Skip to main content

Vandaag was de geplande overstap naar KPN voor glasvezelinternet. Tot aan het bezoek van de monteur nog lekker aan het werk via oude provider (ook glasvezel). Monteur komt binnen en haalt glasvezelkastje eraf en vervangt die door die van KPN. Resultaat is dat ik opeens geen glasvezel meer heb. Monteur zet laserpen erop en gaat kijken bij centrale, maar kan niets vinden. Dus monteur gaat weg en geeft aan dat KPN Netwerk dit maar moet uitzoeken. Die bellen zojuist dat ze maandag kunnen komen kijken. Dus nu heb ik sinds het rommelen van de monteur opeens geen glasvezel meer en dus ook hele weekend geen internet..

Hoe kan dit?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

 

 

Bij het overstappen wordt er een migratie gedaan in de POP (Glasvezel Centrale).
Wat inhoud dat de patch kabel wordt verzet op een nieuwe poort die daar voor is geconfigureerd.
Dit is dan niet meer terug te draaien. Wel is het raar dat de monteur zijn laserpen dan niet meer terug kan vinden in de centrale niet dat ik twijfel aan zijn bedenkingen, ik kan ook niet weten wat hij precies heeft gedaan om het toch te vinden. Ik kijk nog altijd wat rond bij de la PPL of DSLAM of ik enige vorm van laserpen zie misschien vanwege verkeerde KANVAS gegevens in de techniek of infra app.

Echter is het dan wel bedoeling dat wij NetwerkNL inschakelen voor het achterhalen van het probleem.


Duidelijk verhaal. De monteur gaf aan dat hij voor de zekerheid ook de lade erboven en eronder had geprobeerd, maar hij zag echt niets. Dat kan gebeuren.

ik vind het alleen vreemd dat er een zorgeloze overstap wordt beloofd. En op het moment dat er dan iets misgaat dan wacht je ook maar direct tot maandag. Is niet echt een warm welkom bij KPN.


Nee dat is volledig te begrijpen, maar als het om een levering gaat wordt dit dikwijls nog welk vaak naar het OSM helpdesk gestuurd voor een snellere aanpak van het probleem. Misschien dat een van de moderators je hierbij kan helpen ik denk dat bij het aansturen dit dus vergeten is.


Vul hierbij wel alvast u profiel aan om sneller geholpen te worden.


Profiel aangevuld. Snellere oplossing zou gewaardeerd worden.


Profiel aangevuld. Snellere oplossing zou gewaardeerd worden.

We wachten het even af houd dit forum even in de gaten de komende uren.


Hoi @William van Voorthuijsen, welkom op het forum, en welkom alvast bij KPN 🙂 Jammer dat de aansluiting niet in een keer goed is gegaan. Zoals Pauwerful al aangeeft, het kan gebeuren dat er in de centrale iets niet helemaal in orde is. Als de monteur dat zelf niet kan herstellen, dan hebben we KPN Netwerk daarvoor nodig. De monteur zorgt voor die aansturing, en het feit dat je ook gebeld bent door KPN Netwerk wijst erop dat dit wel is gebeurd. Voor de zekerheid heb ik dit gecontroleerd, en ik zie de aansturing hier ook terug. 

Het is echter ook KPN Netwerk die bepaalt  wanneer ze komen gebaseerd op wanneer ze ruimte hebben. Helaas is dat in dit geval dus maandag. Dat kan ik ook niet versnellen. Ik zie dat je iets eerder vanmiddag ook gebeld hebt naar de klantenservice. De collega heeft een ticket aangemaakt voor verbinding buiten dienst. Dat heeft in dit geval echter geen zin. KPN Netwerk komt immers al. We kunnen, mits je een KPN mobiel abonnement hebt, je voorzien van een gratis databundel ter overbrugging. Echter, het nummer in je profiel is helaas geen KPN nummer. Mocht jij, of een huisgenoot, er nog wel een hebben, vul hem in op je forumprofiel en reageer hier weer als je dat hebt gedaan. Dan kan ik die alsnog van data voorzien.


Hoi @William van Voorthuijsen, welkom op het forum, en welkom alvast bij KPN 🙂 Jammer dat de aansluiting niet in een keer goed is gegaan. Zoals Pauwerful al aangeeft, het kan gebeuren dat er in de centrale iets niet helemaal in orde is. Als de monteur dat zelf niet kan herstellen, dan hebben we KPN Netwerk daarvoor nodig. De monteur zorgt voor die aansturing, en het feit dat je ook gebeld bent door KPN Netwerk wijst erop dat dit wel is gebeurd. Voor de zekerheid heb ik dit gecontroleerd, en ik zie de aansturing hier ook terug. 

Het is echter ook KPN Netwerk die bepaalt  wanneer ze komen gebaseerd op wanneer ze ruimte hebben. Helaas is dat in dit geval dus maandag. Dat kan ik ook niet versnellen. Ik zie dat je iets eerder vanmiddag ook gebeld hebt naar de klantenservice. De collega heeft een ticket aangemaakt voor verbinding buiten dienst. Dat heeft in dit geval echter geen zin. KPN Netwerk komt immers al. We kunnen, mits je een KPN mobiel abonnement hebt, je voorzien van een gratis databundel ter overbrugging. Echter, het nummer in je profiel is helaas geen KPN nummer. Mocht jij, of een huisgenoot, er nog wel een hebben, vul hem in op je forumprofiel en reageer hier weer als je dat hebt gedaan. Dan kan ik die alsnog van data voorzien.

Helder verhaal. Klantenservice gaf aan dat met die melding het misschien sneller zou kunnen. We wachten af..

 

Mobiel nummer is KPN zakelijk


Helaas kunnen wij, vanuit consumentenmarkt, op zakelijke abonnementen geen bundels toevoegen. Wat je dan nog kan proberen is contact opnemen met de zakelijke afdeling via 0800-0403. Als het zakelijke abonnement wel op jouw naam staat en/of jij tekenbevoegd bent, dan kunnen zij wellicht iets voor je betekenen.