Skip to main content

Hoewel er bij ons in 2013 al in de rondte ging dat we hier glasvezel van KPN zouden krijgen… Destijds door Reggefiber,… Was het KPN die na een overname de stekker eruit trok, en ze zich wilden richten op de VDSL lijnen omdat gemiddeld 100Mbit genoeg zou zijn (voor velen nog steeds)

Kwam er later in het nieuws het volgende:

Dus mooi balen natuurlijk. Vervolgens blijven we 7 jaar in een gapend gat zitten in tweestrijd met KPN via gaar koper, en Ziggo over hun Coax,… Tot in 2022 Delta kwam en hier na een Campagne glasvezel gaat aanleggen. As we speak, heb ik op 17 mei 2022 een abonnement afgesloten, omdat ik dat toch wel wilde, en kreeg op 17 mei 2023 mijn huisaansluiting aangesloten. Het is nu enkel wachten op het installatiepakket binnen een 5-tal weken. 

Maar bijzonder is het weer, als je af en toe eens je postcode invult op de webpagina van KPN, vorige week was er nog niets noemenswaardigs opgevallen. Keek ik dit weekeind weer even op de website van KPN, zie ik het volgende:

 

 

De ronde tafelgesprekken zijn blijkbaar aan de gang, je leest er elders alleen niets over. Niks op KPN netwerk, niks via het lokale nieuws. KPN zit waarschijnlijk op hete kolen. Eeuwig zonde dat ze 7 jaar geleden niet hebben doorgepakt. En vreemd dat het in een klein blauw textkadertje op de KPN website te lezen is. Maar als het net zo traag gaat als bij familie in buitengebied door Glasdraad (die horen inmiddels al 1,5 jaar niks meer terwijl ze wel krijgen als ik het mag geloven) hou ik mijn eigen hart ook maar even vast, en doe ik een voorspoedig gokje, dat hier in het eerste kwartaal van 2026 glasvezel ook via KPN in huis ligt 😅

 

Wel leuk! Hebben we nog eens een provider om uit te kiezen 😃

Hi @JB22_, ik zie als ik jouw adres opzoek inderdaad dat er momenteel plannen worden gemaakt voor de aanleg in je woonplaats, top! Veel concreter dan dat is het nog niet, laten we hopen dat er snel meer bekend is zodat je weet wanneer je dit kunt verwachten 😊


Jaa, maar die pagina op netwerk is ook pas sinds gisteren live ofzo 🤣 tis gewoon een bijzondere gang van zaken,… eerst wel, dan niet, en nu misschien toch weer wel. Leuke werktherapie ook! 

Krijg nog keuzestress tzt qua providers,.... 


Buitengebied? Dan wordt KPN soms wakker als Delta aan de gang gaat. Hier ook gebeurd. Delta bijna zover om de aanleg te starten komt KPN opeens out of the blue met brieven. Delta zette gewoon door, van KPN nooit meer wat gehoord. Beetje elkaar dwars zitten.


@Ernst-Jan Haha, nee! Geen buitengebied! Om ons heen wel, dat wordt weer verzorgd door Glasdraad.  Mijn adres komt daar niet voor, wel bij KPNnetwerk. Tis wel bijzonder, Delta is nog druk in het laatste deel van de stad aan het graven, en KPN begint nu weer wakker te worden. Nu heeft onze buurgemeente (ook geen buitengebied) ook Delta, en KPN gaat ook daar Glasvezel aanleggen wat een week of 8 geleden bekend werd gemaakt. Dus verwachting is eigenlijk wel dat het hier ook zal komen.

 

Ga helemaal stuk als ze voor een tweede keer de hele boel zouden gaan cancelen 🤣🤣

Wie weet komt er tzt een brief in de bus.