Mijn neef werd benaderd door de KPN op zijn zakelijke adres dat zijn KPN privé abonnement ( heeft ook 3 mobiele abonnementen op dat account ) zou komen te vervallen en dat door de aanleg van glasvezel hij over moest naar KPN kleinzakelijl via glasvezel. Hij is hiermee akkoord gegaan met de mededingen dat als het maar niet slechter zou worden. Nu maanden verder heeft hij dan KPN klein zakelijk wat niet boven de 40 Mb uit komt tis echt verschrikkelijk. Nog geen 5 meter van zijn modem valt de dekking al weg. Kan dus op zijn zakelijk adres niet meer uit de voeten met dit trieste abonnement. Tevens is er ook nog maar 1 mobiel abonnement zichtbaar in zijn Mijn KPN account de andere 2 spoorloos.
Hij heeft zelf totaal geen verstand van deze materie en heeft de KPN gebeld en zijn frustratie geuit. Kreeg te horen dat hij maar even met de kanalen moest spelen in het modem? Hij weet niet eens hoe je in het modem moet komen laat staan hoe je kanalen aan moet passen. Kreeg ook te horen dat de dekking normaal is en dat hij dan maar even wifi versterkers moet kopen! Hij is uiteraard woest omdat hij nog aangeven had dat het niet slechter mocht worden.
Daar ik altijd wel te spreken ben over de KPN ben ik bij hem geweest en heb het 1 en ander bekeken . Ten eerste viel me al op dat er een dongel in het modem zat? Waarom ? En heb de kanalen en beveiliging aangepast maar helaas kom niet boven de 40 Mb uit.
Heb er een sw1 en een sw2 wifi versterker van mijzelf bij geplaatst om een beetje dekking te krijgen.
vraag: hoe is het in godsnaam mogelijk dat deze verbinding niet boven de 40 Mb uitkomt terwijl hij dus nu glasvezel heeft en waarom kan hij zijn mobiele abonnementen niet meer zien?
en waarom laat de KPN medewerker iemand zo aan zijn lot over en zegt dat hij maar even moet spelen met de kanalen!
40 Mb is toch niet meer van deze tijd en moet toch anders kunnen ?