maak deurklinken schoon.  
  • Zet deuren open, zodat de monteur geen deurklinken hoeft aan te raken.
  • Verzet uw afspraak bij verkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts.
  • Blijf in een andere ruimte als de monteur zijn werkzaamheden uitvoert. Als dat echt niet kan, houd dan altijd 1,5 meter afstand. Er mag maximaal 1 persoon bij de monteur in dezelfde ruimte zijn.
  • Zorg dat u vlak voor de afspraak telefonisch bereikbaar bent zodat de maatregelen kunnen worden doorgesproken.

Dit kunt u van de monteur verwachten: onze monteur…

  • belt u vlak voor de afspraak om de maatregelen met u door te nemen.
  • heeft water en zeep in de auto en wast voor en na de afspraak zijn handen.
  • geeft u geen hand.
  • raakt zo min mogelijk trapleuningen, deurklinken, liftknoppen en andere voorwerpen aan.
  • laat u geen handtekening zetten voor de werkzaamheden, maar spreekt deze wel met u door.
  • gebruikt handschoenen en desinfectiedoekjes om zichzelf te beschermen.
  • vertrekt helaas direct als blijkt dat iemand in uw huis ziek is.

 

 

Wilt u uw afspraak verzetten?
Doe dit dan makkelijk online via kpn.com/bestelstatus. En kies zelf een dag en tijd die u het beste uitkomt.

 

 

Afspraak verzetten

 

 

 

Hebt u nog vragen?
Dan helpen wij u graag op kpn.com/service.

 

 

Vind uw antwoord

 

 

 


Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer
Directeur Klantenservice

 

 
 

Wat v


ik heb echt niks ontvangen… in de spam komt vaak mail binnen , maar daar zit en zat kpn niet bij.. 

De enige mail die ik gekregen heb is van de bevestiging van het contract.


De monteur zal toch langskomen op de dag van de oplevering van de lijn. Hij heeft je telefoonnummer dus kan je ook nog bellen op die dag.


Top! Dank u!


Wat vreemd dat je geen e-mail hebt ontvangen voor het maken van een afspraak met de monteur! Ik kijk graag voor de zekerheid na of de afspraak goed in het systeem staat. Kun je je forumprofiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik je verder helpen.


Goedemorgen Denise.

Ik kan nergens een klantnummer vinden..ik heb alleen een mail met bevestiging gekregen, met een bestelnumner... en daarmee kan ik de gegevens niet invullen...


Ik heb de rest van de gegevens ingevuld...


Ik kon zonder problemen een maand voor levering al een KPN ID laten instellen op de mykpn website. Het pakket kreeg ik de week voor de oplevering.  Maar ik zie dat een moderator je zaak heeft overgenomen!

 

 

 

 


Ik heb geen klantnummer en kan daarom geen producten koppelen. Een kpn id heb ik al wel aangemaakt...


Bedankt voor het invullen van je profiel, @jdebo, en van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Vreemd dat je geen klantnummer hebt ontvangen, maar gelukkig kan ik je zo ook verder helpen. Jouw klantnummer vind je straks op de facturen. Ik mag je deze niet geven, dus daar zal je nog even op moeten wachten. Zodra jouw verbinding actief is, kan je jouw product aan jouw KPN ID koppelen zonder gebruik van jouw klantnummer, je hoeft dan alleen verbonden te zijn met jouw netwerk.

Dat allemaal gezegd hebbende, was jouw vraag natuurlijk of er een monteur langs zou komen. Op dit moment staat er nog geen afspraak in het systeem, omdat deze nog niet bevestigd is. Ik heb nu een afspraak de installatiemonteur gepland op 30-12-2020 tussen 10:00 en 12:00 uur. De afspraak kan langer duren, dus houdt er rekening mee dat je tot ten minste 12.30 uur thuis bent.

Edit: Mocht de afspraak trouwens niet goed uitkomen, dan kunnen we altijd kijken of de afspraak verplaatst kan worden. Dit kan het beste via de telefoon: 0800 0402. We kunnen dan de agenda's naast elkaar leggen om tot het meest geschikte moment te komen.


Bedankt Denise! 

En dank voor de verjaardagswens 😊

Zojuist heb ik meerdere mails en een sms gekregen van jullie. Nu staat er wel op de 30 en 31ste een monteur ingepland?! Maar op de 30ste zou mij idd het beste uit komen....

 


Wat vreemd! Ik heb gelijk even gekeken en zie dat de bevestiging inderdaad 31 december zegt, terwijl ik toch echt voor 30 december had ingepland. Ik zie dat het systeem nu ook een melding geeft met het verzoek de afspraak te herplannen, dus dat heb ik maar gedaan. Ik kon geen afspraak meer maken maken op 30 december, dus heb nu een afspraak gepland op 31 december, tussen 10.00 en 12.00 uur. Mocht dit niet uitkomen, laat het weten, dan plannen we een afspraak in het nieuwe jaar.


En voor alle zekerheid  quote :  Ook zal de monteur u bellen zodra hij naar u onderweg is.

Waarvan akte.