Skip to main content

Wij hebben gister een aanvraag voor een nieuw abonnement gedaan op glasvezel, en in de mail stond dat er een monteur hier voor komt omdat er wat aangepast moet worden op de aansluiting.

Nu vraag ik mij af wat er aangepast moet worden door de monteur de ntu ( zo heet het punt bij glas dacht ik ) zit er al, weet iemand misschien wat er aangepast zou kunnen worden?

U gaat verhuizen? Of zit nu bij een andere provider?


Wij zitten nu bij een andere provider en gaan nu naar kpn glasvezel, wat we in 2017 ook in dezelfde woning hebben gehad.


Als je dat al niet gedaan hebt, of je producten niet hebt gekoppeld aan de KPNID, begin dan maar eerst je profiel van dit forum in te vullen. Met voldoende gegegevens kan een moderator hier natuurlijk een antwoord op geven aan de hand van de voor hem beschikbare KPN informatie.


Gegevens zijn ingevuld


Wij hebben gister een aanvraag voor een nieuw abonnement gedaan op glasvezel, en in de mail stond dat er een monteur hier voor komt omdat er wat aangepast moet worden op de aansluiting.

Nu vraag ik mij af wat er aangepast moet worden door de monteur de ntu ( zo heet het punt bij glas dacht ik ) zit er al, weet iemand misschien wat er aangepast zou kunnen worden?

Als het goed is hoeft die monteur niet bij uw binnen iets te verzorgen, maar alleen in de POP ( wijkaansluiting) uw adres "aan" te zetten.

Komt bij mij wel de vraag op, of de NT (glasvezelmodem) in de woning dient te blijven bij een verhuizing ? Lijkt mij dat men als dat blijft hangen er mee wil experimenteren om te kijken of het al werkt of niet. :thinking:


Geen idee of die hoort te blijven hangen @HansaanZet wij hebben in ieder geval nooit de vraag gehad om hem terug te sturen, kpn geeft echt aan dat er iets aangepast moet worden wat een uur kan duren ik vraag me alleen af wat.


Yes. de glasvezelaansluiting hoort te blijven hangen. 

En dan naar jouw aansluiting. Ik zie dat deze 18-06 actief wordt. Dan komt ook de monteur om het aan te sluiten. Mogelijk moet hij nog het NT aanpassen, kan ik zo niet zien. Maar hij zal in ieder geval de glasvezel schoonmaken en doormeten. Verder sluit hij alles aan zodat je zeker weet dat het goed werkt. 

 


Yes. de glasvezelaansluiting hoort te blijven hangen. 

En dan naar jouw aansluiting. Ik zie dat deze 18-06 actief wordt. Dan komt ook de monteur om het aan te sluiten. Mogelijk moet hij nog het NT aanpassen, kan ik zo niet zien. Maar hij zal in ieder geval de glasvezel schoonmaken en doormeten. Verder sluit hij alles aan zodat je zeker weet dat het goed werkt. 

 

NT is toch het glasvezel modem of is dat het deel waar je hem op klikt?

Hier zit alles namelijk gewoon nog net zo als het in 2017 aangesloten is inclusief het glasvezel modem of nt/ntu (kan er even geen foto van maken) , lijkt me dat er geen stof ofzo bij komt als alles er compleet zit toch? 


Wat is het probleem? Er komt een gratis monteur om je aan te sluiten. Ontbreekt er iets van hardware dan heeft hij dit meestal in de auto. Is er een storing in de oplevering dan lost hij dit op. Dus…. 


Wat is het probleem? Er komt een gratis monteur om je aan te sluiten. Ontbreekt er iets van hardware dan heeft hij dit meestal in de auto. Is er een storing in de oplevering dan lost hij dit op. Dus…. 

Er is geen probleem ik probeer alleen te ontdekken wat er aangepast moet worden zoals in de mail staat, en verder vindt ik het gewoon leuk om zelf aan te sluiten zo'n ''nerd'' ben ik ook wel weer.


Dan zit dat nog goed. Toch wil de monteur het graag even nakijken en activeren.


Dan zit dat nog goed. Toch wil de monteur het graag even nakijken en activeren.

Dank je wel 


Ik kan de monteur ook niet uit de planning halen, hij moet gewoon even kijken. Hoor nog graag van je het aansluiten is verlopen.


@Bart_Z  hij hoeft ook niet uit de planning hoor maar ik ben gewoon heel nieuwsgierig en vroeg me af wat de aanpassing moest zijn, ook al vindt ik het leuk om zelf te doen ik ga wel verder met het thuis netwerk als hij geweest is.


@Bart_Z  hij hoeft ook niet uit de planning hoor maar ik ben gewoon heel nieuwsgierig en vroeg me af wat de aanpassing moest zijn, ook al vindt ik het leuk om zelf te doen ik ga wel verder met het thuis netwerk als hij geweest is.

Mongelijk het vervangen van het oude nt kastje voor een nieuwe, het schoon poetsen van de vezels zou ook kunnen. Maar als alles al hangt zoals u aangeeft en u zegt tegen de monteur dat u liever alles zelf wilt doen zal hij of zij binnen 5 minuten weer buiten staan. Let er wel op dat je dan geen gratis wifi check / verbetering krijgt. 


@Ik_Hussel ik laat hem lekker zijn gang gaan en ik ga daarna lekker mijn gang.

 

Dank jullie wel voor de verduidelijking @Bart_Z  en @Ik_Hussel 


Helemaal goed. Mocht je nog weer vragen krijgen, dan zien we je graag weer op het forum verschijnen.


Top KPN! Halve dag vrij opgenomen en geen monteur te bekennen. Gebeld, moet er een nieuwe afspraak gemaakt worden. Waarschijnlijk dus weer een halve dag vrij opnemen, heb er nu al spijt van een abonnement te hebben genomen bij KPN.