Skip to main content

Hi,
op diensdag was mijn abonnement omgezet naar de techniek van KPN. Ik heb en VPN (Lan-to-Lan koppeling) met een tweede Fritz!Box (Fritz!Box-to-Fritz!Box). Sinds de overgang werkt de VPN niet meer. De verbinding staat maar ik krijg geen ping of soms. Voor de omzetting werkte noog alles. Aan bijde Fritz!Box zijn ook de correct IP’s can onze netzwerken te zien. Ik heb alles verwijderd en verfolgens opnieuw geconfigureerd.

Heeft iemand een idee?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hallo @BeVa het zou kunnen komen door de wijziging van je WAN-IP-adres bij de omzetting van XS4ALL naar KPN, misschien de VPN opnieuw instellen?

@wjb weet hier veel van, misschien wil en kan hij je adviseren, ik heb hem even ingeseind.

Succes.

 


Wat voor een aansluiting heb jij? (VDSL, glas AON, glas PON, glas XGS.PON)


@JanD dank je .... de VPN heb ik opnieuw aan mijn Box ingesteld. Aan de tweede Box heb ik te tijd geen toegang 

 

@wjb vdsl

De tweede Box staat in duitsland. Wordt hier misschien iets geblokkeerd?


Op die tweede box in Duitsland staat waarschijnlijk nog jouw oude WAN IP adres ingesteld en daar gaat het nu dus mis. Jouw WAN IP adres is immers gewijzigd.


@wjb Dank je voor de hulp.

 

De tweede Box hebben wij extra direct gebootet. Dit was geen hulp.

Denk je, dat aan de Box ne leasetime met de oude IP loopt en de VPN ook opnieuw ingesteld worden moet of kun ik dat anders oplossen?


De tweede Box hebben wij extra direct gebootet. Dit was geen hulp.

Het gaat ook niet om het rebooten maar in de definitie van die LAN-to-LAN VPN op die Duitse FRITZ!Box zal het oude WAN IP adres nog staan en die moet gewijzigd worden in het nieuwe WAN IP adres van jouw FRITZ!Box hier in Nederland.


@wjb 

 

In de VPN config staat de nieuw IP. Wij gebruiken hiervoor de myfritz.net-service.

 

 

Kan et zijn dat de oude IP tijdelijk noog in de system "blijft hangen"?


Dus die 62.131.x.x is jouw nieuwe WAN IP adres hier in Nederland?


@wjb 

Ja, dit ist mijn nieuw WAN IP. Dat is ja wat ik niet begrijp 


Hier nog de oplossing. 
 

Ik heb mijn Box resettet en nieuw geconfigureerd. de VPN instellingen aan de tweede Box heb ík  ook nieuwe geconfigureerd. Sindsdien heb ik weer een verbinding en ik hop, dat dar zo blijft 😉