Skip to main content

Om de 2 a 3 dagen moet ik de box12 herstarten, omdat de pc geen internetpagina’s vind. Ik kan we. 8.8.8.8 pingen, en zelfs google.com kan hij zo vinden (met een IPv6-naam). Maar als ik nu.nl en andere sites probeer te pingen (of met een browser te benaderen) dan kan hij niets vinden. Even de router herstarten is dan een oplossing, maar zou toch niet nodig moeten zijn?!? Doe ik iets fout, of is er iets met het modem aan de hand? Heb sinds de installatie overigens nog geen wijzigingen aangebracht.

Probleem treed nu ongeveer 1 maand op, heb de box al 4 maanden…

Hallo @Cybrarian 

 

Er is een update geweest voor de Box 12, heb je die er al op staan?

Als je inlogt zou het versienummer nu op 528 moeten eindigen, zie ook:

 

Als die er nog niet op staat kan je hem ophalen via een handmatige reset.

Soms moet je na de update de Box 12 nog een keer een handmatige reset geven om hem weer goed te laten werken, zie hier hoe je dat doet:

 


Het versienummer eindigd inderdaad op 528, heb dit niet handmatig erop hoeven te zetten. Heb de box nu diverse keren uit het stopcontact gehad en 7 seconden later weer terug gedaan. Heb nu ook handmatig in de router zelf, een reboot uitgevoerd. Ben benieuwd of hij nu goed blijft werken, maar gevoelsmatig heb ik nog niets aangepast… (Of bedoel je echt een factory-reset, waarmee ik alle instellingen kwijt ben?)


Kijk even of die reboot helpt, zo niet dan die factory reset uitvoeren, de meeste instellingen ben je dan kwijt.

WiFi instellingen zouden wel automatisch weer terug gezet moeten worden, maar admin wachtwoord (gaat weer naar het wachtwoord wat achterop de sticker staat) en poort forwards moet je opnieuw instellen.


Ok. Het probleem treed pas na enkele dagen op, dus zal meerdere dagen duren voordat ik kan bevestigen of het helpt… In ieder geval dank tot zo ver!


Welkom op het forum @Cybrarian! Ik zie dat je al wat goede tips gehad hebt. We zijn nu een paar dagen verder na je laatste reactie. Is het probleem na de laatste reset weggebleven?


Hi Bram_,

Het is nog geen week geleden na de reboot, dus het is nog te vroeg om te zeggen dat het probleem weg is. Heb nog geen last gehad van een wegvallende DNS, maar ook voor de reset kon het zo een week goed gaan voordat het DNS weer weg viel. Moeten het dus nog even verder aankijken…


@Cybrarian in dat geval merk ik voor nu de reset als oplossing aan. Als het wegvallen weer terugkomt laat het dan hier weten. Dan heropen ik het topic voor je. 🙂