Skip to main content
Beantwoord

Na 2 jaar KPN terug naar Ziggo door problemen met internet en TV+ Box

• June 6, 2026
  • 9 reacties
  • 174 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

In september 2024 ben ik overgestapt van Ziggo naar KPN. Jarenlang ben ik klant geweest van Ziggo, maar de abonnementskosten werden steeds hoger. Daarom besloot ik KPN een kans te geven en over te stappen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in al die jaren bij Ziggo op mijn tien vingers kan tellen hoe vaak ik een storing heb gehad. Sinds ik klant ben geworden van KPN heb ik echter alleen maar problemen ervaren.
Het begon al met het KPN-modem. In eerste instantie kreeg ik de KPN Box 12, maar daarmee viel de internetverbinding voortdurend weg. Omdat ik veel thuiswerk, is een stabiele internetverbinding voor mij essentieel. Er zijn uiteindelijk vier monteurs langs geweest en uiteindelijk kreeg ik een Experia Box 10.
In het begin leek dat de oplossing te zijn, maar vervolgens begonnen mijn SuperWifi-punten iedere vrijdag rood te knipperen. Ik heb dit meerdere keren op het forum gemeld, maar helaas kon niemand mij helpen. Elke keer moest ik het modem of de wifi-punten resetten om alles weer aan de praat te krijgen. Het is ontzettend frustrerend dat ik bijna wekelijks de hele installatie moet resetten. Na een reset werken de wifi-punten weer prima, maar slechts voor ongeveer een week.
Daarnaast heb ik ook problemen met de KPN TV+ Box. Regelmatig gebeurt het dat ik de televisie en tv-box aanzet en alleen geluid heb, terwijl het scherm zwart blijft. Zappen naar andere zenders helpt niet. De enige oplossing is dan om de stekker uit de tv-box te halen en deze opnieuw op te starten. Ondanks diverse updates werkt de tv-box nog steeds niet naar behoren.
Komende september ben ik twee jaar klant bij KPN. In die twee jaar heb ik meer problemen en storingen gehad dan in alle jaren dat ik klant was bij Ziggo.
Daarom heb ik besloten om terug te gaan naar Ziggo.

Beste antwoord door Maja van KPN

Heel jammer dat je overweegt om ons weer te gaan verlaten ​@Inconfundible, maar als je constant problemen ervaart, waar we geen definitieve oplossing voor weten te bieden, dan heb ik daar wel begrip voor 🙁

Staat je besluit al vast of mogen we nog een poging wagen om de problemen te verhelpen?

9 reacties

• June 7, 2026

Omdat ik veel thuiswerk, is een stabiele internetverbinding voor mij essentieel.

Beste ​@Inconfundible juist i.v.m. bovenstaande ga ik er vanuit dat je dus uitsluitend bekabeld werkt.

Ook de tv-decoder werkt optimaal met een bekabelde aansluiting.

En de wifi gebruik je dan uitsluitend voor apparaten die niet bekabeld aangesloten kunnen worden, zoals mobiele telefoons en tablets en andere smart things.

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • June 7, 2026

Hier ook al jaren aan het klooien met de Box12 en de SW2 punten. Vele updates al gehad, vele beloftes van KPN en nog steeds werkt het niet goed. Het moet wekelijks gereset worden om de SW2 punten werkende te houden. Eigenlijk te treurig voor woorden.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 10, 2026

Heel jammer dat je overweegt om ons weer te gaan verlaten ​@Inconfundible, maar als je constant problemen ervaart, waar we geen definitieve oplossing voor weten te bieden, dan heb ik daar wel begrip voor 🙁

Staat je besluit al vast of mogen we nog een poging wagen om de problemen te verhelpen?

Forum|alt.badge.img

Hallo ​@Maja van KPN,

Bedankt voor je reactie en sorry voor mijn late reactie. Ik ben benieuwd hoe KPN mijn problemen denkt op te lossen.

Ik wacht, net als veel andere gebruikers, al geruime tijd op een nieuwe firmware-update voor de Experia Box V10. Op dit moment draai ik versie V10.C.25.08.15.

