Skip to main content

Na de mesh update doen de mobiele telefoons en oude chromebooks het nog wel, maar een nieuw chromebook alsook mijn zakelijke laptop maken wel connectie met de Superwifi (wit), maar ik krijg de melding ‘geen internet’. Heb tevens ‘Extra wifi’ aangemaakt, maar ook hierbij de melding ‘Geen internet, op zowel de 2.4 als 5 G

Ik heb al meerdere malen het modem gereset alsook de superwifi punten gereset. Op het forum lees ik dat het terugzetten naar Wifi 5 dit probleem op lost, maar hoe doe ik dat? Cq welke waarde betreft dit en wat zijn de gevolgen hier van? Ik heb nu keuze uit opties als 802.11b+g+n etc

 

Waardeloos is dit allemaal werk, aangezien ik geregeld thuis werk.

Hallo @Martijn_71 als je een KPN Box12 hebt staat deze standaard in de wifi6 (ax) mode.

Als je inlogt in de modem kun je dat aanpassen bij de 2.4- en de 5.0-band.

Kies bij de 2.4-band voor N en niet voor B/G/N, alleen N is het snelst.

Kies bij de 5.0-band voor A/N/AC

laat alles overige instellingen bij beide banden zoveel mogelijk op AUTO staan en sla alles op d.m.v. de APPLY-knop.

 


Dank JanD, ga ik zo even testen. Wel bijzonder dat we een upgrade krijgen naar Wifi 6, waar de superwifi punten (wit) niet om kunnen gaan (tenminste, ik las ergens op het forum dat de witte superwifi problemen heeft met Wifi 6).

 

Ik hoop dat ook de laptops dan weer netwerkverbinding krijgen, en ik normaal thuis kan werken. Hou je op de hoogte!


Hallo @Martijn_71 de witte Superwifi’s zijn hardwarematig niet in staat om wifi6 te ondersteunen, zij ondersteunen maximaal wif5 (AC). Het is dus geen softwarekwestie in dit geval.

 

 


Hoi @JanD, ik heb de settings gezet naar de door jou aangegeven waarden. De beide laptops, met welke ik problemen had, heb nu gelijk weer internet. Probleem lijkt nu opgelost.

Nogmaals dank voor je input!


Hallo @Martijn_71 bedankt voor de update. Goed om te lezen dat alles weer goed werkt.

Je zou mijn antwoord als beste antwoord kunnen kiezen als je wilt.

Fijne dag verder.