Skip to main content
Beantwoord

Na de laatste modem update werkt mijn printer niet meer via wifi (epson stylus sx420W)

• 16 januari 2025
  • 3 reacties
  • 62 keer bekeken

Als ik een netwerkstatus print is alles schijnbaar ok, dat zegt o.a. :

ipadres: 169.254.121.88,

beveiliging: WPA-PSK(AES)

signaalsterkte uitstekend

communicatiemodus “infrastruktuur”

ged. ip-configuratie: onbekend

Heeft U een oplossing?

Beste antwoord door JanD

Beste ​@pie de vrede er zijn 2 mogelijke redenen van het niet kunnen verbinden van de printer.

de 1e is een WPA-instelling, deze kan in de modem staan als WPA3 of als WPA2/WPA3, dit uitsluitend instellen als WPA2 , veel (oudere) apparatuur kan (nog) niet overweg met de nieuwe standaarden.

de 2 mogelijkheid is dat de printer de 2.4-band niet meer kan onderscheiden in de gezamenlijke 2.4/5.0-band op de router.

De oplossing is binnen de router ‘extra wifi’ te activeren en daarbinnen de 2.4-band en daar de printer mee verbinden, zie onderstaande link voor een uitgebreide toelichting:

Succes

Bekijk origineel

3 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+17
  • Superuser
  • 8645 reacties
  • Antwoord
  • 16 januari 2025

Beste ​@pie de vrede er zijn 2 mogelijke redenen van het niet kunnen verbinden van de printer.

de 1e is een WPA-instelling, deze kan in de modem staan als WPA3 of als WPA2/WPA3, dit uitsluitend instellen als WPA2 , veel (oudere) apparatuur kan (nog) niet overweg met de nieuwe standaarden.

de 2 mogelijkheid is dat de printer de 2.4-band niet meer kan onderscheiden in de gezamenlijke 2.4/5.0-band op de router.

De oplossing is binnen de router ‘extra wifi’ te activeren en daarbinnen de 2.4-band en daar de printer mee verbinden, zie onderstaande link voor een uitgebreide toelichting:

Succes

• Topper
  • 19 reacties
  • 16 januari 2025

zo te zien krijgt jouw printer niet het juiste ip adres ik zie 169.254.121.88 en dit is een apipa adres
dit komt niet van de router.
ik denk inderdaad dat het iets te maken heeft met WPA3 wat soms in het modem aangezet word

je kan dat ik het modem veranderen naar WPA2

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 7740 reacties
  • 20 januari 2025

Goedemorgen ​@pie de vrede , dank voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Mooi om te zien dat je al enkele goede reacties op je vraag hebt mogen ontvangen. Is het je aan de hand van die informatie gelukt om je printer weer aan de praat te krijgen via de wifi?

Reageer