Skip to main content

Sinds vorige maand ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN. Voor het thuiswerken maak ik veel gebruik van vergaderen via MS Teams. Bij Ziggo werkte dit 100% van de tijd feilloos. Sinds ik KPN internet heb wordt ik er elk gesprek wel een keer uit gegooid. Boven in het scherm van MS Teams zie ik dan even de melding “Geen internet verbinding beschikbaar”. Soms herstelt de verbinding zich automatisch en soms moet ik het gesprek verlaten en opnieuw aanmelden. Ik zit 6 meter van de Expedia 12 af zonder obstakels. De laptop (MacBook Pro) geeft ook aan goed WiFi signaal te hebben. De download snelheid is 155Mb en upload 30Mb. Verder heb ik geen last van verstoring bij verbindingen en werkt alles goed. Wat kan ervoor zorgen dat verbindingen bij KPN verbroken worden, waar dat bij Ziggo nooit gebeurde? Het enige verschil is de aanbieder en de hardware van de aanbieder.

Heeft u nog WiFi punten elders in huis staan? Zet die bij wijze van test maar eens een poosje uit.

Als dat niet helpt: WiFi 6 uitzetten op de KPN Box. Kunt u inloggen op http://mijnmodem.kpn?


@Nick83 Nee, ik heb geen andere WiFi punten in huis. Ik ga je tip proberen.


Ik heb er thuis ook last van. Zojuist valt 2x de verbinding ruim 1 minuut weg tijdens een MS Teams meeting. Hemelsbreed zit ik ongeveer 4 meter van de modem vandaan. Ik heb overigens wel mijn twijfels of het aan de wifi ligt. 

Naast de TV ligt een NVidia Shield, die bedraad op het modem aangesloten is. Deze geeft ook ongeveer 1 keer per avond aan dat de ethernet stekker niet meer verbonden is. Na ongeveer 1 minuut krijgt het apparaat weer verbinding en dan is er niks meer aan de hand maar het is wel vervelend als je iets aan het kijken bent en de verbinding er weer uit valt. Kan een dergelijk modem instabiel zijn of op random momenten herstarten? 

 


Het lijkt er inderdaad op dat de verbinding af en toe helemaal wegvalt. Gisteren viel ons TV signaal ook even weg, dat gebeurde ook al eerder.


 @Robuust heb je hierover ook al eens contact gehad met mijn collega's op 0800-0402 op het moment dat het stoort of kort daarna? Een wegvallende verbinding moet op afstand ook wel vast te stellen zijn.

Hoi @Sjenkie, dat is een kauw en geen kraai maar je kunt hier ook het beste even een eigen topic voor aanmaken, we helpen je daar graag verder!