Skip to main content
Antwoord

Na aansluiten Experia Wifi's op V10, heb ik geen wifi meer

  • October 15, 2021
  • 20 reacties
  • 198 keer bekeken

Mijn experia WiFi extenders (zwart) nemen de wifi mooi over van de V10, ( blauwe lampjes en zichtbaar in de Thuis app) maar zodra de V10 wifi uitzet moet ik over op 5G en kom ik nergens meer in. Help!

Beste antwoord door Nick83

dank Mark,ik zie het 

 

Heel mooi. Dat is helemaal prima. Bij de instellingen kun je de naam van het WiFi netwerk aanpassen:

Bij wat ik grijs weggepoetst heb vult u de naam van uw WiFi netwerk in. Bij veiligheidssleutel het wachtwoord. En vervolgens opslaan. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

20 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 15, 2021

De Wi-Fi van de v10 gaat automatisch uit?Dat moet namelijk!


  • Auteur
  • Topper
  • October 16, 2021

Juist. En dan stopt mijn WiFi dus. Soms kan ik de tweede geeneens meer toevoegen in het netwerk omdat zodra de wifi op de V10 uitgaat, alle WiFi weg is en ik de thuis app dus ook niet meer kan gebruiken. Ik ben er al 2 dagen mee bezig. Alles LIJKT ok, maar de extenders geven geen WiFi signaal terwijl het lijkt dat ze het netjes overnemen tijdens het installeren met de app. 


  • Auteur
  • Topper
  • October 16, 2021

Ik ben naar de kpn winkel heresy maar kreeg weer een v10 terwijl ik een V10a of v12 had verwacht. De extenders konden ze niet testen. Geen test paneel. Ik krijg weer deze foutmelding 


  • Auteur
  • Topper
  • October 16, 2021

Misschien moet ik eerst naar ziggo en volgend jaar weer terug om een V12 te bemachtigen. Het gezin lijdt eronder. 😫


Mark Dekker
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 16, 2021

Misschien zenden de versterkers een andere netwerknaam uit dan de V10(?) Je zou ze even kunnen resetten of als je redelijk handig ben, inloggen via het IP adres van de versterker en even controleren. :)

Via kpn.com/monteur kan je desnoods hulp krijgen op lokatie 


  • Auteur
  • Topper
  • October 16, 2021

Dank je Mark,

 

Ik heb alles l 25 x gereset  intussen. Ik kom alleen op op de IP van de router. Zie de foto. Hoe controleer ik de versterker?

De monteur kost minimaal EUR 50,- Dat is veel geld natuurlijk. Online zou dit toch moeten kunnen met die handige apps en dit forum?

 


Mark Dekker
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 16, 2021

Ik zie op de screenshot dat je Experia Wifi het IP adres 192.168.2.17 heeft. Als je daar naartoe navigeert via een browser kan je inloggen met het admin wachtwoord wat onderop staat van 1 van de versterkers. (Zou ook kunnen dat het het admin wachtwoord is van de thuis app, als je die heb ingesteld)

 

In de instellingen kan je checken of de Wi-Fi aanstaat, wat de naam is etc etc


Mark Dekker
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 16, 2021

Het zou ook 192.168.2.150 kunnen zijn trouwens :)


  • Auteur
  • Topper
  • October 16, 2021

Thanks!

 

Geprobeerd. ik kom niet verder dan dit.

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • October 16, 2021

Thanks!

 

Geprobeerd. ik kom niet verder dan dit.

 

Dit is iets waar je nu niets mee te maken hebt. Dat is volgens mij poort forwarding.

Je moet in de adresbalk van de browser het ip in tikken. Dus:

http://192.168.2.17

Dan zou je dit inlogvenster moeten zien:

Na inloggen zie je wat @Mark Dekker laat zien in de reactie onder deze.


Mark Dekker
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 16, 2021

Als je in je adres balk het IP adres typt (192.168.2.150 of 192.168.2.17) en inlogd zou je bovenstaand moeten zien ongeveer. 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • October 16, 2021

Dank je Mark,

 

Ik heb alles l 25 x gereset  intussen. Ik kom alleen op op de IP van de router. Zie de foto. Hoe controleer ik de versterker?

De monteur kost minimaal EUR 50,- Dat is veel geld natuurlijk. Online zou dit toch moeten kunnen met die handige apps en dit forum?

 

Even voor de duidelijkheid: bij het maken van deze schermafdruk had u de versterker aangesloten, was WiFi op de Experiabox uit en had u de pc of laptop met een kabel verbonden met de Experiabox? 

En er was een WiFi netwerk in de lucht wat begint met "BWA"?


  • Auteur
  • Topper
  • October 16, 2021

dank Mark,ik zie het 

 


  • Auteur
  • Topper
  • October 16, 2021

 


  • Auteur
  • Topper
  • October 16, 2021

En antwoord op je eerdere vraag:

Via Imac op de modem router gekomen. V10 is nog steeds uit. Extenders groen en blauw zoals op de eerste foto’s


  • Auteur
  • Topper
  • October 16, 2021

nieuwste firmware 

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • October 16, 2021

dank Mark,ik zie het 

 

Heel mooi. Dat is helemaal prima. Bij de instellingen kun je de naam van het WiFi netwerk aanpassen:

Bij wat ik grijs weggepoetst heb vult u de naam van uw WiFi netwerk in. Bij veiligheidssleutel het wachtwoord. En vervolgens opslaan. 


  • Auteur
  • Topper
  • October 16, 2021

en toen was er wifi !!!  Hoera roepen de familieleden. Grote dank Mark, hier was ik nooit achtergekomen. 

Inloggen extenders was dus een andere adres.

Het weekend is goed begonnen. 

 

 

 


Mark Dekker
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 16, 2021

No problemo! Fijn weekend 

Nick, bedankt voor het aanvullen en meedenken :)


  • Auteur
  • Topper
  • October 16, 2021

Nick ook uiteraard. Zie ik nu pas.Â