Skip to main content

Hoe is dit afgelopen? 
ik heb ook een wissel vanuit oud KPN-Telfort 50/50 naar nieuwe KPN+ 100/100 

Sindsdien geen glas lampje meer. 
KPN service desk KPN kon niks zien. Alles zou juist zijn. Maar toch geen glas lampje. 
Gaven mij een telefoonnummer van “KPN Netwerk” dat moet ik maandag bellen. 
 

Ik baal want heb thuis een bedrijf. En nu kan ik niks.  Dossier wordt gebouwd. 

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor bericht aangemaakt
 

Beste @Pieter Wv :

 

Zelfde te horen gekregen, vanuit KPN was alles “goed”, moest maar met KPN Netwerk bellen. Probleem daar is dat je niemand aan de telefoon krijgt. Je moet je postcode en huisnummer inspreken voor een computer. In mijn geval werkte dat erg vaak niet. Maar ongeacht de menukeuze die je maakt krijg je te horen dat je via de website een melding moet maken. Daar krijg je ook een SMS met link van. Uiteindelijk dat maar gedaan, nadat een half uur proberen me geen gesprek met een mens opleverde.

Een dag later werd ik teruggebeld dat de aansluiting er lag en ik maar bij de provider (KPN) moest zijn (kastje-muur?). Vervolgens weer met de KPN Servicedesk gebeld, die hebben een afspraak gemaakt met een monteur en ervoor gezorgd dat mijn huidige internet nog niet werd opgezegd. 3 dagen later een monteur gehad en met ongeveer een half uur werkte de verbinding. Oorzaak was dat mijn aansluiting niet was gepatched in de wijk verdeelkast (en ja, dat was origineel het werk van KPN Netwerk, maar uitbesteed aan derden). Daarna werkte de verbinding als een zonnetje.

Mijn advies: bel z.s.m. met KPN Netwerk en krijg de link naar de website van KPN Netwerk waar je dit kan invoeren, dan wordt je ook weer z.s.m. terug gebeld en kan je weer contact opnemen met de KPN Servicedesk om door te geven dat je bent terug gestuurd… 😀

 

Succes!


Tjonge jonge. Wat een verhaal. 
Dit is in 5 jaar mijn tweede disaster met KPN. 
Kijk als t werkt dan werkt het. Maar eerlijk ik ga denk ik na mijn jaar abon serieus kijken naar een andere provider.  
Mijn werk lijdt eronder omzet verlies. 
ik ga direct KPN Netwerk bellen en inspreken. 
bedankt Jeroen voor je verhaal. 


Beste @Pieter Wv, het is tegen de huisregels (én niet nodig) om je verhaal onder meerdere topics te plaatsen. Ik heb je reactie dus op een paar andere plekken verwijderd. Dat gezegd hebbende, is het wel een erg vervelende situatie! Je kunt het beste opnieuw even contact opnemen met ons via 0800-0402. Mocht je er niet uitkomen, maak dan een eigen topic aan waarin je je verhaal doet. We helpen je graag verder. 


Hoi Marcia.

Bedankt voor je reactie. 

Ik wist niet van deze huisregel. En had het me ook niet gerealiseerd dat ik daarmee wat onnodigheden creëerde. 
 

Er is ondertussen wel wat geplande actie vanuit KPN ontstaan. Dinsdag middag of avond komt een KPN monteur langs. Ik hoop echt dat het op korte termijn op te lossen is. Bedrijf aan huis zonder glasvezel is niet werkbaar. En kost mij veel omzet elke dag. 
 

Na tal van metingen en tal van uit- aan- acties, schijnt het probleem te zitten vóór het NT kastje. Het lampje GLAS staat uit. Dat hoort niet. Dus er komt geen glas signaal binnen. Best raar. Het kan dus nog van alles wezen. Misschien in het grijze kastje in de straat. Ikzelf denk aan een combi van oud Telfort-KPN signaal dat nog aan staat (fysiek of systeem)  Maar wie weet zijn we er dinsdag avond achter. 
 

Ik hou je op de hoogte. 


 


Hoi @Pieter Wv . Heeft die monteur nog iets kunnen doen?


Monteur is 11-07-2023 netjes langs geweest op de afgesproken tijd, nadat hij in de wijkkast/patchkast iets heeft gewijzigd.

Er bleek in de wijkpatchkast op vr 07-07-2023 08:30u een foutieve patch aansluiting in de wijkkast gemaakt te zijn. Omdat mijn poortje vrij hoog in de kast zit, is per ongeluk een verkeerd poortje geprikt, omdat de nummertjes niet goed te zien zijn. Een trappetje in de wijkkast had uitkomst kunnen bieden. Dit ompatchen is een handmatige menselijke aktie geweest, dat niet nodig had hoeven zijn.

Op  moment dat de monteur bij me thuis was, bleek alles ogenschijnlijk te werken. Hij was 15 min daarvoor in de wijkpatchkast geweest.
Maar er waren toch nog wel storingen in de Experiabox V10. Servicelampje bleef rood. Er waren rare zaken binnen de Experiabox V10 aan de hand. Ik en de monteur kregen het niet voor elkaar zaken op orde te krijgen. Daarom een factory reset op de V10 gedaan.
Instellingen had ik netjes bijgehouden dus dat had ik na vertrek van de monteur vrij snel binnen een half uurtje op orde. Ik kreeg complimenten over mijn meterkast dat alles zo netjes bekabeld is en zo netjes gelabeld is, daar kon KPN nog wel iets van leren.

