Skip to main content

Afgelopen week hebben wij thuis een glasvezelmodem ontvangen om onze ADSL om te zetten naar een glasvezel verbinding. Ik heb van KPN al een paar herinneringen gehad dat deze kabel ook actief is, en aangesloten kan worden.

Ik heb de bijgeleverde stappen uitgevoerd en heb het modem geinstalleerd op het kastje waar de glasvezelkabel in de meterkast binnen komt. Zover ik zie zit deze ook goed geinstalleerd (beschermdopje verwijderd en het modem is tot het klikt over het kastje geschoven).

Met de installatiehulp heb ik de test uitgevoerd of de glasvezelkabal actief is, en deze test slaagt blijkbaar. Daarna moet ik het oude modem op het glasvezel modem installeren met de rode kabel naar de WAN poort van de Experia box v10. Hier lijkt een probleem te zitten.

Op het glasvezel modem blijft het lampje “glas” uit (de andere 2 branden wel) en bij de vervolgstappen van de installatiehulp kan ook geen verbinding worden gemaakt.

Zover ik begrijp zou ik ook direct op het modem moeten kunnen aansluiten, maar met een laptop werkt deze verbinding ook niet.

Is er iemand die weet wat er aan de hand zou kunnen zijn? Ik zie zelf 3 opties:

  1. Er moet nog een laatste stap plaatsvinden om de kabel daadwerkelijk te activeren en de communicatie met de experia box werkt niet. Hier had ik dan wel verwacht dat het “glas” lampje had gebrand, maar zou kunnen verklaren waarom dat er helemaal nog geen internet op de kabel te krijgen is.
  2. De kabel is defect of is nog niet aangesloten in de wijkcentrale. Hier had ik dan niet verwacht dat de eerste check bij de installatie hulp was geslaagd.
  3. Het modem is defect of niet goed geinstalleerd.

Wat ik nog niet heb gedaan is een volledige reset van de experia box, deze is nu nog in gebruik voor de ADSL lijn in combinatie met een 4G versterker. Het zou niet prettig zijn als we deze resetten en daarna geen verbinding meer hebben tot er een monteur langs kan komen.

@Marthijn Verhoeven  Voor een snelle reactie kun je bellen met 0800-0402 en aangeven dat je een medewerker wilt spreken

 

Laat je hier even weten hoe de afloop is 


@Marthijn Verhoeven Welkom op het forum. 

Is het ondertussen gelukt om je glasvezel aansluiting werkend te krijgen? 

Zo ja, kun je laten weten hoe je het voor elkaar hebt gekregen? 

Zo niet, zou je dan je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven? 


Sorry voor de wat late reactie, maar het is uiteindelijk gelukt om de glasvezel kabel werkend te krijgen!

Ik heb eerst even met de KPN helpdesk gebeld, en daar hebben ze hun best gedaan om mij door het process heen te lopen. Het leek er inderdaad op dat er iets mis was met onze verbinding.

De dag er op is er al gelijk een monteur langs geweest om de kabel te controleren. Wat ik er van begrijp is dat er iets mis is gegaan in de wijkcentrale en was de kabel verkeerd aangesloten. De monteur had dit redelijk snel opgelost, en heeft de verbinding voor ons geactiveerd. Er waren ook geen extra kosten aan verbonden omdat het probleem in de wijkcentrale lag.

Super opgelost door KPN dus, wij zijn blij met de snelle verbinding! 😀