Skip to main content

Sinds vandaag zou ik een nieuwe verlenging hebben met aan passingen van mijn producten, en die is vandaag ingegaan met onder andere zou ik van 100 mbits naar 200mbits gaan en vanmorgen ging mijn modem (experia 10) ook ff uit en weer aan.

Ik heb net gekeken of mijn verbinding inderdaad naar de 200 is gegaan en helaas zit ik eigenlijk nog steeds daar onder namelijk met 88.9 mbps dus nog steeds het zelfde die ik had met 100 mbits..

 

mijn vraag is dan ook is er nog iets in werking dat de 200mbits later gaan komen of red mijn modem het niet?

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Is dat gemeten met een bekabelde pc of laptop?


bekabeld pc

 


Heb je glasvezel of koper?


koper, hier in mijn straat is volgens mij geen glasvezel

 


Kan je inloggen in het modem en naar status gaan en dan naar geavanceerd.  Ik ben benieuwd naar de attainable rate. 


laat maar is opgelost… 1pc heeft nu 200 mbits.. andere pc moet een nieuwe netwerk kaart krijgen.

mijn buurman had het zelfde probleem die heeft het opgelost door een nieuwe kabel naar me modem te brengen.

 


Ik vermoede al zoiets.  Top dat je nu de oorzaak te pakken hebt.


yup en alles draait zoals het moet…

 

en toch ff bedanken voor de moeite die u genomen heeft.

 


Goedemorgen,

Ik heb een 200Mbps abo, met speedtest zie ik 95,05 down/ 59,05 up staan.

Attainable rate (Up/Down) 32964/122937 kbps 31600/122754 kbps, waarom zo weinig downspeed?

PC is met kabel aangesloten.


Hallo @Bianchi zo te zien het je een koperverbinding met pairbonding.

Branden beide lampjes L1 en L2 wèl bij de DSL-aansluiting?

Heb je de modem al eens een fabrieks-reset gegeven?

 

 

 


Pairbonding is juist, L1 en L2 branden.

L2 brandt veel feller dan L1 (weet niet of L1 brandt, waarschijnlijk lichtweerkaatsing van L2 )

Na reset modem snelheid 94,49/ 59,32 Mbps


Goedemorgen,

Ik heb een 200Mbps abo, met speedtest zie ik 95,05 down/ 59,05 up staan.

Attainable rate (Up/Down) 32964/122937 kbps 31600/122754 kbps, waarom zo weinig downspeed?

PC is met kabel aangesloten.

Je hebt waarschijnlijk ergens een ethernetpoort of kabel die er voor zorgt het 100Mbps blijft. Die getallen als symptoom zouden dit prima verklaren.

Check of de verbinding tussen de PC waar je op test wel een 1Gbps verbinding is (LEDjes naast RJ45 stekkers controleren b.v.).


Bij mijn pc is het 1Gbps (naast de RJ45) en windows netwerk staat snelheid van de verbinding 1000Mbps.

Het is wel eens goed geweest toen haalde ik 190Mbps.


OPGELOST….UTP kabel zat een beetje los in mijn Switch heb nu 184,86 down en 59,30 up.

Allen dank voor het meedenken.Â