Skip to main content
Vraag

Na de update van vannacht werken meerdere dingen in huis niet meer

• August 6, 2026
  • 5 reacties
  • 59 keer bekeken

Vanmorgen wakker geworden en blijkbaar is er vannacht een update geweest.

Super vervelend dat dit alles in huis ontregeld!

Home Wizard die volledig de verbinding kwijtgeraakt is.

EV Lader welke de verbinding kwijtgeraakt is en daardoor geen rekening houd met inkoopprijzen en vrolijk gaat laden waardoor de hoogste tarieven betaald moeten worden.

KPN zorg er nu eens voor dat updates soepel verlopen en niet alles ontregelen 

Jullie vergeten namelijk dat jullie op deze manier digitaal binnenkomen bij mensen wat gevolgen kan hebben voor het interne netwerk bij mensen thuis!!!!

5 reacties

• Slimmerik
  • August 6, 2026

Vanmorgen wakker geworden en blijkbaar is er vannacht een update geweest.

Super vervelend dat dit alles in huis ontregeld!

Home Wizard die volledig de verbinding kwijtgeraakt is.

EV Lader welke de verbinding kwijtgeraakt is en daardoor geen rekening houd met inkoopprijzen en vrolijk gaat laden waardoor de hoogste tarieven betaald moeten worden.

KPN zorg er nu eens voor dat updates soepel verlopen en niet alles ontregelen 

Jullie vergeten namelijk dat jullie op deze manier digitaal binnenkomen bij mensen wat gevolgen kan hebben voor het interne netwerk bij mensen thuis!!!!

Goedemorgen,

Ga er maar vanuit dat u te horen krijgt dat KPN niet met iedereen rekening kan houden.

Ongeoorloofd binnenkomen en wijzigingen aanbrengen en ellende achterlaten.

Gaat dus niet over rekening houden!

• Slimmerik
  • August 6, 2026

Alle ISP’s leveren hun diensten tot aan het modem. Dus uw verbinding en het onderhoud van de modem (KPN Box),

Bij dat laatste gaat het hopeloos mis.

Ik adviseer u om een Fritzbox te gaan huren bij KPN. Dan bent u van alle narigheid verlost.

Home Wizard… Leuk. Vandaag wordt de P1-meter geleverd.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 6, 2026

Kan je aangeven welke technische wijzigingen er zijn aangebracht door zo een update? 

Het probleem met de EV Lader is wel erg zuur, maar eigenlijk vind ik dit ook een fout in dat systeem zelf. Elke verbinding kan zomaar eruit klappen, dus dat systeem zou eigenlijk na een bepaald aantal uur offline een bericht moeten geven dat de prijzen niet geactualiseerd kunnen worden.

Voor domotica raad ik inderdaad de FritzBox aan. Of iets anders. Een VLAN zou juist veel handiger en veiliger zijn. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hi ​@René Westerheijden, niet fijn dat je thuisnetwerk in ene ontregeld is na een update. Ik vermoed gezien de berichten hierboven dat het om een update van je modem is gegaan. 

We doen ons best om de instellingen van je modem bij updates zo veel mogelijk te behouden. Echter lukt het helaas niet altijd. Laat je me nog even weten om welke instellingen het gaat en welk modem je precies hebt? Dan neem ik je feedback natuurlijk graag mee. Mocht je meer willen weten over welke updates er zijn en wat ze inhouden, daar lees je alles over in onze Product Updates. 

En wil je écht voorkomen dat dit nog eens gebeurt, dan kun je inderdaad de hierboven al gedeelde tip overwegen. Als je voor een eigen modem kiest, of voor een FRITZ!Box, dan heb je meer invloed op en meer mogelijkheden voor je eigen gemaakte instellingen.Â