Al met al 5 dagen geen internet gehad. vrijdag 07-07-2023 tm dinsdag 11-07-2023
Ik ga kijken of dat op de een of andere manier compenseerbaar is met KPN.
Ik denk dat ze slechts die dagen van abonn kosten kunnen/willen vergoeden.

De karige vergoeding is zuur want ik heb meer kosten gemaakt, veroorzaakt door een menselijke fout KPN.
1 vrije dag opgenomen ontvangst monteur (dat is ongeveer 240 euro incl 20%soc WG-lasten)
Omzetderving op de vrijdag maandag en dinsdag dat is rond de 1000-1500 euro per dag.
Verder geen tv internet of wat ook, maar daar is overheen te komen.
Verder vind ik het vervelend dat ik meteen op de vrijdagochtend al tegen KPN heb gezegd dat de fout in het kastje lag. Dit is mij namelijk eerder overkomen 22-11-2018 bij de overnamen Telfort abonn naar KPN abonn. Deze huidige storing had binnen een paar uur opgelost kunnen zijn. Dat is jammer.

Ik probeer ondertussen de compensatie aan te vragen, maar het blijkt dat de melding in het systeem nog niet is opgelost. Dus daar wacht ik nog een paar dagen op.

 


Monteur is 11-07-2023 netjes langs geweest op de afgesproken tijd, nadat hij in de wijkkast/patchkast iets heeft gewijzigd.

Er bleek in de wijkpatchkast op vr 07-07-2023 08:30u een foutieve patch aansluiting in de wijkkast gemaakt te zijn. Omdat mijn poortje vrij hoog in de kast zit, is per ongeluk een verkeerd poortje geprikt, omdat de nummertjes niet goed te zien zijn. Een trappetje in de wijkkast had uitkomst kunnen bieden. Dit ompatchen is een handmatige menselijke aktie geweest, dat niet nodig had hoeven zijn.

Op  moment dat de monteur bij me thuis was, bleek alles ogenschijnlijk te werken. Hij was 15 min daarvoor in de wijkpatchkast geweest.
Maar er waren toch nog wel storingen in de Experiabox V10. Servicelampje bleef rood. Er waren rare zaken binnen de Experiabox V10 aan de hand. Ik en de monteur kregen het niet voor elkaar zaken op orde te krijgen. Daarom een factory reset op de V10 gedaan.
Instellingen had ik netjes bijgehouden dus dat had ik na vertrek van de monteur vrij snel binnen een half uurtje op orde. Ik kreeg complimenten over mijn meterkast dat alles zo netjes bekabeld is en zo netjes gelabeld is, daar kon KPN nog wel iets van leren.

Al met al 5 dagen geen internet gehad. vrijdag 07-07-2023 tm dinsdag 11-07-2023
Ik ga kijken of dat op de een of andere manier compenseerbaar is met KPN.
Ik denk dat ze slechts die dagen van abonn kosten kunnen/willen vergoeden.

De karige vergoeding is zuur want ik heb meer kosten gemaakt, veroorzaakt door een menselijke fout KPN.
1 vrije dag opgenomen ontvangst monteur (dat is ongeveer 240 euro incl 20%soc WG-lasten)
Omzetderving op de vrijdag maandag en dinsdag dat is rond de 1000-1500 euro per dag.
Verder geen tv internet of wat ook, maar daar is overheen te komen.
Verder vind ik het vervelend dat ik meteen op de vrijdagochtend al tegen KPN heb gezegd dat de fout in het kastje lag. Dit is mij namelijk eerder overkomen 22-11-2018 bij de overnamen Telfort abonn naar KPN abonn. Deze huidige storing had binnen een paar uur opgelost kunnen zijn. Dat is jammer.

Ik probeer ondertussen de compensatie aan te vragen, maar het blijkt dat de melding in het systeem nog niet is opgelost. Dus daar wacht ik nog een paar dagen op.

 

Dit is niet aanmatigend bedoelt, @Pieter Wv : Maar dat kun je wel vergeten.  

Ik snap dat je er behoorlijk last van hebt gehad maar dit valt onder ‘overmacht’ en alles zit wel dusdanig dichtgetimmerd dat wij geen compensatie bieden voor misgelopen inkomsten. Zeker niet op particuliere abonnementen.   Excuus dat ik het zo recht voor z'n raap benoem maar dat zijn de feiten.

 


Het zijn menselijke fouten geweest.
Er is vanaf dag 1 een verkeerde poort ingeprikt geweest in de wijkcentrale.
Dit is geen overmacht, dat is omdat de patchkast-monteur niet goed bij de bovenste switch kon.
Hij kon de nummertjes niet zien omdat de switch helemaal bovenin het rack, nogal hoog zit.
Heeft niks met overmacht te maken. Het is meer onzorgvuldig patchen.
That's all. :-)