Skip to main content

Snelheid internet gewijzigd van 1000 naar 50 na half jaar.

De 1000 gratis gekregen bij aangaan abonnement. 

Moet nu meer gaan betalen voor de 1000 (heb ik niet nodig)dus terug gezet naar 50.

Vernieuwd KPN mijn contract terug naar 1 jaar.

Krijg ik nu opnieuw de korting?

Anders lijkt mij dit een stiekem opzetje van KPN.

En of dit zomaar mag zonder mijn toestemming,daar twijfel ik toch aan.

Helemaal hier niet over ingelicht,ook niet bij het afsluiten en wordt hier min of meer toe gedwongen om met de 1000 te beginnen.

U kunt hem daarna terugzetten.

Niets gezegd over het nieuwe jaarcontract.

Is dit wettelijk gezien wel in de haak?

Ga naar de geschillencommissie. 

Je hebt zelf je snelheid terug gezet, waarom zou je dan een nieuw jaar contract krijgen, volgens de voorwaarden kun je 1 keer per maand je snelheid wijzigen.

En die korting, je kreeg 6 maanden je internet voor, denk ik,, 35 euro ongeacht de snelheid, ze hopen dat die snelheid je zo bevalt dat je het lekker houd en 57.50 per maand er voor gaat betalen, maar je had ook gewoon gelijk die 50/50 kunnen kiezen.

En nee, je krijgt niet nog een keer korting.

En wat bedoel je met de geschillen commissie, ze doen niks wat een geschil.kan opleveren, hooguit dat jij je niet goed hebt ingelezen in wat je nu precies kreeg en welke voorwaarden er aan vast zaten, dat is je eigen schuld.


Je hebt zelf je snelheid terug gezet, waarom zou je dan een nieuw jaar contract krijgen, volgens de voorwaarden kun je 1 keer per maand je snelheid wijzigen.

En die korting, je kreeg 6 maanden je internet voor, denk ik,, 35 euro ongeacht de snelheid, ze hopen dat die snelheid je zo bevalt dat je het lekker houd en 57.50 per maand er voor gaat betalen, maar je had ook gewoon gelijk die 50/50 kunnen kiezen.

En nee, je krijgt niet nog een keer korting.

En wat bedoel je met de geschillen commissie, ze doen niks wat een geschil.kan opleveren, hooguit dat jij je niet goed hebt ingelezen in wat je nu precies kreeg en welke voorwaarden er aan vast zaten, dat is je eigen schuld.

Volgens mij lees je het niet goed @Doornekamp33. Wat @luckygils schrijft is dat bij het na 6 maanden terugzetten van de snelheid naar 50/50, KPN het contract opnieuw voor 12 maanden heeft in laten gaan. Het dus zonder de klant in te lichten dat er een nieuw jaarcontract aangegaan wordt zou voor TS een reden kunnen zijn de geschillencommissie in te schakelen. En hij stelt de vraag of hij dan ook korting krijgt als KPN dat ongevraagd doet. Dat zal niet het geval zijn, maar de vraag mag natuurlijk wel gesteld worden. 


Nou is het net hoe je het leest, zin lijkt vragend of het nu een nieuw jaar contract is geworden.

Maar dat zal niet, je kan gewoon binnen contract je snelheid wijzigen, en de rest aanpassen.


Nou is het net hoe je het leest, zin lijkt vragend of het nu een nieuw jaar contract is geworden.

Maar dat zal niet, je kan gewoon binnen contract je snelheid wijzigen, en de rest aanpassen.

Dan wachten we zijn/haar reactie wel even af om het zeker te weten 😉. Normaliter is binnen Hussel een (maandelijkse) aanpassing mogelijk zonder dat de contractsduur wijzigt. Als dat nu wel het geval is dan zou dat vreemd zijn. 


Hallo @luckygils Bij het wijzigen van een contract staat er steevast een nieuwe contractdatum in de papieren, waarom, dat weet alleen KPN. Als alles eenmaal aangepast en opgeleverd is staat de oude contractdatum weer keurig in MijnKPN, zo is mijn persoonlijke ervaring na diverse wijzigingen dit jaar.

CC: @SledgehammerNL en @Doornekamp33 


Hoi @luckygils en welkom hier op het Forum :)

 

Ik kijk graag eens even met je mee! Zou je daarom je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik meteen je klantdossier raadplegen en kijken of je nu inderdaad een nieuw jaarcontract bent aangegaan, ik hoor get graag!


Kwestie herstelt zich automatisch naar begindatum eerste contract.

Waarom KPN dit zo doet weet niemand,ook KPN niet.

Brengt klanten alleen maar in verwarring.

Bedankt voor alle reacties.

luckygils


Fijn dat er nu duidelijkheid is en ik begrijp verder ook wat je zegt. Ik zal dit signaal zeker meenemen dus wat dat betreft jij heel erg bedankt voor de feedback @luckygils. Voor nu in ieder geval nog een mooie dag toegewenst :)