Skip to main content

Ben erg benieuwd hoe het is afgelopen..? Heb zojuist dezelfde factuur ontvangen. Ook voor even aan het kabeltje trekken die niet goed uit de muur kwam. 
 

heb op 24-02-22 de eerste factuur gehad.

werkzaamheden zijn van 23-10-2019

*Admin: afgesplitst van originele topic

Dat zijn dure grappen die je dan hebt, maar waarom trek je aan een kabeltje die uit de muur komt, deze behoort gewoon vast te zitten aan de FTU, of heb je het over koper?

Ik vraag me wel af of die tarieven wel normaal zijn, 480 euro voor een half uur werk en wat materiaal.


Daarbij een factuur, die pas verschijnt 2 jaar en 4 maanden nadat de werkzaamheden zijn uitgevoerd is wel uiterst merkwaardig. Zou ik althans niet zomaar accepteren.


Ik heb wel eens begrepen dat je zo'n factuur niet hoeft te accepteren. Een factuur moet binnen een bepaalde termijn na de geleverde goederen of diensten gestuurd worden. 2 jaar is die termijn allang voorbij.


Dat hangt er vanaf:

Bij een "product" geldt voor consumenten een verjaringstermijn van 2 jaar.
Voor een "dienst" die wordt geleverd 5 jaar.

Hertelwerkzaamheden is geen product maar een "dienst".

https://www.dezaak.nl/financien/boekhouding/wat-is-de-verjaringstermijn-van-een-factuur-of-vordering/

Maar desondanks zou ik dat niet zomaar accepteren.
Omdat er na twee jaar geen bewijs meer geleverd kan worden hoe de situatie ervoor was, voor schijnbaar een "los kabeltje", in welke mate beschadigd en of dat dan door toedoen van een gebruiker zou zijn?


Maar desondanks zou ik dat niet zomaar accepteren.
Omdat er na twee jaar geen bewijs meer geleverd kan worden hoe de situatie ervoor was, voor schijnbaar een "los kabeltje", in welke mate beschadigd en of dat dan door toedoen van een gebruiker zou zijn?

Kan dat na 1 week nog wel dan?


Ja hoor, mogelijk wel? (Fotootjes - getuigen die kunnen verklaren hoe de situatie was?)
Waarbij je die foto's  -bij uitblijven van een factuur-  inmiddels al hebt weg gegooid.
En getuigenverklaringen dat na twee jaar wellicht ook niet goed meer kunnen beschrijven.

Verder wordt het "tegenbewijs" van uitgevoerde werkzaamheden ook wel erg broos,
waarom er zo lang wordt gewacht met het versturen van een factuur over die werkzaamheden.
Laat ze eerst maar eens met een gedegen verklaring komen waarom men zolang wacht?


Hoi @Job TThij, welkom op ons forum!
Dat is wel schrikken zo achteraf zeg!

Inhoudelijk kan ik hier helaas verder niet zoveel over zeggen. Als het goed is zou er ook iets van contactinformatie of meer informatie bij deze rekening moeten zitten. 
Je zou deze vraag eventueel ook nog even bij onze netwerkbeheerder KPNNetwerk neer kunnen leggen.


@Babylonia en @Nick83 , over die verjaringstermijn is het duidelijk, maar behoord een factuur niet eerder verstuurd te zijn, lijkt mij dat er gesteld word dat incasseren van onbetaalde facturen na 5 jaar verloopt, maar je moet wel weten dat dat je een factuur moet betalen.

zou leuk zijn als de factuur dan met 4 jaar en 360 dagen gestuurd word, laat je hem 5 (of 6 als het een schrikkeljaar is) liggen en je hoeft niet meer te betalen.

Ik heb ooit eens begrepen dat een factuur binnen 30 dagen ter hand gesteld moet zijn, kan alleen de bewijzen even niet vinden.


Twee verschillende zaken worden benoemd.  Factuur en een "vordering".  Een vordering, kan dus ook een factuur zijn die pas later over geleverde diensten / producten alsnog wordt verstuurd.