Skip to main content

Hai, sinds ik glasvezel heb, werken 2 internetkabels niet meer. Beneden heb ik ook een kabel met een nieuw stekkertje wat gewoon werkt in mijn laptop maar boven werkt niets meer. Dat zijn nog dezelfde kabels als voor de aansluiting met glasvezel met hetzelfde stekkertje. Kan het nu zo zijn dat de oude kabels de glasvezel niet aankunnen of kan het aan de oude stekkers liggen. Kan een KPN monteur die kabels “meten” m.a.w. Of ze nog wel signaal doorgeven? Ik wil best nieuwe kabels installeren maar dan wil ik eerst weten of dat het probleem is. Iemand enig idee ??

Probeer de laptop die het beneden bedraad doet op de kabels boven als je dat nog niet geprobeerd hebt.
Test met zo min mogelijk apparatuur tussen de Experiabox en het aangesloten apparaat.
Dus Experiabox → kabel 1 naar boven →  laptop (netwerkpoort)
Dus Experiabox → kabel 2 naar boven →  laptop (netwerkpoort)

Controleer bij de Experiabox of de kabels die naar boven gaan goed in de netwerkpoorten zitten.
Mochten de kabels niet cat5e of beter zijn dan geven ze een lagere snelheid door.

Kabels kan je eventueel zelf controleren met een GS105Ev2 (heeft een goede kabeltest) en lijkt mij goedkoper dan een servicemonteur.


Wat gebeurt er wanneer je de kabel van beneden (met de werkende laptop) op de poort aansluit van de kabel naar boven. Werken die poorten dan wel ?
 

Zoja, zijn de stekkertjes mogelijk wat onhandig uit oude modem gehaald, waardoor deze defect zijn.

 

 

 


Heeft de monteur niet wat kabeltjes gewoon niet terug in het modem geprikt en bungelend achter gelaten in je meterkast. Lijkt me niet, hoop ik. Foto van je meterkast helderd heel wat op.

Je kan ook gewoon een monteur laten komen als dit onlangs voor je is geïnstalleerd heb je gewoon recht daarop.


Hi @Dorien68, welkom hier. 

Ik vraag me ook af of die kabels wel op de modem zijn aangesloten. Zou je dit als eerste willen controleren?