Skip to main content

Ik zit ook sinds vorige week op het KPN (glasvezel) netwerk (kom van T-mobile) Hier ook sinds ik aangesloten ben, zeer trage apps. Buienradar wil uberhaupt niet. AD app laat snel, alleen de foto;s bij de artikelen niet.

Een DNS probleem?

Alle PC's doen het prima. Op de website op de mobiel gaat alles wel snel.

Admin: eigen topic aangemaakt

Hallo @Nelis1313 ,

Op de website op de mobiel gaat alles wel snel.

 

Dan lijkt het niet aan de Wifi te liggen. Ik zou het probleem dan toch in jouw mobiel zoeken. Probeer eens om die apps te verwijderen en daarna weer opnieuw te installeren.  


Hoi Noordzee,

 

Slecht advies. Elke telefoon heeft het. 

En voor de overgang naar KPN nog niet. Dus het is voor de hand dat het aan de kpn verbinding ligt.

Sterker nog ik weet het zeker. Want ik heb elders op dit forum inmiddels het antwoord gevonden.

IPV6 heb ik op het modem uitgezet. En sindsdien werkt het zoals het moet.

Hopelijk hebben andere mensen hier wat aan.

 

Gr Niels

 


Hoi Niels,

Fijn dat je de oplossing hebt gevonden. 


Hallo @Nelis1313 IPv6 uitzetten is ook geen oplossing, met IPv6 moet het ook gewoon werken,  de oorzaak ligt dus dieper.

CC @Noordzee 


IPV6 heb ik op het modem uitgezet. En sindsdien werkt het zoals het moet.

Hallo @Nelis1313 IPv6 uitzetten is ook geen oplossing, met IPv6 moet het ook gewoon werken,  de oorzaak ligt dus dieper.

Het is een bekend fenomeen dat apps zeer traag worden als IPv6 niet correct functioneert. Veelal kunnen dan de IPv6 DNS servers niet bereikt worden en is er geen fallback naar het gebruik van IPv4. Android heeft hier een handje van.


daarom stel ik voor de dns server altijd one dns en google dns in 

veel stabieler dan eventuele provider dns 


Ik heb gewoon alles op standaard staan en heb nergens last van.

 


Ok,

Dus advies is om maar een DNS in te  vullen en dan 8.8.8.8 van Google? ipv de standaard van KPN?

Of 1 KPN, 2 Google?

Iemand ook nog een tip om de interface van de modem weer snel te krijgen (zonder wederom een reset terug naar fabrieksinstellingen)(Dat recentelijk gedaan en na weer ip resereveringen en een aantal port forwards wederom trage interface)


Dat is niet mijn advies. Het issue zit ook helemaal niet in de gebruikte DNS servers maar dat die DNS servers om één of andere reden niet bereikt kunnen worden.

Daarnaast heeft het instellen van IPv4 DNS servers geen enkele invloed op de voor IPv6 gebruikte DNS servers.