Skip to main content

Sinds ik kpn als provider heb, heb ik problemen met invoeren van foto’s  om te bewerken met Picasa3. Ik gebruik dit al 11 jaar probleemloos.

weet iemand de oplossing?

dank alvast

ps er zijn geen updata’s meer te krijgen van Picasa3

Hallo @Woelrat ,

Ik vraag mij af of dit aan KPN ligt. Heb je al een andere browser geprobeerd? 


Volgens mij is het een programma op de pc. Dat zal op 1 of andere manier nog wel afhankelijk zijn van een server op internet. En daar heeft Google nu misschien de stekker uit getrokken. 


Google is in 2015 al gestopt met de ondersteuning voor Picasa


Eeuwig zonde, Picasa was een ideaal pakketje, ik baalde zo 6 jaar geleden al dat het plots niet meer werkte en we over moesten naar ander programma. Het is knap dat je het nog zo lang draaiend hebt weten te houden. Hoop voor je dat het lukt, mij lukte het niet meer.

Tot op de dag van vandaag geen volwaardige vervanger gevonden.


Vanmiddag komt IT hulp kijken naar m’n PC. Ik hoop dat herstel lukt😎

tot later


Het is niet gelukt gisteravond.

via oude laptop met Windows XP mapje met bewerkte foto’s wel kunnen aanpassen voor formaat en vignet,Dat werkte wel. Dat mapje met aangepaste foto’s verplaatst naar m’n PC.

erg omslachtig allemaal. Hoop dat “student aan huis” m’n PC kan herstellen maar die hebben nu vakantie 

hou jullie op de hoogte

met groet


Hi @Woelrat, ik hoop van harte dat je er uit gaat komen met Student aan huis!


Ik ook, dank je ;)


Dat zal vast al geprobeerd zijn, maar zo niet:

als je met de rechtermuisknop op picasa.exe staat, kun je via windows opties kiezen voor een compatibiliteitsmodus. Wellicht kan je daarmee nog iets bereiken. 


zaterdag middag komt “student aan huis” en ik zal jou advies laten lezen.

dank in iedergval. wordt vervolgt ;)