Skip to main content

ik heb sinds kort een xperiabox v12 ,mijn vorige de 10 had ik nergens problemen mee.

mijn buitencamera's werkten perfect op het wifisignaal,maar nu heb ik geen wifisignaal meer buiten om contact te maken?????

wat kan daar nu ineens de reden van zijn?????

Wat is er met die v10 gebeurt? Was die kapot?

Leg maar gewoon kabels naar die camera's. Want met de KPN Box ga je die niet meer aan het internet krijgen ben ik bang voor...


Nee die was niet kapot werkte perfect maar ik dacht een betere versie van de box kan nooit kwaad!!!

Wel dus, want nu zijn mijn beveiligingscamera's niet meer online buiten en daar basl ik wel ontzettend van.

Die hebben zo geen nut meer voor mij!!!!


Hoe kom je er bij dat de KPN Box beter is? Dat ding is op zo ongeveer geveer alle punten slechter.


Op aanraden na een wificheck van kpn dat de 12 betere wifi zou hebben!!!

Ben er met beide ogen ingestonken dus!!!!!


Impulskeuzes zijn jammer genoeg niet altijd de juiste, in dit geval was het beter geweest om lekker je V10 te behouden, dat is momenteel het beste modem wat kpn te bieden heeft. De Box12 kent geen onderscheid meer in de beide netwerken, en de bandsteeringmogelijkheid werkt gewoon nog helemaal niet op dat ding,…. 

Maar, je kunt tegenwoordig, als je wilt ook een eigen modem aanschaffen, en plaatsen. Forum hier staat vol met ellende over de Box12, ook vind je andere manieren om met een eigen modem te gaan werken. Fritzbox heeft daar ideale oplossingen voor, kun je zelfs via kpn huren, maar ook andere merken moeten volgens mij mogelijk zijn, maar ja ik draai met Fritz tegenwoordig, zelf aangekocht. Dat ding blijft zolang hangen tot die echt sneuvelt. en ik denk dat dat nog wel een poosje zal gaan duren :yum:

En dat de box12 betere wifi zou hebben is ook maar relatief, ja die is voorzien van Wifi 6, maar welk apparaat bij jou thuis is óók al voorzien van wifi 6? vast geen één of misschien net een nieuw toestel die het wel heeft? Daarbij zal de komende 10 jaar de huidige wifi 5 voor de meeste mensen ook zeker nog wel ruim voldoen. 


@Nick83 , Zolang er in de maatschappij een duidelijke trend is, van Nieuwer = Beter zal iedereen zo ongeveer dit denken, men wil het nieuwste van het Nieuwste want dat is het beste, terwijl het oude ook prima werkt en er niks te klagen is, maar je zal maar iets kunnen missen wat je niet mist.:grin:

Wegwerp maatschappij, en maar roepen dat de aarde naar de kl**en gaat en we die moeten gaan beschermen blijven we: kopen kopen en weggooien.


En mijn camera's draaien ook niet op 5 Ghz

Kan ik deze modem V12 wel terugzetten naar 2,4Ghz???


En mijn camera's draaien ook niet op 5 Ghz

Kan ik deze modem V12 wel terugzetten naar 2,4Ghz???

Nee, dat kan niet. Dat kon met de v10 wel. Misschien had u dat ook wel gedaan.


Nee, de wifi van de box 12 hebben ze nu zo gemaakt dat ze via bandsteering samen horen te werken,.. Maar dat werkt voor geen meter,… Lees ook hier eens; 

 

En je kunt de netwerken ook niet meer zelf afzonderlijk instellen. 


Ik verbaas me er wel over dat de WiFi Manager de v10 omruilt voor de KPN Box. Dat vind ik opmerkelijk. 


Jazeker, want ‘bandsteering’ en Wifi 6 zouden beter moeten zijn,… :joy: echt,… :rolling_eyes:


Ik verbaas me er wel over dat de WiFi Manager de v10 omruilt voor de KPN Box. Dat vind ik opmerkelijk. 

misschien was het toch een zxv10(v7 dus).