Skip to main content

Goedendag

Gisteren 12 mei is onze glasvezel operationeel gemaakt.  De wifi is traag, was al beroerd en is nu nog slechter.  Ik heb al de testtool gebruikt van KPN.  De kabels gecontroleerd.  Uit en weer aan gezet.  Fabrieks reset gedaan.  Niks.  Zelfs als ik naast Experiabox (V10) sta: 2 streepjes van de vier.  En loop ik wat verder weg: 1 streepje nog maar.  Experia staat in de meterkast, begane grond.  Op 1e of 2e etage is het bijna niet te doen.

 

 

Heeft u al een keer de herstelknop gebruikt?


Ja, al. En uit -aan.  En fabrieks reset.. KPN wifi optimalisatie op internet gedraaid.. Geen effect

 

KPN helpdesk gebeld. die hebben analyse gedaan.  Blijkbaar is de glasvezel in de verdeler op straat slecht aangesloten.  En gaan ze morgen repareren.  Ben benieuwd.


Dus ook de bekabelde pc of laptop werkt dan niet waarschijnlijk. 


Nee die doen het.

Heb ik ook tegen kpn helpdesk gezegd.  Volgens hen kan wifi gevoeliger zijn.  Ben benieuwd.


Als de bekabelde pc of laptop prima werkt dan is er niets mis met de verbinding.  Is onmogelijk.  Glasvezel heeft geen invloed op wifi. Dan kan er een antenne van het modem kapot zijn of er isciets op het modem aangesloten wat problemen geeft. Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Nee heb ik niet.

Voor we gisteren overgingen van koperkabel naar glasvezel had wifi geen probleem. Nu wel.

Wifi op mijn mobiel: 1 of 2 streepjes als ik naast het modem in de meterkast sta. Wifi op 1e etage is slecht.  En op zolder waardeloos.

 


Hoi @MarcoPolak . Welkom op het forum.

Staan er ook andere elektrische apparaten in de buurt van die V10?  Zo ja, heb jij de mogelijkheid om de v10 te verplaatsen?  


inmiddels box vervangen door een v12


En heeft dat geholpen?


iets beter, niet heel veel


Welke snelheid haal je nu?