Skip to main content

Hallo allemaal,

 

In november is eindelijk glasvezel in onze wijk gelegd. De aansluiting ligt nu ook tot binnen.

 

Kort nadat de aansluiting tot binnen is gelegd heb ik een glasvezel-abonnement bij KPN afgesloten met overstapservice (ik ben nu nog Ziggo abonnee).

 

In de KPN app waarmee ik de voortgang kan volgen is de aansluitdatum een aantal keer versprongen, dat is geen probleem wat mij betreft.

 

Momenteel is de situatie als volgt:

  • Ik heb het KPN modem reeds ontvangen
  • Aansluitdatum in de app staat op 6 januari
  • Er is nog een monteur nodig om een kastje aan te sluiten (heet dat een NT kastje?)

De situatie ziet er momenteel nog als volgt uit (ik heb het plaatje even van een ander forum-lid gekopieerd):

 

In de app stond op enige moment een monteursafspraak, voor de montage van het juiste kastje (heet dat een NT kastje)?

 

Vorige week verdween deze monteursafspraak ineens en kreeg ik 3 mailtjes met daarin de volgende tekst: 

 

Door een storing kon de monteur u niet helpen. Hierdoor kon u niet (goed) gebruikmaken van uw diensten. De storing is nu opgelost, dus alles werkt weer zoals u van ons verwacht.

We annuleren de monteursafspraak
We gaan ervan uit dat een monteursafspraak niet meer nodig is. Klopt dit niet, en hebt u toch een monteur toch nodig? Bel ons dan gratis op 0800-0402.

 

Ik heb toen gebeld naar het nummer dat gemeld stond in de mail. Ik kreeg iemand aan de lijn die zei dat hij niet meer kon doen dan de case escaleren en dat ik binnen 3 werkdagen meer zou horen. Helaas hoorde ik niets meer.

 

Ik heb vervolgens een chat opgezet met iemand via de KPN website en daar kwam ongeveer hetzelfde uit, al werd het escaleren een 'spoeddesk’ genoemd. Wederom hoorde ik niets meer.

 

Gisteren heb ik wederom het bovenstaande nummer gebeld maar wederom kon men niet meer doen dan de case escaleren.

 

Waar ik me een beetje zorgen over maak, is dat 6 januari of kort daarna mijn Ziggo abonnement wordt opgezegd terwijl ik nog geen werkende verbinding heb. Ook krijg ik niet echt een solide gevoel bij de manier waarop ik geholpen word (of juist niet geholpen word). Op mijn vraag of ik niet gewoon bij de persoon aan de lijn een monteursafspraak kon boeken kreeg ik als antwoord dat ze momenteel niet meer kunnen dan escaleren.

 

Bottomline is: hoe werkt de overstap service? Wordt mijn oude abonnement opgezegd op het moment van de aansluitdatum, of pas als alles geplaatst is en mijn modem contact maakt met KPN?

 

Ik krijg er een beetje de kriebels van omdat ik momenteel vanuit thuis werk en de kinderen binnenkort wellicht school vanuit thuis moeten volgen. Helaas wist ik bij het aanvragen van het abonnement niet dat we nu weer in deze situatie zouden zitten…

 

Fijne jaarwisseling allemaal!

Daar lijkt wel iets mis te gaan inderdaad. Vreemd bericht over de monteurs annulering. Alsof je het nu zelf zou kunnen aansluiten, dat is niet zo. De monteur zou inderdaad een NT kastje plaatsen op die witte FTU plus de rest installeren. 

Bij de overstapservice stuurt KPN automatisch een seintje naar ziggo op het moment dat de KPN werkt. Dus modem online en gekoppeld enz.

 


Hoi @Ruben1974 . Welkom op het forum.

Dat gaat inderdaad een beetje vreemd. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Hoi @Erwin_ 

Dankjewel! Ik heb net de details ingevuld, mocht ik nog iets kunnen doen om te helpen dan hoor ik het graag!


Hoi @Ruben1974 . Er moet 'gewoon’ een installatiemonteur naar jouw adres. De lijn is fysiek opgeleverd door KPNNetwerk.

Ik heb dit voor jou geprobeerd en krijg een foutmelding. (de koppeling naar de monteursagenda lijkt verstoord )  Ik  heb deze vraag bij mijn achterban neergelegd. Ik verwacht op korte termijn een oplossing en/of verklaring.

Ik houd je op de hoogte. 


@Ruben1974 : Volgens mijn collega staat er nu een monteur geboekt voor 11-1, tussen 8:00 en 10:00.

Was jij hier van op de hoogte?

 


Hoi @Erwin_  ontzettend bedankt voor het nagaan!

 

Nee, hiervan was ik niet op de hoogte. Ik heb hier geen mails/telefoon of updates over gehad in mijn KPN app.

 

Net nog even gechecked, maar in de app staat ook nog geen afspraak gepland. Wie weet komt dat nog?

 

Toch goed dat ik het hier op het forum even navraag! Anders had ik dit niet geweten.


Nou, blijkbaar is dit ergens onderwater gedaan want ik zie hem ook niet. Maar er hebben twee bekwame collega's meegekeken en die zien de monteur staan.

Wel erg spijtig dat dit allemaal zo warrig verloopt.


Yes, de monteur is inderdaad geweest en de verbinding is nu actief!

 

Bedankt voor het meekijken en meedenken @Erwin_ !


Graag gedaan en fijn dat het is opgelost!