Skip to main content

Ik ontving op 2 februari een sms van KPN met daarin de mededeling dat de software van ons modem verbeterd zou worden (Sagemcom F5359), tot op heden lijkt het er niet op dat dit al uitgevoerd is.

Is e.e.a. uitgesteld of heb ik het mis?

 

Hallo @MarkusPosthuma , je kunt de update ook forceren door met een paperclip in het resetgaatje te drukken en gedrukt te houden tot 1 of meer lampjes op het modem gaan knipperen en/of uit gaan, dan meteen de resetknop loslaten.

Succes.

 


Hoi @MarkusPosthuma, inmiddels zijn er nieuwere versies beschikbaar inderdaad. Met de reset die Jan al noemt kan je de update forceren.

We hebben ook een topic die uitlegt wat er met de update is gewijzigd: KPN Box 12 Update: Mesh hSGEJ10000448 & SGEJ100000516]


Hoi @MarkusPosthuma, inmiddels zijn er nieuwere versies beschikbaar inderdaad. Met de reset die Jan al noemt kan je de update forceren.

we hebben ook een topic die uitlegt wat er met de update is gewijzigd: KPN Box 12 Update: Mesh hSGEJ10000448 & SGEJ100000516]

Ja, ik las het. Ik wacht nog even met resetten tot tegen het weekend. Werk deze week nog veel thuis en wil dan niet de boel in de war gaan schoppen.


Heb je de reset rond het weekend kunnen doen @MarkusPosthuma, heb je daarmee de nieuwste firmware gekregen?


Heb je de reset rond het weekend kunnen doen @MarkusPosthuma, heb je daarmee de nieuwste firmware gekregen?

Nee, nog niet. Ik zal een update (hier) posten wanneer dat wel is gebeurd.


Gisteren de update (handmatig) door een reset uitgevoerd. Alles was op dat moment ok.

Als ik nu inlog op het modem laad de pagina niet volledig (knoppen werken ook niet), cache gewist en refresh gedaan maar dat helpt niet. Ik werk met chrome versie Versie 98.0.4758.102 (Officiële build) (64-bits)

 

 


Op het screenshot ziet het er niet helemaal ‘af’ uit inderdaad. Heb je dat alleen in Chrome geprobeerd of als test ook in een andere browser?


Op het screenshot ziet het er niet helemaal ‘af’ uit inderdaad. Heb je dat alleen in Chrome geprobeerd of als test ook in een andere browser?

Ook in firefox, modem uitgezet en even later weer aan heeft het probleem opgelost. Vervolgens werkte 1 van de superwifi punten (bekabeld aangesloten) niet meer. Ook die uit gehad en weer aan. Lijkt nu weer goed.


Dat was even een opstartprobleem dus, ik weet ook niet waarom dat was. Gelukkig zijn beide apparaten nu weer actief en werkt het goed. Hou het voor de zekerheid wel in de gaten, mocht dat zich nog eens voordoen kunnen we daar verder naar kijken.