Mijn grootste probleem is dat ik mijn netwerk vrijwel wekelijks moet herstarten of zelfs volledig moet resetten om alles weer goed te laten functioneren. Dat is natuurlijk niet de bedoeling van een stabiele internetverbinding.

Zolang er geen verbeterde firmware voor de Experia Box V10 beschikbaar komt, heb ik eerlijk gezegd weinig vertrouwen dat dit probleem definitief opgelost wordt.

Mijn contract loopt af in september dus er is nog voldoende tijd om mij ervan te overtuigen klant te blijven. Als er een structurele oplossing komt, sta ik daar zeker voor open. Maar op dit moment ervaar ik helaas nog steeds dezelfde problemen.

Ik hoor graag welke concrete mogelijkheden jullie zien om dit op te lossen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

De omschrijving van jouw klachten zou ik niet direct allemaal linken aan de firmware van de V10 ​@Inconfundible, ik verwacht ook niet dat alles ineens perfect zou zijn als er nieuwere firmware beschikbaar komt.

Zou je mij willen uitleggen wat de monteurs exact hebben gedaan bij jou thuis? Ik zal een beknopte samenvatting uit de monteursbonnen kunnen halen, maar ik hoor liever het volledige verhaal van jouzelf. Zou je me ook willen vertellen welke apparatuur je thuis allemaal aan hebt gesloten, en of dat via kabels, wifi en/of extra apparatuur zoals routers of switches verloopt?

Als laatst de vraag of je je gegevens in zou willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast het betreffende mobiele nummer en je persoons- en adresgegevens ook de laatste 3 cijfers van je IBAN noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 16, 2026

@Maja van KPN , Ik kreeg destijds eerst de KPN Box 12. Daarmee viel de internetverbinding regelmatig weg. Omdat ik veel thuiswerk, was dat erg frustrerend. Ik zat bijvoorbeeld in Teams-meetings en ineens was de verbinding weg.

Daarvoor heb ik meerdere keren contact opgenomen met KPN. Als ik het me goed herinner zijn er drie monteurs langs geweest, maar dat zal ongetwijfeld in jullie systeem terug te vinden zijn. Of het steeds dezelfde monteur was weet ik niet meer. Hoe dan ook, het probleem kon niet worden opgelost. Uiteindelijk werd voorgesteld om een Experia Box V10 aan te sluiten.

In eerste instantie leek dat de oplossing te zijn, maar daarna begonnen de problemen met de SuperWifi-punten. Die gingen vrijwel wekelijks rood knipperen, waardoor ik het netwerk moest herstarten of zelfs volledig resetten. Ik heb hierover ook een eigen topic op dit forum aangemaakt, maar een structurele oplossing is er helaas nooit gekomen.

Zoals ik eerder aangaf, ervaar ik ook problemen met de KPN TV+ Box. Soms blijven de zenders na het opstarten zwart en kan ik niet zappen. Op andere momenten werkt het geluid niet. De enige oplossing is dan om de stekker van de tv-box eruit te halen en deze opnieuw op te starten.

Ik gebruik geen bijzondere apparatuur in huis. Ik heb enkele slimme lampen die via wifi verbonden zijn en een ShineLanBox voor mijn zonnepanelen, die bekabeld is aangesloten op de Experia Box.Mijn Tado Internet Bridge is bekabeld aangesloten op een SuperWifi-punt. Verder zijn de meeste apparaten, zoals tv's, telefoons en laptops, via wifi verbonden.

De KPN TV+ Box gebruik ik momenteel via wifi, maar ook toen deze bekabeld aangesloten was, had ik dezelfde problemen.

ps: Ik heb mijn profiel ingevuld.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 16, 2026

Waar ik dan wel nieuwsgierig naar ben is of de Shinelanbox wel blijft werken....

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • June 16, 2026

Waar ik dan wel nieuwsgierig naar ben is of de Shinelanbox wel blijft werken....

De box geeft vaak aan dat hij offline is

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 16, 2026

Dat is toch wel bijzonder. Ik neem aan dat er regelmatig een rood lampje brandt op het modem....